Inlägg från: rosorochchoklad |Visa alla inlägg
  • rosorochchoklad

BF juni 2021

Hej och grattis till plussen allihop!

Ansluter mig till denna tråd. Plussade förra veckan. Är i vecka 6 nu. Mina symptom:

- Molvärk

- Ömma bröst

- Fryser! Sover med dubbla täcken o ullstrumpor. Har dubbla tjocktröjor o strumpor på dagarna... nån som upplevt liknande? Hade inte detta under min förra graviditet... :s

Så himla glad över denna graviditet <3

• rosorochchoklad

Hej! Jag mår illa dygnet runt, är i vecka 9. Känner mig fången i detta illamående som aldrig lättar :(

Har en 2-åring hemma o känner mig såå tråkig och otillräcklig för honom... Som tur är har han sin pappa som numera får göra ALLT medan jag bara ligger i soffan och vilar, äter eller kräks. Yey för att va gravid hörni!

Samtidigt vet jag ju belöningen som väntar om 7 månader... Det är bara s.å. l.å.n.g t.i.d kvar att må dåligt på. Hur står ni ut?

• rosorochchoklad
    Anonym (Baby#2) skrev 2020-11-12 06:53:01 följande:

Jag är i exakt samma sits. Jag har en tvååring och kan inte umgås med henne nästan alls, då jag inte kan röra på mig utan att illamåendet väller över mig. Jag är också i v 9.

Tur man har en förstående man som tar hemmet, barnet och uppassning (ger mig mat och vatten mellan varven), utan att blinka.

Jag sover mycket, kollar Youtubeklipp/film. Jag måste vara helt stilla och fokusera på något annat för att stå ut. Frågan är om det är dags för en deltidssjukskrivning, för jobbet blir tyvärr lidande också.

Har du pratat med barnmorskan? Tar du några tabletter? Jag har börjat med postafen, men tycker inte det direkt hjälper...

Låter precis som för mig. Stackars oss! Det är verkligen ingen lek att va gravid. Hur mådde du din första graviditet?

Förra gången slutade jag kräkas runt v20 men mådde illa i stort sett till förlossningen. Fast värst var det ändå v7-20.

Jag tar lergigan ca var 3-4e timme under dagarna. Tycker det lindrar lite. Har precis köpt b6-vitaminer som tydligen kan hjälpa också. Hoppas.

Har bm-möte om 1.5 vecka. Funderar på att be om att få testa primperan.. Nån här som ätit primperan mot gravidillamående??
Svar på tråden BF juni 2021