BF juni 2021
En fråga till er som har barn sedan tidigare.....
Det här är min andra graviditet och jag upplever att den verkligen är tvärtemot min första! Första graviditeten mådde jag som en drottning fram tills förlossningen. Inga illamående, ingen direkt trötthet osv men den här gången är jag helt jäkla färdig, blir förkyld av minsta lilla, mår illa typ konstant, får i mig små mängder mat. Inte så att jag spyr men kroppen säger liksom Nej.. kissnödig heeeela tiden typ!
Är rätt tungt allmänt och blir inte bättre med en sjövild 4 åring ????
Känner verkligen att jag måste varit väldigt lyckligt lottad första graviditeten!
Enda som är samma under graviditeterna är att vikten rasar! Det har nog dock med min pco att göra då min kropp verkar må som bäst när jag är gravid.
Men har ni berättat än för era andra barn och hur har ni gjort?! Försöker hitta ett bra sätt att berätta för vår son men det känns liksom inte rätt... Vi har pratat mycket om bäbisar, om när han var bäbis och låg i min mage och hur han skulle tycka om ett syskon osv men att säga att det är en bäbis i magen känns svårt.....är så orolig för om något skulle gå fel...Hur förklarar man det liksom?! ????
Min äldsta är 2 år, så hon förstår ju inte lika mycket som din fyraåring. Vi har sagt att det är en bebis i mammas mage, men hon förstår ju inte riktigt vad det innebär. Med en fyraåring skulle jag kanske vänta lite till, tills man kan börja se en mage alternativt tills man har varit på ett ultraljud. Då kan man ju visa en bild också. Om det går snett senare så är man ärlig, men på deras nivå, att bebisen inte finns där längre. Den kunde inte stanna. Vilken vecka är du i nu? Efter v 12+0 skulle jag nog ändå känna mig tillräckligt lugn för att berätta om jag ville. Även om det fortfarande kan gå snett, så är sannolikheten inte så stor.
Jag har också varit väldigt orolig över att det ska gå snett, speciellt då jag under hela graviditeten har blött en del. Men allt ser bra ut, så det är bara att hålla tummarna och fortsätta vänta barn (inte missfall). Lättare sagt än gjort...