Inlägg från: Anonym (SINIS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SINIS)

BF juni 2021

Jag ser är fler är oroliga - jag är i 7+6 och ska ha tidigt ultraljud imorgon. Gjorde ett VUL i v 7 (6+1) och såg ett tickande hjärta. Det lugnade mig ett par dagar sen är man övertygad om att allt har gått åt helvete.

Har haft 3-4 blödningar, några innan VUL och någon efter. Förra söndagen hade jag en liten blödning med färskt blod och såg t.o.m en minimal klump i den, Sen avtog de. Är orolig, men avskyr mer ovissheten. Jag är livrädd för MA - livrädd för att gå runt och tro att jag är gravid - berätta de för familj för att sedan i t.ex. v 12 få se att fostret är dött. USCH. Givetvis vill jag inte ha missfall heller, men hellre att min kropp reagerar på att fostret dör än att de lurar mig. 

Har inte heller så många symptom som andra verkar ha heller. Det känns som alla mår illa, vissa t.o.m. spyr en annan har mått illa typ 4-5 ggr och det är 10000% hanterbart och knappt så det är jobbigt.
    Är det lycko mig eller är jag inte ens gravid längre?

Inte visste jag att den första trimestern skulle vara såhär JOBBIG?? 
    Första barnet för mig och första gången jag är gravid... 

• Anonym (SINIS)

Jag skrev tidigare att jag hade haft flera småblödningar. I onsdags, innan mitt tidiga ultraljud, hade jag en blödning (mycket liten) men färskt blod och en lite klump i.
    Hittills har jag alltså haft 6-7 blödningar - vissa ljusrosa, vissa orange och vissa med färskt blod i. (8+2)

Mitt tidiga ultraljud gick bra och vi såg ett tickande hjärta Hjärta den lilla var 15,9 mm så jag flyttades ingenting denna gång. Har gjort VUL innan (6+1) och även då såg vi ett hjärta som slog. Men är glad att den lilla har växt och att allt såg bra ut. Dock låg den helt stilla??? hahaha blev direkt fundersam - är den förlamad? ok skoja.

Nu väntar jag på KUB - 8/12 är de blodprov och 22/12 är ultraljudet.

Ni som har gjort KUB - har ni gjort NIPT också eller hur tänker ni?

Svar på tråden BF juni 2021