Louloy skrev 2020-11-05 07:10:06 följande:
Är det någon som äter åksjukepiller? Jag mår illa från morgon till kväll det tar knäcken på mig :(
Jag ska nog börja äta postafen idag, för jag klarar inte av att jobba så som det ser ut just nu. Jag förstår dig helt och hållet, jag är också helt knäckt.
light skrev 2020-11-04 13:40:57 följande:
Vad skönt för dig att få prata med din bm idag! Verkade hon bra, är det samma som du hade vid tidigare graviditet? Vad berättade hon om covid och nya rutiner?
Jag var också på inskrivning idag ja. Det gick bra. Vi pratade mest om hur jag mår och min oro, utöver de vanliga hälsofrågorna och längd vikt mm. Hon var jättebra och varm och lätt att prata med. Vi pratade om att jag inte vågar berätta för nån att jag är gravid och inte tänker göra det förän jag måste.. om min oro för att förlora barnet under förlossningen om jag klarar mig så långt (höll på att hända senast, slutade i ur-akut snitt och i fick ligga kvar i flera dagar av olika anledningar). Hon bokade en tid med deras läkare nästa vecka så jag ska få prata med henne redan nu om tankar, ev snitt osv. Fick även ny tid hos bm precis innan jul, i vecka 16 då. Kändes skönt att få säga allt jag går och tänker på till någon som har erfarenhet.
Hon nämnde inget om vaccin. Ska fråga läkaren när jag ska dit! :)
Skönt för dig att du trivs med din barnmorska och att du fick det stöd du behövde just nu! Och det är superbra att barnmorskan tog din oro på allvar så du får träffa läkare <3 känner du att du skulle vilja ha ett planerat snitt? Jag kan inte ens föreställa mig traumat i att nästan förlora barnet vid förlossningen. Jag hoppas att du kan få hjälp att bearbeta det och få extra stöd vid förlossningen sen <3
Jag fick en ny barnmorska, min gamla hade slutat. Jag är supernöjd, känner mig trygg och nöjd än så länge. Angående covid sa hon att partnern tyvärr inte får följa med på besök och ultraljud. Hon sa att båda två blir topsade/testade vid ankomst till förlossning och att de rekommenderar isolering och föräldraledighet från ca v 36. Allt för att jag ska få en säker och trygg förlossning när det blir dags. Man vill ju helst inte sitta på förlossningen med covid och föda barn....
Angående vaccinet sa hon ju att det är frivilligt, men eftersom vi gravida är i riskgrupp så rekommenderas det att ta influensavaccinet i år. :) hon sa även att det inte ska tas innan v 16, så ingen av oss har någon brådska än! Prata med din barnmorska om det, du kan säkert få mer info genom henne :)