Inlägg från: Therese356 |Visa alla inlägg
  • Therese356

BF juni 2021

light skrev 2020-10-30 23:52:14 följande:

Nej du är inte ensam om deppigheten! Har läst om det och det verkar va normalt.. jag har varit totalt nere och tvivlat på allt. Förhållandet, att skaffa ett till barn, livet över lag, bara blah... Plötsligt vill jag ingenting och räknar hur många dagar jag har på mig att ångra mig istället för hur många dagar det är till missfallsrisken sjunker :/

Jag är också torr i munnen och törstig hela tiden typ. Har börjat ha med mig vattenflaska överallt

Ja, det är väl vanligt men känns så främmande när man inte känt en sån deppighet på flera flera år!! Är ju överlag en känslig människa men kände inte alls så vid min förra graviditet så nu inser jag verklìgen att alla graviditeter är olika... Hoppas det ska gå över för oss båda!

Riktigt jobbigt med muntorrhet, folk som inte vet i min omgivning tror väl att jag har diabetes! Haha!
  • Therese356

Känns grymt frustrerande men är sååå förkyld. Legat snart 1 vecka och är helt utmattad och slut och på måndag har jag mitt tidiga ultraljud som jag väntat så länge på... inser att jag troligen behöver byta den tiden och vänta ännu längre. Kasst!!!

Någon mer som blivit sjuk lättare under graviditeten? Andra gången jag är förkyld och riktigt dålig och det är inte likt mig.

Gjorde Corona test igår som jag väntar svar på...

• Therese356
    light skrev 2020-11-07 16:02:44 följande:

Stackare! Men inte helt ovanligt eftersom immunförsvaret blir sämre under grav om jag förstått rätt? Jag blev dyngsjuk vid min förra graviditet. Blir aldrig sjuk typ. Var sängliggande i över en vecka och isolerade mig i sonens loftsäng för att inte smitta de andra.. gjorde också ett test då som var negativt.

Så tråkigt med ultraljudet men hopps du får en tid snabbt efter du blivit frisk <3

Fick negativt svar på Corona testet och tycker jag är piggare ikväll efter nästan 5 dagars säng liggandes i princip... hoppas jag är mycket piggare imorgon!

Än så länge så känns det som att ultraljudet blir av trots allt. Håll tummarna!!

Ja jag har förstått att immunförsvaret blir sämre... känns så konstigt med alla dessa diverse symtom då jag knappt.hade någon,alls vid min första graviditet.
  • Therese356
    Louloy skrev 2020-11-07 18:30:56 följande:

Är det någon mer som blir som förbytt med alla dessa hormoner i kroppen? :( min sambo tycker inte det är kul jag vill helst slippa se honom och alla andra förutom mina barn.......

Jag vart också sån i några veckor... lätt irriterad å ville vara ifred typ.
  • Therese356
    light skrev 2020-11-10 15:10:38 följande:

Hej alla! Hur går det, vilken vecka är ni i och hur mår ni? Jag fick tid på posten för rul i januari, konstig känsla att läsa det, känns så overkligt. Partner fick inte följa med och man får heller inte ringa facetime eller filma. Men dom kunde skicka filmklipp kostnadsfritt till ens mobil stod det så det kan ju va kul att ha iallafall :)

Hej!

Var äntligen på tidigt ultraljud igår + läkarsamtal och jag är inte så långt gången som jag trodde. Jag trodde.jag var runt v 10 men enligt ultraljud vecka 8+2... aja. Ett hjärta slog iallafall.

Annars är jag rätt och mycket trött. Ganska illamående. Uppsvälld. Fick tabletter utskrivna men tycker inte dem hjälper.

Får se hur länge man kan hålla detta "hemligt" utan att.behövs berätta för omgivningen för tidigt.. Var inga problem med min förra graviditet för hade princip inga symtom..

Hur mår du och vilka syntom?!
  • Therese356
    Chajsa skrev 2020-11-11 19:26:11 följande:

Är så nervös. Går in i 7+0 imorgon, alltså vecka 8 (detta sjuka räknesätt haha) och ska göra ett tidigt VUL. Får göra det för att vi gjort ivf. Första barnet, aldrig gravid innan. Har haft symtom av lite morgonillamående utan att spy, trötthet och ökad hunger. Nu så rädd att det inte ska finnas ett hjärtslag. Kan man på något sätt känna ett MA? Får distrahera mig fram till besöket imorgon eftermiddag. Hur har ni andra klarat av att vänta på era ultraljud, någon tröstetanke? Tack för att jag fick skriva av mig :)

Gjorde själv tidigt ultraljud i måndags och jag tyckte det var en jobbig väntan och ville mest bara få bekräftat att jag var gravid och att hen levde. Vilket den gjorde för slog ett hjärta. Har väl inga tips mer än att försöka koppla av och att om några timmar är allt över och att man inte kan påverka vad ultraljudet visar. Skönt att få gjort tycker jag så att man vet! Dock har jag ändå svårt att tro att jag är gravid....
  • Therese356
    Chajsa skrev 2020-11-11 19:26:11 följande:

Är så nervös. Går in i 7+0 imorgon, alltså vecka 8 (detta sjuka räknesätt haha) och ska göra ett tidigt VUL. Får göra det för att vi gjort ivf. Första barnet, aldrig gravid innan. Har haft symtom av lite morgonillamående utan att spy, trötthet och ökad hunger. Nu så rädd att det inte ska finnas ett hjärtslag. Kan man på något sätt känna ett MA? Får distrahera mig fram till besöket imorgon eftermiddag. Hur har ni andra klarat av att vänta på era ultraljud, någon tröstetanke? Tack för att jag fick skriva av mig :)

Gjorde själv tidigt ultraljud i måndags och jag tyckte det var en jobbig väntan och ville mest bara få bekräftat att jag var gravid och att hen levde. Vilket den gjorde för slog ett hjärta. Har väl inga tips mer än att försöka koppla av och att om några timmar är allt över och att man inte kan påverka vad ultraljudet visar. Skönt att få gjort tycker jag så att man vet! Dock har jag ändå svårt att tro att jag är gravid....
  • Therese356
    light skrev 2020-11-11 11:48:49 följande:

Ultraljudet idag gick bra :) Mätte 9+5 och det stämmer ju ganska bra, är 9+4

Åh vad spännande!!! Kul! Min mini människa såg inte ut så fast åt andra sidan är du lite längre gången än jag!
  • Therese356
    Amandy1990 skrev 2020-11-14 14:29:54 följande:

Hej allihop!

Jag är gravid och fick göra tidigt vul förra måndagen (pga tidigt missfall i september) och var då i 7+4 och fick se hjärtat slå. Jag är extremt orolig hela tiden och bokade ett privat vul som jag var på igår och även det såg jättebra ut och fick höra hjärtat och lillen låg där inne och sprattlade. Mättes då till 9+1 så det stämmer ju på dagen med det första vul. Ändå är jag redan idag så himla orolig igen att den inte lever längre! Har inte mycket symptom och har inte haft heller. Brösten har varit väldigt ömma men de ömmar inte alls lika mycket längre och har inte gjort på ungefär en vecka. Hur gör man för att försöka njuta och inte vara orolig och tro det värsta hela tiden? Ska göra nipt om ca 2 veckor och är livrädd att bebisen inte lever längre när testet görs. Vill ju njuta men är bara orolig!

Jag är också känsligt lagd och.kan inte heller njuta tyvärr av detta... kändes dock bättre efter att jag träffade min barnmorska på det första hälsosamtalet och jag har fått ett nummer till en psykolog via dem. Finns det hos dig med? Har dock inte ringt... får se om jag gör det.

Har väl inga tips mer än att inte försöka tänka så mycket och att sysselsätta sig med annat och att man inte kan göra så mycket ändå. Gissar på att vi är i ungefär samma vecka du och jag! Det kommer gå bra för oss båda!
  • Therese356
    Amandy1990 skrev 2020-11-14 14:29:54 följande:

Hej allihop!

Jag är gravid och fick göra tidigt vul förra måndagen (pga tidigt missfall i september) och var då i 7+4 och fick se hjärtat slå. Jag är extremt orolig hela tiden och bokade ett privat vul som jag var på igår och även det såg jättebra ut och fick höra hjärtat och lillen låg där inne och sprattlade. Mättes då till 9+1 så det stämmer ju på dagen med det första vul. Ändå är jag redan idag så himla orolig igen att den inte lever längre! Har inte mycket symptom och har inte haft heller. Brösten har varit väldigt ömma men de ömmar inte alls lika mycket längre och har inte gjort på ungefär en vecka. Hur gör man för att försöka njuta och inte vara orolig och tro det värsta hela tiden? Ska göra nipt om ca 2 veckor och är livrädd att bebisen inte lever längre när testet görs. Vill ju njuta men är bara orolig!

Jag är också känsligt lagd och.kan inte heller njuta tyvärr av detta... kändes dock bättre efter att jag träffade min barnmorska på det första hälsosamtalet och jag har fått ett nummer till en psykolog via dem. Finns det hos dig med? Har dock inte ringt... får se om jag gör det.

Har väl inga tips mer än att inte försöka tänka så mycket och att sysselsätta sig med annat och att man inte kan göra så mycket ändå. Gissar på att vi är i ungefär samma vecka du och jag! Det kommer gå bra för oss båda!
Svar på tråden BF juni 2021