• Bjoer

Barnets åsikt gällande vaccin?

Anonym (Läs på) skrev 2020-09-22 15:44:52 följande:
    Hur kan man inte vilja veta vad som ska injiceras i sitt barn?
    För hur många är det egentligen relevant? Hur många tror du är kvalificerade att göra en bedömning av en innehållsförteckning till vaccin?

Nej, vad som händer är att många läser om ingredienser som "ser" farliga ut, hetsar varandra i sin okunnighet, och sen inte tillåter sina barn att ta ett vaccin som förbättrar deras chanser i livet. Föräldrar får en falsk känsla av att vara "informerade" när de egentligen inte har en aning.

Jag menar, läs din egen text. Författaren kritiserar skolinformationen för att vara felaktig trots att hen inte har en aning om, skriver hen själv, hur de kommit fram till siffran utan bara antar att de gjort på ett visst sätt. Sen skriver hen typ "... och så kan man ju inte resonera.". Jag menar, va fan liksom...
  • Bjoer
    Elie skrev 2020-09-24 12:41:57 följande:
    Det blir dock lite missvisande att säga att man räddar folk från en säker död i cancer.
    Är det? Vissa skulle fått cancer av de virus som vaccinet skyddar mot. En del av dessa skulle dött. Dessa är räddade från en säker död i cancer. Eller hur?

Sen att det även finns andra sätt att få cancer ändrar ju inte att färre dör i cancer pga. vaccinet.
  • Bjoer
    Xlr8 skrev 2020-10-03 10:40:00 följande:

Nu är väl gardasil lite si och så där.

Skyddar väl bara mot en variant av 53st om jag inte missminner mig.

Vilket är en helt irrelevant siffra om man inte tar upp prevalensen av varje variant också.
Svar på tråden Barnets åsikt gällande vaccin?