Inlägg från: Anonym (Siri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Siri)

Tonårsbarn/vuxna barn

Personligen tycker jag inte att vuxna barn som fortfarande bor hemma behöver vara ett problem. Det finns ju massor av anledningar till varför alla inte kan flytta hemifrån när de fyller 18. Även om barnen är myndiga är man ju fortfarande förälder och det finns nog få föräldrar som är okej med att sparka ut barnen innan de kan försörja sig. 

Med det sagt måste man ju inte ta vad som helst. Är man myndig bör ju föräldern kunna ta ett snack med dom om vad som gäller om de ska bo hemma och vad som krävs av dem. Det här är ju något som föräldern främst ska ta tag i, inte du. 

• Anonym (Siri)
    Anonym (Nya sambon) skrev 2020-10-09 17:10:20 följande:

Fast problemet är ju att oftast kommer inte föräldrarna överens. Utan det blir pajkastning.

Jag säger bara vad jag tycker sen får dom sköta resten .

Åsikt måste jag som ny få ha

Men vad har exet med saken att göra? Om inte exet också bor i huset med er har ju hen ingenting att säga till om. Eller menar du att exet måste gå med på att deras 23-åring ska tvätta sin egna tvätt?
  • Anonym (Siri)
    Anonym (Urk..) skrev 2020-10-11 10:26:41 följande:

Jag hade tre hemmaboende nästan vuxna/vuxna döttrar ett tag. De två äldsta har flyttat ut bara minstingen kvar.

Det var ärligt talat skitjobbigt ibland. De bråkade med varandra, "lånade" varandras saker, var två mot en eller alla mot alla. Nästan varenda dag bråk. De flyttade till mig pga närheten till skola/stad från varannan helg här tidigare.

Jag försökte få hjälp av deras mamma med vad fan skall jag göra? De bråkar hela tiden men hon bara skrattade åt mig och skickade små meddelanden med "Här är det helt tyst och lugnt, hur är det hos dig? hahaha!" och såna saker. Hon visste mycket väl att fredag em. om de skulle på fest och höll på att göra sig i ordning eller något, och vardagsmorgnar att det var bråk hon har som ett sjätte sinne för sånt och visste att nu är det bråk och då dök den typen av meddelande upp. Med humor så, men ändå.

Och du tror inte att döttrarna bråkade när de bodde (i princip) heltid hos mamman, eller..?
Svar på tråden Tonårsbarn/vuxna barn