Inlägg från: Mamapolarbear |Visa alla inlägg
  • Mamapolarbear

BF juni 2021

Hur går det för alla?

Jag är i v 27+3 nu och har fått vara fri från illamåendet i några få veckor. Det känns så befriande! Dock har jag fortsatt problem med huvudvärk. Jag känner vår lilla kille ofta, och han verkar ha hittat något mönster under dagen. Han är inte så livlig, eller så känner jag inte lika kraftigt pga moderkaka i framvägg. Jag börjar känna av foglossning, känner mig otymplig och tröttheten som fanns i början av graviditeten har smygit sig tillbaka. Men i det stora hela är allt bra! :)

Vi har börjat ordna med bebisgrejer, kollar i förråd och på vinden efter alla saker från storasyster. Hon är supertaggad på lillebror och vill hjälpa till att förbereda allt. Nu står skötbordet uppe, en byrå med hennes gamla bebiskläder i och liggdelen till vagnen har vi dragit fram. Vi måste nog komplettera med lite kläder då jag sålt av kläder jag inte tyckte var så praktiska, plus att det nu är en sommarbebis istället för höstbebis som storasyster var.

• Mamapolarbear

Det är förresten jag som är baby#2 :) insåg att det inte fanns någon anledning till att köra anonymt längre :)

• Mamapolarbear

Jag går hem i v 36+0 denna gång. För min del är det pga att jag förra gången mådde psykiskt dåligt sista veckorna innan förlossningen. Så nu tar jag till lite mer utrymme för vila innan :) dottern kommer vara hemma från förskolan med mig från v 38 pga corona dock, så vi får se hur mycket vila det faktiskt blir.

Förra gången jobbade jag till v 38+0 och hon kom i v 40+6.

• Mamapolarbear
    Zia29 skrev 2021-06-16 16:15:06 följande:

Vi väntar här vi med. BF imorgon och dagarna känns så fruktansvärt dryga :/ Trodde verkligen att lillebror skulle vara tidig som storebrorsan, men han verkar ha det väldigt bra därinne. Ska till barnmorskan på fredag och förhoppningsvis kan vi boka igångsättning p.g.a. mycket snabb förlossning förra gången.

Eller hur är det drygt att vänta! Storasyster föddes på bf+7, så om jag ska ha det som riktmärke kommer jag få vänta 1,5 vecka till... Puh. Hoppas det kommer igång för dig snart, så du slipper "tjorva" med barnmorska och igångsättning :)
    Anonym (F) skrev 2021-06-16 16:37:47 följande:

Hej! Igångsättning på onsdag pga lätt havandeskapsförgiftning! Är nervös som fan, det är första barnet. Hoppas hon vill komma innan dess! Har nån av er erfarenheter av igångsättning? :)

Oj, jag förstår att du är nervös :) har ingen egen erfarenhet av igångsättning, men min mamma sattes igång med mig. Vad jag hört av henne har hon enbart positiv upplevelse av den förlossningen :) håller tummarna för dig att allt går smidigt på onsdag <3
  • Mamapolarbear
    Amandy1990 skrev 2021-06-18 20:39:53 följande:

Vi fick vår lilla tjej förra veckan! Helt underbart :) Lycka till allihop!

Åh! Grattis till flickan! <3
    Amandy1990 skrev 2021-06-18 20:39:53 följande:

Vi fick vår lilla tjej förra veckan! Helt underbart :) Lycka till allihop!

Åh, grattis till flickan! <3
    Anonym (F) skrev 2021-06-18 11:38:02 följande:

Det var skönt att höra! Tack :) Hoppas på att hon kommer på eget bevåg nu, inbillar mig att det är på g. Har gjort två hinnsvepningar hittils och har en del molande i magen. Hur känns det för dig?

Jag har i princip inte haft några känningar mer än intensiva sammandragningar. Inget som gör ont, och relativt sällan. Tills nu...

Inatt blev jag dock väckt av dem (inga smärtsamma, utan obehagliga bara) väldigt ofta. Har slumrat in och ur sömn hela natten. Klockade dem nyss och de verkar komma var 8-10 min och håller i sig i 30-40s. Så nog jobbar livmodern nu. Men än kan det ta många dagar till!

BF idag!
  • Mamapolarbear
    Zia29 skrev 2021-06-20 19:39:57 följande:

Ja men verkligen! Speciellt i den här värmen, helt olidligt.

Haha man förväntar sig ändå att andra ska komma tidigare, men nejdå! Man får snällt vänta :P

Frågade om det men fick tyvärr ett nej, här måste man ha gått 42 fulla veckor innan man sätts igång. Så himla drygt! Blev ju igångsatt med sonen och jag födde 4 timmar efter värkstart, så hade varit skönt att få ett datum och slippa känna oro inför att inte hinna in i tid, och gärna innan v43, men men...

Hur går det för dig då? Känner du av nånting? :) Eller har du redan fött kanske? :D

Ingen bebis, och känner ingenting ännu. Mår väldigt illa, är utmattad, har lite smått huvudvärk som kommer och går. Halsbrännan kom tillbaka igår. Så det känns ju inte så roligt när man har en aktiv 2,5 åring hemma.

Tråkigt att de väntar till 42 fulla veckor för er. Här blir det utvärdering vid v 41+2, så en vecka kvar för min del. Hoppas dock att lillebror vill titta ut innan dess. Förstår att det känns jobbigt med att hinna in i tid när det gick så fort förra gången! Ni får väl helt "enkelt" åka in så fort du får värkar för att utvärdera? :)
  • Mamapolarbear
    MarinaT skrev 2021-06-20 14:30:02 följande:

Vi fick vår son i onsdags 38+6 vis igångsättning

En lite Niko blev det på 3520g :)

Lycka till alla andra

Grattis till sonen! <3
  • Mamapolarbear
    Therese356 skrev 2021-06-23 09:48:48 följande:

Känns som det hade kunnat vara jag som skrev ditt inlägg. Haha! Har med en 2,5 åring och går in i v.41 idag... vilket man inte trodde då livmodertappen (?) Var påverkad redan i v.27...

Ska på grundlig undersökning i eftermiddag så får se vad som sägs och hur allt ser ut. Känner inte heller några värkar längre dom jag t ex gjorde för x-antsl veckor sen rätt så dagligen. Skumt

Lycka till när det är dags!

Hoppas att allt har gått bra för dig vid undersökningen, och att du fått din bebis nu <3 här fortsätter vi vänta vidare...
  • Mamapolarbear

Nu har vår lille kille tittat ut :) mjölken har runnit till och amningen verkar hittills gå ok!

Hur går det för er andra? :)

Svar på tråden BF juni 2021