Inlägg från: Anonym (U) |Visa alla inlägg
  • Anonym (U)

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Alltså vad är problemet du har 300.000
    Jag flyttade hemifrån när jag hade 0kr på kontot och arbetslös.  Tror du kan överleva.

• Anonym (U)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 14:40:00 följande:
    Asså, jag är 19 år, och förutom att jag använder köket och tvättstugan nere så bor jag i princip själv redan, jag har övervåningen för mig själv. jag är inte jättehype på att umgås med styvmorsan sedan flera år så jag håller mig till mitt om det inte är något särskilt som jag vill göra med farsan eller syskonen. Jag skulle inte ha bråttom att flytta om det inte vore så att jag inte var oönskad i huset.
    Hur fan kan du ha 300.000 när du är 19 år. Helt otroligt
  • Anonym (U)
    Anonym (U) skrev 2020-10-11 14:42:30 följande:
    Hur fan kan du ha 300.000 när du är 19 år. Helt otroligt
    Anledningen att hon vill du ska flytta är troligtvis för att du har så mkt pengar och bor hemma gratis. Du har ju all möjlighet att ha studentbostad minst. 
  • Anonym (U)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 15:07:34 följande:
    Jag har sparat, morsan och farsan har sparat, farmor har sparat, mormor och morfar har sparat, jag har fått pengar i födelsedagar, julklappar, avslutningspresenter i 9an, studentgåvor efter gymnasiet, jag har lagt undan från mina jobb sen jag var 14. 

1000 kronor i månaden i 19,5 år helt utan ränta är nästan 240000 bara det. Tänk om mina föräldrar hade kunnat sätta det på ett ISK-konto åt mig istället, då hade jag kanske haft över en halv miljon.
    Var glad för det
    Ingen sparade åt mig eller gav mig pengar i present
  • Anonym (U)
    Anonym (K) skrev 2020-10-11 16:05:55 följande:

Leta andrahand på Blocket och kolla på studentbostäder.

Varför tar du inte studielånet?? Det är bästa lånet. Ta det och spara de pengar du inte behöver.

Hon behöver inte, hon är rik
  • Anonym (U)
    Anonym (Stella) skrev 2020-10-11 16:38:06 följande:
    Det är ju knappast TS fel eller något att anpassa sig efter
    Men grejen är att hon har en stor fördel och faktiskt skulle kunna flytta. De flesta samlar på sig stora skulder när de studerar och får betala tillbaka flera år. Tror inte styvmamman skulle be henne flytta om hon var fattig
  • Anonym (U)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 17:39:15 följande:
    Hon har inte en susning om vad jag har för pengar på kontot. Det har hon inte med att göra.
    Då är det ju ännu pinsammare för dig att bo hemma. Om hon inte ens vet du har flera hundra tusen på kontot och inte behöver betala hyra 
  • Anonym (U)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 17:51:48 följande:

Ah, men fixa fram något för 300 000 i stockholm åt mig till imorgon då, du som är så jävla duktig.

Det som är grejen du får fixa själv

Finns väl alltid nåt att hyra
  • Anonym (U)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-11 17:52:25 följande:

Du vet väl inte vad jag betalar hemma förresten. Det har jag inte skrivit ett ord om.

Du låter lite snål..
  • Anonym (U)
    Anonym (U) skrev 2020-10-11 17:54:30 följande:

Du låter lite snål..

Bortskämd
  • Anonym (U)
    Anonym (I) skrev 2020-10-11 19:31:29 följande:

Du låter avundsjuk, bitter och tragisk.

Ojdå då stämde det då med tanke på reaktionen. Du verkar allmänt otacksam för vad du fått i livet, inte konstigt folk reagerar
  • Anonym (U)
    Anonym (NK) skrev 2020-10-13 15:29:27 följande:

Hej, vad jag förstår det som är du 20 år? Det är FULLT normalt att bo hemma då framförallt när man PLUGGAR i STOCKHOLM. Jag tycker inte du ska känna dig tvingad att flytta, du verkar ju dessutom sköta dig själv med tvätt, städ och mat och knappt göra väsen ifrån dig. Eventuellt kan du försöka göra något mer hemma för att hjälpa till om det skulle förbättra situationen? Om du bott på övervåningen länge kanske det är på tiden att byta med ditt bonussyskon nu ändå? Visa att du är öppen för kompromisser i alla fall. 

Jag har precis pluggat klart, 5 år i Stockholm, de flesta som var från Stockholm flyttade hemifrån under studietiden efter kanske 2-3 år, antingen för att de fått tag i en studentlägenhet (absolut inte korridor då utan en faktisk lägenhet) eller det vanliga att föräldrar hjälpte till att köpa en lägenhet.

Vore jag du skulle jag lägga csn-lånet på hög och strunta i att din styvmorsa vill att du flyttar ett tag till. Om nått år får du ev en trevlig studentlägenhet och så har du mer kapital till en kontantinsats när du väl går ut skolan. 

Dock inte så vanligt att ha flera hundra tusen på kontot och bo hemma
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?