• rutins

BF juni 2021

Hej allihopa! 

Jag plussade idag (sjukt) - och har inte berättat för någon annan än min bästa vän ännu. Sambon får veta när han kommer hem... 

Jag har listat ut att, OM allt går som det ska, så ska vi få en bebis i slutet på juni 2021. Hoppas vi kan hänga här tillsammans tills dess Hjärta

• rutins

Jag är i v4+3 och plussade i tisdags. Är 30 år (31 år i dec) och jag & min sambo har försökt lite sporadiskt sen april... oktober var egentligen vårt enda ordentliga försök och då gick de vägen! Vi har inga barn sen tidigare.

Jag ska till barnmorskan på tisdag - skrev in mig direkt när jag plussade. Har noll koll kring de mesta. Det är typ inga av mina vänner som har barn - trots åldrar från 28 till 32.

Någon som vet vad man gör på första besöket? Jag hoppas man på ngt sätt får veta att de växer ngt inne i en?

Jag är ju i gravidvecka 5 och har endast följande symptom:

- kissnödig hela tiden

- större bröst men ej ömma

- trött som fan på kvällen

- lite lätt irriterad

- växtvärk

• rutins
    Anonym (Baby#2) skrev 2020-10-24 07:53:16 följande:
    Första tillfället brukar vara ett hälsosamtal. Där går ni igenom dina levnadsvanor, tips på kost etc. Väger dig och så för att kunna följa utvecklingen under graviditeten. Man får oftast inget ultraljud eller på annat vis kolla graviditeten så tidigt, om det inte finns speciella skäl (man vet inte hur långt gången man är eller om man har medicinska problem).

Dina symptom och positivt graviditetstest är det som tydligt visar att det växer något inom dig ;)

Grattis till graviditeten! Kul att få följas <3
    Aha okej, då vet jag... det stod något om blodprov? det gör man kanske också? 

Hehe skönt att höra <3 hoppas allt går kanonfint med dig också!! 
  • rutins
    Sanna1986 skrev 2020-09-29 20:12:25 följande:

Hej!

Här är en länk till gruppen som är privat så att ingen kan se att du är medlem.

Alla får gärna ansöka så att vi kan lättare följas åt :)

www.facebook.com/groups/342418376876373/

Jag går gärna med, men som det ser ut kan ingen annan se att man är med i gruppen? Vill liksom inte att folk ska veta än :P 
  • rutins

Hej!

Jag har har nu fått 2-3 orange/rosa småblödningar. Om det jag får det, så får jag en lite blödning(?ej röd) på morgonen sen lägger det sig. Försöker intala mig själv att det är vanligt med mindre blödningar tidigt i graviditeten. Men är så orolig för MA/MF..

Är i v 5+5 och har följande symptom:
    Ömma bröst
    Kissnödigare
    Molvärk (liknande mensvärk)
    Extrem trötthet på kvällarna
    Trög i magen

När man radar upp alla "symptom" så är det ju ett gäng. Men inget illamående. Och egentligen inga "nya" symptom sen jag plussade.

Är jag ensam om detta? Småblödningar, inget illamående samt inga nya symptom? 

• rutins
    EmiliaSol skrev 2020-11-04 20:59:30 följande:

Hejsan! Enligt min beräkningar ska bf vara 29/6. Är i v 6+1. Har inte supermycket symtom. Ömma bröst, har haft lite molvärk, ev lite tröttare. Jag och min sambo har inga barn sedan tidigare. Var hos gynekolog igår i annat ärende och hon gjorde ett snabbt vul där hon såg antydan till hjärtaktivitet. Så det är ju positivt. Dock väldigt orolig och känns som jag jinxar varje gång jag berättar det för någon jag känner. Jobbar också med ett sådant jobb där många arbetsuppgifter man kan behöva göra ibland är sådant man inte sk göra som gravid, så har behövt berätta för en del kollegor.

Hej,

Jag har också BF 29/6 :) har även liknande symptom som dig och har inte heller barn sen tidigare, vilket sammanträffande. GRATTIS till er iaf :) 
Svar på tråden BF juni 2021