Inlägg från: EmiliaSol |Visa alla inlägg
  • EmiliaSol

BF juni 2021

Hejsan! Enligt min beräkningar ska bf vara 29/6. Är i v 6+1. Har inte supermycket symtom. Ömma bröst, har haft lite molvärk, ev lite tröttare. Jag och min sambo har inga barn sedan tidigare. Var hos gynekolog igår i annat ärende och hon gjorde ett snabbt vul där hon såg antydan till hjärtaktivitet. Så det är ju positivt. Dock väldigt orolig och känns som jag jinxar varje gång jag berättar det för någon jag känner. Jobbar också med ett sådant jobb där många arbetsuppgifter man kan behöva göra ibland är sådant man inte sk göra som gravid, så har behövt berätta för en del kollegor.

• EmiliaSol

Tog prover inför kub i början av förra veckan, visade sig att jag har en subklinisk hypotyreos, alltså högt tsh men med t4 inom intervall (om än i det lägre intervallet). Har början med levaxin 50mg/dag. Någon annan som varit med om samma? Är ganska orolig för vad detta kan ha inneburit fr fostret i och med att jag var i vecka 11 (10+2) när det uppdagades och behandling sattes in. Har iaf kub ul på fredag så hoppas att den mår bra då!

• EmiliaSol

Gjorde kub idag, på ultraljudet såg allt bra ut sa barnmorskan. Fick sannolikhet 1:20000 på de allvarligare kromosomavvikelserna. För downs fick vi sannolikheten 1:7000 vilket också var lågt sa bm. Blir dock undrans så här i efterhand då man hör om folk som är äldre än mig (30+) fått sannolikhet 1:13000-1:20000. Jag är bara 26 och vad hon sa såg allt bra på ultraljudet. Så nu är jag orolig att något var ganska gravt avvikande på blodprover eller att det fanns avvikande ultraljudsfynd som hon inte berättade om i och med att min sannolikhet drogs upp. Vet som sagt att det bara är en sannolikhet och att vem som helst kan vara den här 1 av 20000. Men blir ändå undrans vad det kan ha varit i detta fall som drog upp sannolikheten. Vågade inte fråga så mycket där och då för när jag började försöka avbröt hon bara och sa att det fortfarande var låg sannolikhet.

Svar på tråden BF juni 2021