• Ess

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Anonym (Ta det lugnt, pappa kanske inte haller med) skrev 2020-10-11 15:15:48 följande:
    . Vantar hon sjalv pa att hennes egna barn ska bli 18 sa att hon kan slanga ut dem, eller ar det annat liv i skällan nar det galler hennes egna barn? Skulle vara intressant att veta. 
    Egna barn, andras ungar.
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 14:05:56 följande:
    Jag får väl fixa en facebook då Spöke

Det var ju de som bråkade. Jag hörde bara hon sa och lackade ur framför datorn och skrev en tråd på familjeliv. Jag visste innan att hon förväntade sig att jag skulle försvinna sekunden jag fyllde 18 men det har jag inte gjort. Farsan tror jag har inte bråttom med att jag flyttar ut och ingen av dem har pratat om det direkt med mig. Jag har 2,5 år kvar på studierna.

Jag hjälper kanske inte till. Jag sköter mitt. Jag håller mig på mitt rum, jag tvättar mina egna kläder, köper och lagar min egna mat. Det är lugnast så. Jag städar övervåningen för det är bara jag som bor där uppe. Hade jag haft ett kök också så hade jag aldrig vistats på undervåningen. Men jag har ju det jättefina hörnsovrummet på övervåningen, och vi bor uppe på en bergknalle så världens mest fantastiska utsikt, och det rummet ska ju hennes knatte ha så fort jag väl flyttar hemifrån.
    Du kanske ska börja hjälpa till med hushållet, du är ju en vuxen människa.
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 14:05:56 följande:
     Men jag har ju det jättefina hörnsovrummet på övervåningen, och vi bor uppe på en bergknalle så världens mest fantastiska utsikt, och det rummet ska ju hennes knatte ha så fort jag väl flyttar hemifrån.
    Ytterligare en anledning till att man ska köpa ett gemensamt hus när man flyttar ihop, för att slippa från att en enda person prenumererar på halva huset.
  • Ess
    Fliselisan skrev 2020-10-11 21:39:27 följande:

Men jösses, hade du en hel våning själv och lite till? Inte undra på att du känner dig undanskuffad nu.

Ja precis. Därför är det bättre att skaffa nytt boende när man flyttar ihop, då slipper man tjafs och inpumpade revir.
  • Ess
    Ess skrev 2020-10-11 21:44:32 följande:

Ja precis. Därför är det bättre att skaffa nytt boende när man flyttar ihop, då slipper man tjafs och inpumpade revir.

Inpissade revir ska det va
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 20:32:58 följande:

Jag tar hand om mitt, tack så mycket.

Ja, det är lite jobbigt att jag inte kan vara  nedervåningen, där styvmorsan huserar, och sitta i vardagsrummet eller i köket, eller i suterrängen, där mina styvsyskon huserar. De tog över mysrummet där, datarummet där jag och pappa satt och spelade tillsamman är sovrum nu och mitt träningsrum. Min dansstudio är lekrum med pingisbord nu för "de behöver det" och det är väl ok. Själv har jag kvar mitt sovrum, som min styvmorsa vill ha till min halvbror, en ett badrum och en trapphall, för det är hela övervåningen.

Du låter rätt bortskämd och curlad. Trist för dig att din pappa inte ville leva ensam.
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 22:28:04 följande:

Tack.

Jag försöker förstå vad Ess menar med att jag skulle vara borkskämd och curlad. Kan du förstå/förklara hur hon (?) tänker för hon svarade inte när jag frågade.

Detta är ett typiskt exempel på curlad och verklighetsfrånvänd. Hört talas om jobb?

Då måste man lägga sig i tid för att orka stiga upp.
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 21:54:50 följande:

Bortskämd och curlad, hur menar du?

Börja hjälpa till hemma, för nu är du bara ett irritationsmoment. Ska du bo hemma som vuxen ska du bidra med lika mycket som övriga vuxna i hushållet.
  • Ess
    LFF skrev 2020-10-12 12:51:20 följande:
    På vilket sätt är TS bortskämd och curlad för att hon tycker att det är tråkigt att hon inte kan umgås med sina styvsyskon pga deras mamma? På vilket sätt är hon bortskämd och curlad för att hon städar övervåningen (det enda stället hon "får" vara", lagar sin egen mat och tvättar sina egna kläder? På vilket sätt är TS bortskämd när hon jobbar extra och sparar pengar så att hon kan flytta hemifrån när studierna är klara? På vilket sätt är hon bortskämd över att inte vara välkommen i sitt eget hus av sin styvmor?
    Hade ts börjat hjälpa till med hushållet så hade hon troligtvis blivit omtyckt, nu är hon bara ett irritationsmoment som uppehåller ovanvåningen och inte bidrar med något.
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-12 13:01:03 följande:
    Hört talas om att läsa trådar innan man svarar?
    Ett exempel på typiskt bortskämt och omoget beteende, jaaag vill haaa svar nuuuu.
  • Ess
    Anonym (bo kvar) skrev 2020-10-12 13:11:28 följande:
    Ess har själv styvbarn som hon starkt ogillar. I alla trådar som handlar om styvbarn brukar hon tycka att styvbarnen är curlade, bortskämda, lata och så vidare. 

Alltså är mitt förslag att du bara ignorerar alla hennes inlägg. Du kan inte göra rätt i hennes ögon. Du är ju ett styvbarn. Och alla styvbarn gör fel, enligt Ess. Oavsett hur de uppför sig eller vad de har för personlighet.
    Ts är precis som särkullarna var, satt på sina rövar och hjälpte inte till med något överhuvudtaget. Jag kan ärligt inte säga en enda grej som var positivt med dem.
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?