Inlägg från: Törstiga tuppen |Visa alla inlägg
  • Törstiga tuppen

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

300k räcker ev. Till en insats men TS kommer inte få lån till en lägenhet ändå. Bankerna räknar med att du ska klara 7% ränta och dessutom amortera 2-3%. 
    Hjälper du till och dessutom betalar lite kan du bara ignorera tanten. 

• Törstiga tuppen
    Ess skrev 2020-10-12 18:07:31 följande:
    Ts är precis som särkullarna var, satt på sina rövar och hjälpte inte till med något överhuvudtaget. Jag kan ärligt inte säga en enda grej som var positivt med dem.
    Vad är ditt problem? Hon skriver ju att hon både hjälper till och betalar.
  • Törstiga tuppen
    Ess skrev 2020-10-13 15:06:54 följande:
    Han har ju facit i hand sas, och han har själv insett att jag har haft rätt i mina åsikter om dem.

Varför skulle han kasta ut mig som han har bott med i snart 20 år, till förmån för några han inte delat vardag med på bra mycket längre tid än så?

Vissa föräldrar har förmågan att se sina avkommor med en utomståendes ögon, och eftersom jag har sakliga punkter så kan han inte säga emot eftersom jag har rätt i det jag säger om dem.
    Men den här tråden handlar ju inte om din mans barn. Du måste väl kunna läsa i tråden och svara utifrån det.
  • Törstiga tuppen
    Anonym (U) skrev 2020-10-13 15:39:05 följande:
    Dock inte så vanligt att ha flera hundra tusen på kontot och bo hemma
    Men du får ju inte ett bolån om du inte har en bra inkomst. Att du har en insats spelar ingen roll. Folk tar ju 5000 för att hyra ut ett rum idag. Varför ska man betala ockerpriser för ett rum istället för att fortsätta spara.
  • Törstiga tuppen
    Ess skrev 2020-10-13 16:40:32 följande:
    Inläggsskrivaren tog upp min situation. Jag har läst tråden och förstår varför frun är irriterad över ts. Ts har ju hört henne själv säga det, att hon tar upp plats som de behöver till det yngre barnet och att hon är i vägen, en belastning mao. Sen är det nog så också att hade ts varit ens hälften så fantastisk som hon utmålar sig så hade nog problemet varit betydligt mindre.
    Du är uppenbarligen så färgad av din egen situation så att du inte kan svara objektivt. Ts styvmamma kanske faktiskt är en jävla häxa som inte går att göra nöjd. 
    Eftersom vi inte känner familjen så får vi ju utgå från det som står.
  • Törstiga tuppen
    Ess skrev 2020-10-13 17:25:04 följande:
    Varför ska hon va en idiot för att hon är trött på att ena våningsplanet inte går att använda.

Men hon var ju medveten om att mannen hade ett barn sedan tidigare. Hur tråkigt hon än tycker att det är så är det så det är. Din partners barn är väl vuxna nu? Vad har de egentligen gjort dig, eftersom du fortfarande är helt uppslukad av hat inför dem eller bara ordet styvbarn. Dödade dom din katt? Förstörde din mormors vas? Uppriktigt nyfiken.

• Törstiga tuppen
    Ess skrev 2020-10-14 17:18:11 följande:
    De kan sälja huset så blir hon av med malusungen ganska snabbt.
    Har du någongång sökt vård? Det är inte hälsosamt att ha så mycket ilska inbyggt. Det finnas andra sätt än att spy galla på ett diskussionsforum att hantera dina problem. Inget illa menat.
  • Törstiga tuppen

Bara att använda nedlåtande uttryck som malusunge är så barnsligt så jag kan knappt tro det jag läser. Hur kan man som vuxen vara så obalanserad att man inte kan hantera sina känslor, utan skriker som en tvååring i sandlådan. Finns dessa människor i verkligheten??

• Törstiga tuppen
    Anonym (Annapanna) skrev 2020-10-14 17:38:15 följande:
    Ibland tror jag att "Ess" är en påhittat personlighet som bara är här för att reta gallfeber på folk.
    Haha, ja förhoppningsvis. Men isådanafall lyckas hon ju, även om jag funderar över hennes mentala hälsa.
  • Törstiga tuppen
    Ess skrev 2020-10-14 17:46:15 följande:
    Det är tydligen okej att vräka ur sig sin ilska om man har sk rätt åsikter, då är det okej att komma med personliga påhopp och skriva precis vad som helst, där finns inget vårdbehov....
    Har man en annan åsikt och står för den, då jävlar är man både empatistörd psykopat, skulle inte få lov att skaffa barn, är fet, är SD, är arbetslös osv. 
    Vi kan ju gå tillbaks till tiden då oliktänkande och personer med obekväma åsikter spärrades in på mentalsjukhus, då är ju "vårdbehovet" tillgodosett....
    Det är inte åsikten i sig, utan att du är helt uppslukad av hat och ilska. Du verkar inte kunna ta in det som sägs eftersom du hatar allt som har med styvbarn att göra. Det är inte friskt. Tänk om du hade blivit illa behandlad av en svart person. Hade du hatat alla svarta efter det? Ingen annan som delar din åsikt är på den här nivån att de bara slår vilt omkring sig. Därför blir du kritiserad och inte de andra.
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?