Inlägg från: MammaTillDansband |Visa alla inlägg
  • MammaTillDansband

Barnets åsikt gällande vaccin?

Anonym (Chockad) skrev 2020-09-21 18:25:49 följande:

Och det behöver inte handla om att hålla fast någon, utan säger barnet nej så blir det inget oavsett.

Man kan ju undra om barnets åsikt vägs in om situationen är den motsatta. Om föräldrarna är antivaxxers och kryssar i "nej" på samtyckesblanketten, medan barnet själv önskar få vaccinet...
  • MammaTillDansband
    Anonym (.) skrev 2020-09-23 22:54:45 följande:
    Kan du besvara min undran varför antivaxxers tycker att det är bättre att riskera sina barns död än en mindre risk att de får en vaccinationsbiverkan?
    120 kvinnor dör varje år av livmoderhalscancer i Sverige, många av dem hade inte blivit sjuka öht om de haft skydd mot de aktuella HPV-virusen. Dessutom dör ett okänt antal män av cancerformer som också misstänks bero på HPV.

Hur många dör av vaccinet?
    0 vad jag kan se.

Ett enkelt val, för vissa. Speciellt när det handlar om ens freaking barn!
  • MammaTillDansband
    Anonym (.) skrev 2020-10-10 18:17:50 följande:
    Just idag är jag hemkommen från jobbet.
    Jag har idag vårdat en döende kvinna. Hon är döende i just livmoderhalscancer.

....
    Hon tillhör en generation som aldrig varit aktuell för Gardasil. Och döden är inte vacker alls. Inte på något sätt.

Antivaxxers borde vara omyndigförklarade för de vet inte vad de utsätter sina egna barn för!
    Din berättelse gav mig en klump i halsen.

Ingen borde behöva lida så! Och det är definitivt inte en död jag vill utsätta mina döttrar för (eller söner), när det nu finns ett vaccin som kraftigt minskar risken för att de ska drabbas!
Svar på tråden Barnets åsikt gällande vaccin?