• Redgoldgreen

När ni separerat pga att mannen ni levt med inte tagit ansvar. Hur har ni gjort med barnen?

Man får väl fråga sig vad som är det viktigaste. Det är rätt mycket med småbarn, att man gör pulvermos och köttbullar till middag, låter ungen gå i pyjamas och vänta med frukost är kanske inte hela världen. Jag tyckte att det underlättade för MIG med rutiner, nästan på klockslaget med tex måltider och på kvällen tandborste saga och sova. Men det var rent själviskt, jag ville ha egentid. Hur mitt ex lägger upp det struntar jag oftast i. Han är slapp men finns ändå där och älskar dem. Klart man måste ha koll på ett litet barn, det är väl den enda stora bristen jag ser. Och varannan vecka är för långt förstås.

• Redgoldgreen
    Anonym (TS) skrev 2020-10-03 22:59:16 följande:

Nej såklart. Det är väl inte hela världen. Men att genomgående varje dag äta mat från Burger King eller Donken eller helfabrikat hemma anser inte jag vara ett ok föräldraskap. Att varje dag få gå runt i pyjamas för att man inte orkar klä på medans man själv står och fixar sig med dusch, frisyr och parfym 1,5 timme tycker jag inte heller är ok.

Man kan slappa till ibland absolut. Men att försumma sitt barn är inte ok. Ett litet barn behöver också mycket känslomässig bekräftelse, hjälp och stöd. Att alltid sitta insnöad i mobilen och inte uppmärksamma när barnet kallar på en är inte heller ok. Har en gång stått utanför ytterdörren i 5 minuter medans barnet skrek då jag skulle iväg till affären, bara för att se om han går och tröstar barnet. Efter fem minuter fick jag nog. Gick in, klädde på barnet och tog denne med mig.

Han verkar empatistörd. Han "visste" att du gått alltså och gick ändå inte och tröstade?
Svar på tråden När ni separerat pga att mannen ni levt med inte tagit ansvar. Hur har ni gjort med barnen?