• eeerica

BF juni 2021

Hej på er :) och grattis till plussen!

Bjuder in mig här i tråden. Har en dotter på snart 5 år och något litet som växer i magen. Båda två är ivf-barn. Går allt som det ska blir det ett sent junibarn, så ja det är nytt och jag hoppas det stannar kvar

• eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-22 09:55:06 följande:

Kul eeerica du är också här! Nu kommer jag också in hit. Jag har också precis plussat- kommer från IVF tråden. Vi har en fyraåring på naturlig väg och nu en IVF baby på väg i juni. (Om allt går som det ska) följs gärna åt!

Jag såg det <3 jättekul!! Häng med in på fb också...denna sidan är ju lite seg...
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-22 15:25:58 följande:

Har ni en fb grupp? Hur hittar man den? Är den hemlig för övriga?

Alla kan hitta gruppen men man måste vara med i den för att se medlemmarna, så nä, man syns inte. Länken ligger på första sidan bland dom allra första inläggen. Sannas länk använde jag.
  • eeerica
    Linu skrev 2020-10-22 16:53:16 följande:

Såg att det finns två fb-grupper. Sökte om medlemskap i den ena (Sanna som mod), men inte fått svar än bara. Fanns länkar till en till, mindre grupp, men inget händer när jag går till länken. Hmm...

Jag följde sannas länk. Hon godkänner säkert vid tillfälle :) Kanske är den andra inte aktiv längre så därför det inget händer...
  • eeerica
    Zia29 skrev 2020-10-22 15:28:13 följande:

Tack så mycket! :) Ska bli spännande att följas åt. Vore kul om det var lite liv i den här tråden under hela graviditeten. Har inte fb och har inte lust att gå med igen, gillar verkligen inte fb :P

Det kommer säkert finnas liv här i tråden. Fördel på fb är ju att det är lättare att kommentera/besvara ett inlägg i samlad tråd. Här blandas ju allt i den ordning det skrivs/svaras, blir lite rörigt tycker jag.
  • eeerica
    Zia29 skrev 2020-10-22 21:40:23 följande:

Jo, det vet jag. Var med i en bf-grupp när jag väntade sonen. Men tröttnade ganska snabbt, för min egen del är jag ganska nöjd att skriva i ett sånt här forum istället :) Jag tycker att det lätt blir för många i såna grupper och det blir för mig väldigt rörigt.

Ja så kanske det blir, jag har ingen erfarenhet av dessa grupper. Mitt första var jag inte med i nån grupp alls. Så jag stannar i båda :)
  • eeerica
    ElinFolke skrev 2020-10-22 21:53:37 följande:

Hej! Jag plussade för precis två veckor sedan, beräknad ca 20-22 juni beroende på om man räknar senaste mens eller när ÄL faktiskt var konstaterad :). Har ömma bröst, molande värk i livmodern. Ett litet svagt illamående då och då har också börjat komma krypande. Idag var första dagen det var väldigt påtagligt, var tvungen att äta typ var 2-3e timme annars kände jag mig dåsig och spyfärdig.

Finns det en fb-grupp för oss med bf i juni 2021?

Grattis till det :)

Jo det finns en grupp, kolla bland dom absolut första inläggen så finns där en länk från sanna.
  • eeerica
    light skrev 2020-10-23 13:42:55 följande:

Nu har jag varit på ännu en kontroll. Hjärtat slår och crl mätte 8+0 veckor :) Fick en tid om 3 veckor igen om jag ville titta en extra gång men hon tyckte jag kunde skriva in mig på mvc nu. Har ni skrivit in er? När bör man göra det? Jag vill typ vänta lite till..

Jag ska på första vul för att kolla om hjärtat slår den 12 nov. Blev rekommenderad att skriva in mig efter det. Då jag fick ta blodförtunnande sprutor varje dag i förra graviditeten så bokade jag en tid för inskrivning på mvc den 13e. Man vill ju liksom inte riskera i onödan... Så skriv in dig du, det ska man göra i vecka 8 enligt mvc
  • eeerica
    light skrev 2020-10-23 14:10:31 följande:

Vilken vecka är du i då?

Jag har fått de mediciner jag behöver hos min läkare så vill typ gå kvar hos henne istället haha.. känner inget behov av att gå till mvc än, men ringer nog dit nästa vecka eller veckan efter. Behöver ju gå på kontrollerna iallafall. Vill vänta och se lite till bara så jag inte får missfall igen.

Borde vara i vecka 5 nu, jag bär på ett ivf, som blev insatt från frysen, det var en 5dagars blasto, och dom gör enligt kallelsen ul i vecka 8, se bilden

• eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-23 13:56:21 följande:

Väntar på att bli insläppt på Fb. Tog ett test igen nyss ÄL +14 (men IVF barn) vad säger ni, är testet tillräcklig tydligt?

Det tycker jag absolut:) :)
Svar på tråden BF juni 2021