BF juni 2021
Tycker så synd om dig :( Hoppas verkligen du och ni andra som mår så illa blir bättre snart <3
Fler som känner sig totalt utmattade?
Tycker så synd om dig :( Hoppas verkligen du och ni andra som mår så illa blir bättre snart <3
Hur tänker ni kring gratis kontra betald gravidotetsförsäkrong?
Jag har ju tänkt att jag ska gömma magen fram till efter julledigheten för min arbetsgivare, om jag ens hinner få nån mage innan dess. Eftersom jag jobbar hemma mestadels är det inte direkt ett problem, och kan ha stor stickad tröja på kontoret om jag ska dit nån gång. Men igår när jag tog på mig mina jeans utan stretch (har inte använt på 2 månade typ) så va dom på gränsen.. dom är tighta vanligtvis men inte så att det brukar va obekvämt..
Så min fråga, vet att det är olika men bara kul att prata om :) När fick ni mage med första barnet ni som har barn sen innan? Jag har ju ett men det är 9 år sen jag va gravid så antar att jag kan räkna mig som förstagångs igen då magmusklerna är återställda... annars brukar man ju få mage lite snabbare vid andra barnet osv..
Och är det nån mer som fått lägga byxor på hyllan redan? :D
Jag ser är fler är oroliga - jag är i 7+6 och ska ha tidigt ultraljud imorgon. Gjorde ett VUL i v 7 (6+1) och såg ett tickande hjärta. Det lugnade mig ett par dagar sen är man övertygad om att allt har gått åt helvete.
Har haft 3-4 blödningar, några innan VUL och någon efter. Förra söndagen hade jag en liten blödning med färskt blod och såg t.o.m en minimal klump i den, Sen avtog de. Är orolig, men avskyr mer ovissheten. Jag är livrädd för MA - livrädd för att gå runt och tro att jag är gravid - berätta de för familj för att sedan i t.ex. v 12 få se att fostret är dött. USCH. Givetvis vill jag inte ha missfall heller, men hellre att min kropp reagerar på att fostret dör än att de lurar mig.
Har inte heller så många symptom som andra verkar ha heller. Det känns som alla mår illa, vissa t.o.m. spyr en annan har mått illa typ 4-5 ggr och det är 10000% hanterbart och knappt så det är jobbigt.
Är det lycko mig eller är jag inte ens gravid längre?
Inte visste jag att den första trimestern skulle vara såhär JOBBIG??
Första barnet för mig och första gången jag är gravid...
Hej alla!
Efter lite experimenterade tror jag att det är vitamintabletten som gör att jag spyr!
Jag äter Apotek Hjärtat Gravid (rosa burk) som är en multivitamin med folsyra och annat bra. Någon som upplevt samma?" Vad gör man? Kanske bättre att ta en tablett med bara folsyra, som är så viktigt, och se om det hjälper...
Jag skrev tidigare att jag hade haft flera småblödningar. I onsdags, innan mitt tidiga ultraljud, hade jag en blödning (mycket liten) men färskt blod och en lite klump i.
Hittills har jag alltså haft 6-7 blödningar - vissa ljusrosa, vissa orange och vissa med färskt blod i. (8+2)
Mitt tidiga ultraljud gick bra och vi såg ett tickande hjärta den lilla var 15,9 mm så jag flyttades ingenting denna gång. Har gjort VUL innan (6+1) och även då såg vi ett hjärta som slog. Men är glad att den lilla har växt och att allt såg bra ut. Dock låg den helt stilla??? hahaha blev direkt fundersam - är den förlamad? ok skoja.
Nu väntar jag på KUB - 8/12 är de blodprov och 22/12 är ultraljudet.
Ni som har gjort KUB - har ni gjort NIPT också eller hur tänker ni?
Hej alla! Ni som inte har blivit erbjuden att göra KUB test, har ni gjort den ändå?
Varken jag eller min partner har något i släkten och vi är mellan 25-30 är. Men i och med att det är vårat första barn så är vi oroliga och vill hellre veta än att inte veta, men tänker också att det kanske är dumt. Får jag något halvt bra resultat så kanske det oroar oss mer?
Hej alla!
Har varit något piggare (typ! Förutom tröttheten men ändå varit ok) idag är det sååååå tungt med allt! Känner mig som en zombie. Super super trött. Sov bort hela fm och sjukskrev mig från jobb. Hur ska jag stå ut? Något deppig igen. Mår illa gabska mycket. Känt av foglossning igen. Tvingade ut mig på kort promenad. Spydde ikväll första gången.. svullen och öm överallt. enligt tidiga ultraljudet borde jag vara i v 10+2 just nu. Just nu känns allt som en evighet...
När går detta över?!!!!!! Ska tvinga mig till jobbet imorgon men helst vill jag ligga i sängen hela dagen med den lilla ork jag har. Wish me luck.
Lyssnar gärna på andras krämpor och tips! Nästa vecka är inskrivningen hos barnmorskan iallafall.
Stackare!!! Hur mycket jobbar du då och vad står det i din sjukskrivning?
Tycker det är så jobbigt att.vara såhär jäkla slut och det är pest och pina att gå till jobbet och vara trött och slut redan när man kommer dit och ännu värre efter några timmar.. utmattning som leder till trötthet som leder till ångest och oro. Usch! Och väl hemma orkar man absolut ingenting.
Jag fick utskrivet samma tabletter som du men tycker dem har väldigt liten effekt.. vet ej om dem kanske gör mig något piggare ändå. Men känns hopplöst.
Ska träffa.barnnorskan nästa vecka så ska ta upp detta.
Men känner som du - uppgiven.
Lillefot <3 allt såg bra ut på kub!