Inlägg från: Anonym (Kvinn 29) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinn 29)

Ska jag göra abort?

Hej!

Jag har träffat en kille i 6 månader, vi har varit KK men träffats mer o mer seriöst. Vi är vell ett par (umgås var och varannan dag) men samtidigt har vi inte bekräftat detta för varandra. Jag vet heller inte om jag är speciellt kär i honom. Han har själv väldigt svårt att bli kär och jag tror det är därför jag inte heller blir det (har annars lätt för att bli kär). Nu råkade jag bli gravid.... vi är båda snart 30. Vi tänkte direkt abort, men de tar emot lite i mitt hjärta. Samtidigt känns relationen inte 100. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Ska jag göra abort?
  • Anonym (Kvinn 29)
    Miss Skywalker skrev 2020-09-26 14:26:18 följande:

Behåll. Allt annat är egentligen oviktigt. Ni är inga tonåringar och även om man är dunderförälskade kan det också ändras. Kärleken till barnet kommer inte ändras.

Men tänk så funkar jag o killen inte ihop? Vi har aldrig bott ihop :/
  • Anonym (Kvinn 29)
    Anonym (Abort) skrev 2020-09-28 06:34:10 följande:

Du hade troligtvis inte haft din dotter om du behållt. Du hade kanske gjort andra val i livet som ensamstående mamma med jobbigt ex. Du hade inte kunnat flytta, plugga hur som helst eller ta vilket jobb som helst. Du hade d och din man kanske aldrig träffats. Om ni hade träffats så hade dejtandet varit svårare med ett barn och ett ex att ta hänsyn till.. Statistiskt så håller få relationer med bonusbarn i längden. Barn i bonusfamiljer upplever ofta flera separationer och olika familjebildningar under sin uppväxt. Kanske vårdnadstvister, ekonomi, bonusmammor, varannan jul osv skulle ta bort din lust till fler barn överhuvudtaget?

Kanske hade du dessutom valt att vänta längre med att flytta ihop med någon ny av hänsyn till barnet?

Du valde inte bort ett syskon. Du valde att få ditt barn med en bra pappa och kärleksfull man.

Fler kvinnor borde tänka efter innan dom väljer att ge sina barn en livstid med en dålig biologisk pappa. Pappan går inte att bara byt ut när man känner för det. Barnet kommer alltid vara till hälften sin pappa.

Så sant
  • Anonym (Kvinn 29)

Killen jag träffat är ju en sjukt stabil kille med stor fin familj. Kan inte tänka mig en bättre pappa eller förutsättningar på det sättet. Men ja... känslorna ska ju finnas. Jag har känt mig kär men han har svårt att känna så så jag har också stängt av lite.

• Anonym (Kvinn 29)
    Anonym (Anonym 29) skrev 2021-02-05 09:18:17 följande:

Hur har det gått TS?

Är i samma sits. Vi är ett par men tvivlar på mina känslor. Du och jag är dessutom lika gamla och det är mycket ålder som gör att jag tvekar på abort. Vem vet hur lång tid det kommer ta att hitta mr right?

Jag gjorde abort... de va ändå ganska jobbigt psykiskt: och jag har enorm barnalängtan nu!! Det satte igång något. Jag längtar efter att bli gravid igen men vill ha lite saker ordnat först. Tar examen i sommar vill gärna ha ett fast jobb etc. Jag o killen är fortf ihop iaf. Vad tänker ni?
Svar på tråden Ska jag göra abort?