Anonym (TS) skrev 2020-09-30 22:02:46 följande:
Jag räknade fel. Loggade in på FK nu.
Står sådär:
Han har 132 dagar kvar att ansöka om.
87 är reserverade för honom.
45 med lägsta nivå.
Dagar han kan föra över till mig är 0.
Han har gett mig 105 dagar.
Jag har tagit ut 345 dagar.
Jag har 0 dagar kvar.
Han kan alltså ge mig hans lägsta dagar som är 45 stycken. Men på dessa kan jag inte klara mig en månad då de är så låg ersättning.
Gällande vagnen så har han inte ens betalat hälften av vad han tycker är rimligt. Han har inte betalat 1 öre. Jag har betalat precis allt. Allt från barnvagn, skötbord, kläder, inredning till barnrum, filtar, leksaker, nappflaskor, nappar, napphållare, bilstol, åkpåse, blöjor, salvor, nässpray etc etc etc. Precis allt har jag betalat.
Under föräldraledigheten har jag levt på min föräldrapenning. Jag har spenderat varenda krona varje månad och inte kunnat unna mig själv något. Betalat hälften av allt som vanligt, vilket varit mer än 90% av min FP. Fått tigga till mig pengar av honom för att kunna köpa ett par nya byxor efter graviditeten och jag inte fick på mig mina gamla jeans. Annars får jag ha mjukiskläder på mig.
Ah okej.
DEt ekonomiska borde ni givetvis ha reglerat för längesedan. DEt skulle du krävt innan barnet föddes (med andra ord när du blrjade köpa vagn och likande). Redan där borde det ju varit ganska självklart att han inte var en man att leva med.
Blöjor? Betalade du all mat också? För blöjor köper man oftast i mataffären?