• Anonym (EMDR)

Gabapentin

Anonym (op) skrev 2020-09-21 18:52:13 följande:

Jag har konkret ångest pga trauma, så kanske finns det lite hopp. Jag har aldrig tidigare fått terapi, däremot massor av mediciner.

EMDR funkar väldigt bra för trauma/PTSD och konkret ångest.
  • Anonym (EMDR)
    Anonym (op) skrev 2020-09-22 12:49:44 följande:

Jag går PE-behandling just nu.

Jga har komplex ptsd egentligen, känns som nästan all behandling är fokuserat på att det bara finns ett enda trauma.

Ja, de flesta behandlingar måste man ta ett trauma i taget. Jag har gjort EMDR i två år nu och har jobbat igenom många trauman, vi är på slutänden nu. Jag gick två gånger i veckan i början och nu en gång i veckan. Tycker att jag blivit av med mycket ångest och mina flashbacks är helt borta.
  • Anonym (EMDR)
    Anonym (op) skrev 2020-10-10 13:22:43 följande:

Okej, min psykolog vill nu förflytta mig till en ny psykolog, vi har alltid bara kört ett enda trauma. Men jag får inga känslor inför det traumat. Känner mig helt avstängd hela tiden.

Försök hitta någon som gör EMDR, genom EMDR har jag kommit på hur jag fungerar, har också gjort som du att bli avstängd, eller dissociera. Vad vi gjorde i min terapi var att ta tag i det största traumat först, sedan börja från barndomen och arbeta framåt med alla trauman stora som små.
Svar på tråden Gabapentin