Inlägg från: Djurvän03 |Visa alla inlägg
  • Djurvän03

Ni som INTE kör rosa barnvagn...

Anonym (Feminist) skrev 2020-09-22 20:16:55 följande:

Ni som INTE kör rosa barnvagn, varför gör ni inte det? Jag själv kör rosa barnvagn, och har allt i rosa till min lilla flicka för att visa att jag är feminist, och för att visa mitt stöd till den kvinnliga färgen. Pojkar dominerar i så mkt annat. Så jag undrar varför så många inte köper rosa barnvagn för att stötta något kvinnligt/flickigt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-22 20:18

Nej jag är inte ironisk, så ni som tror det kan låta bli att kommentera i denna tråd. Tack!

Det är tisdag idag.
  • Djurvän03
    Anonym (Feminist) skrev 2020-09-22 20:22:05 följande:

Frågade jag vilken dag det var idag? Nej, läs om läs rätt!

Jag har läst och står fast vid att detta var så patetiskt skrivet så jag funderar på om denna tråden är sann.
  • Djurvän03

Jag börjar fundera på om TS verkligen vet vad feminism är för något och vad det egentligen står för.

• Djurvän03
    Anonym (Feminist) skrev 2020-09-22 20:49:57 följande:

Ja? Men du verkar ju fatta noll, har inte sett ett enda vettigt svar på frågan jag ställde i ts.

Varför besvarar du inte en enda fråga kring att du snarare går emot feminismen genom att predika typiska flickfärger?
  • Djurvän03
    Anonym (Feminist) skrev 2020-09-22 21:02:30 följande:

Då provar jag att ställa frågan igen, då de flesta av er inte har lyckats svara på det jag efterfrågar: VARFÖR KÖR INTE FLER ROSA BARNVAGN FÖR ATT STÖTTA FLICKOR/GÖRA SÅ FLICKOR FÅR HÖGRE STATUS I SAMHÄLLET?

Jag vill också se en källa som styrker ditt påstående mellan rosa barnvagn och flickors status?
  • Djurvän03
    Anonym (Feminist) skrev 2020-09-22 21:10:06 följande:

Men vänta nu, efterfrågade jag vilken dag det var?

Detta inlägg har du redan citerat och fått svar på. Vad är du ute efter? Att driva med folk eller?
  • Djurvän03
    Anonym (G) skrev 2020-09-22 21:28:27 följande:

Fan.... jag svarade just på ett inlägg i Sandlådsn. Faceplant.

Den låg inte där från början.
  • Djurvän03
    Anonym (Feminist) skrev 2020-09-23 13:45:41 följande:

Men ni som aldrig har sett en rosa barnvagn, har ni sovit under en sten eller? När jag googlar kommer det fram hur många rosa barnvagnar som helst. Detta är bara ett axplock:

Ingen utav de där vagnarna var ju särskilt snygga om jag ska vara ärlig.
Svar på tråden Ni som INTE kör rosa barnvagn...