Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?
Alltså vad är problemet du har 300.000
Jag flyttade hemifrån när jag hade 0kr på kontot och arbetslös. Tror du kan överleva.
Alltså vad är problemet du har 300.000
Jag flyttade hemifrån när jag hade 0kr på kontot och arbetslös. Tror du kan överleva.
Leta andrahand på Blocket och kolla på studentbostäder.
Varför tar du inte studielånet?? Det är bästa lånet. Ta det och spara de pengar du inte behöver.
Ah, men fixa fram något för 300 000 i stockholm åt mig till imorgon då, du som är så jävla duktig.
Du vet väl inte vad jag betalar hemma förresten. Det har jag inte skrivit ett ord om.
Du låter lite snål..
Du låter avundsjuk, bitter och tragisk.
Hej, vad jag förstår det som är du 20 år? Det är FULLT normalt att bo hemma då framförallt när man PLUGGAR i STOCKHOLM. Jag tycker inte du ska känna dig tvingad att flytta, du verkar ju dessutom sköta dig själv med tvätt, städ och mat och knappt göra väsen ifrån dig. Eventuellt kan du försöka göra något mer hemma för att hjälpa till om det skulle förbättra situationen? Om du bott på övervåningen länge kanske det är på tiden att byta med ditt bonussyskon nu ändå? Visa att du är öppen för kompromisser i alla fall.
Jag har precis pluggat klart, 5 år i Stockholm, de flesta som var från Stockholm flyttade hemifrån under studietiden efter kanske 2-3 år, antingen för att de fått tag i en studentlägenhet (absolut inte korridor då utan en faktisk lägenhet) eller det vanliga att föräldrar hjälpte till att köpa en lägenhet.
Vore jag du skulle jag lägga csn-lånet på hög och strunta i att din styvmorsa vill att du flyttar ett tag till. Om nått år får du ev en trevlig studentlägenhet och så har du mer kapital till en kontantinsats när du väl går ut skolan.