• Anonym (.)

Barnets åsikt gällande vaccin?

Anonym (Läs på) skrev 2020-09-21 16:34:48 följande:
    Botar cancer var lite o ta i.....
    Vitaminer hjälper ju tillståndet absolut. Fanns ju dessutom fakta på det (de med d-vitaminbrist i riskzonen)?
    Det mest fascinerande med antivaxxers är att de tycker att det är helt okej att folk dör i massor men inte riskerar att få en eller annan biverkan.

Hur sjutton kan man tycka att det är bättre att folk dör?
  • Anonym (.)
    Anonym skrev 2020-09-21 17:10:05 följande:
    Jag undrar detsamma.

Kan acceptera de som har medicinska skäl att avstå, men inga andra.
    Inte från de vaccinationer som skolan erbjuder.

Att diskutera detta med antivaxxers är som att stånga huvudet blodigt mot en vägg. De tror att hela läkemedelsindustrin är köpt och att Bill Gates är huvudkonspiratorn bakom det hela.
    Så sjukt att man inte vet om man ska skratta eller gråta.
    Har du netflix så se "Platt jord". Den är hur fascinerande som helst.
    Den visar lite hur såna här människor fungerar.
  • Anonym (.)
    Anonym (Chockad) skrev 2020-09-21 18:25:06 följande:
    Privat så måste väl vi betala för det?
    Ja, såklart. Men det är inte enorma summor det handlar om.
    Anonym (Chockad) skrev 2020-09-21 18:25:49 följande:
    Och det behöver inte handla om att hålla fast någon, utan säger barnet nej så blir det inget oavsett.
    Jag vill vända på frågan. Tycker du att barn har rätt att bestämma om deras egna kroppar? Eller är det rätt att ibland, göra NÅGOT mot deras egna kroppar som de inte vill själva?

• Anonym (.)
    Elie skrev 2020-09-23 08:48:15 följande:
    Jag håller med dig! Folk har slutat använda sina hjärnor ibland, det är olyckligt. Att använda jag orkar inte läsa som argument till att blint lita på vaccinationsprogrammet är ju bara så ledsamt.

Jag lät bli att vaccinera min dotter. Kanske gör vi det lite längre fram då man kanske kunnat förfina vaccinet ännu mer eller fastställt om det verkligen är säkert.
    För att det är så mycket bättre att få hjärninflammation istället för eventuella biverkningar av ett mässlingsvaccinet?
    Risken att få mässling och följdskador av sjukdomen är större och allvarligare än vaccinets ev biverkningar.

Hur tänker du där?

Hur tänker du som ens riskerar att ditt barn dör av rätt banala sjukdomar? Mässling är dödligt och det är en risk du tycker är vettig? Hur resonerar du där? Förklara för jag vill verkligen veta hur man resonerar i riskanalysen när man vägrar vaccinera sina barn.

• Anonym (.)
    Anonym (Läs på) skrev 2020-09-23 17:34:03 följande:
    Vem pratade om mässlingen? Ämnet gäller gardasil
    Ämnet är antivaxxers.

Kan du besvara min undran varför antivaxxers tycker att det är bättre att riskera sina barns död än en mindre risk att de får en vaccinationsbiverkan?
  • Anonym (.)
    Anonym skrev 2020-09-24 05:06:44 följande:
    Personen som är så rabiata mot vaccin kan inte förklara när det kommer till den här frågan.
    De kontrar med att deras jättebra kosthållning kommer vara miiiiinst lika effektivt som ett vaccin.
    Jo det är ju klart att det 'är så OM de bemödar sig med att svara. Oftast nonchalerar de frågan helt och hållet för attd e faktiskt någonstans inser hur jävla galet det är.
  • Anonym (.)
    Elie skrev 2020-09-24 11:09:01 följande:
    Du pratar om risker att INTE ta vaccin. Men tänk också på att det finns risker och biverkningar med ATT ta vaccin. Ingen kan garantera att du inte får livmoderhalscancer efter gardasil och ingen kan garantera att du får biverkningar av vaccinet. Det är därför det är så viktigt att samla information och göra en egen bedömning om vad man tycker är mest rimligt. Den sammanställningen som läs på har visat här innehåller mycket bra underlag.

Det som vägde tyngst i mitt fall var att Japan nu har börjat dra tillbaka vaccinet då de inte anser det vara säkert längre. Och att våra bekantas dotter fått en livslång sjukdom av gardasil-vaccinet (en av de som finns med som eventuell biverkning av vaccinet). En annan anledning var att vaccinet inte håller så länge och att man vill åt den mest smittsamma perioden i en tonårings liv, dvs sexdebut och 5 år framåt. Min 11-åring är inte ens i närheten av den perioden så om vi beslutar att ta vaccinet så vill jag ge den maximal tid att förfinas (vilket pågår ständigt) och ge den i så rätt tidpunkt som möjligt.
    Det var precis det jag diskuterade. Att antivaxxers anser att det är bättre att ta en större risk för död och svåra handikapp än en mycket mindre risk för en eventuell biverkan.

Jag förstår faktiskt inte hur man kan vara så otroligt ologisk och att man vill gamla med sina egna barns liv.

Nej ingen kan garantera att du är 100% skyddad men med vaccinet så är risken otroligt liten att du inte drabbas av den sjukdomen vaccinet är verksamt mot. Även det här är ett extremt ologiskt resonemang.
    Att man vill ta en otroligt mycket större risk än en mycket mindre.

För rent krasst, det finns aldrig något i hela livet som är 100% garanterat. Ska man vägra göra något bara för attd et inte finns 100% garanti kan man inte göra någonting, inte ens andas för det är inte 100% garanterat att du inte blir sjuk av luften.

Javisst finns det de som får långvariga biverkningar. Det finns alltid ett par, tre exempel hos varje antivaxxers. Samtidigt blundar man för det hundratusentals och miljontals världen över som räddas från en säker död i cancer. Ologiskt och irrationellt.

Det borde faktiskt räknas som avancerad barnmisshandel att med berått mod gamla med sina barns liv på detta sätt.
  • Anonym (.)
    MammaTillDansband skrev 2020-09-25 06:08:38 följande:
    120 kvinnor dör varje år av livmoderhalscancer i Sverige, många av dem hade inte blivit sjuka öht om de haft skydd mot de aktuella HPV-virusen. Dessutom dör ett okänt antal män av cancerformer som också misstänks bero på HPV.

Hur många dör av vaccinet?
    0 vad jag kan se.

Ett enkelt val, för vissa. Speciellt när det handlar om ens freaking barn!
    Just idag är jag hemkommen från jobbet.
    Jag har idag vårdat en döende kvinna. Hon är döende i just livmoderhalscancer.

Blodet forsar stundtals ur hennes underliv. Hon luktar ond bråd död och det värsta är att hon är medveten om det. Den ångesten hon har.... det är förjävligt helt enkelt. Det enda vi kan göra är att torka upp blodet, klappa lite på handen och dela ut lite piller som hjälper men bara lite. Sen kräks vi på personaltoaletten för stanken från kvinnan är förjävlig. (Nej, det är inte det minsta synd om oss. Det är ofantligt synd om henne som är medveten om allt det här. Det jag, som personal önskar för hennes del, är att hon avlider snabbat så hon slipper plågas mer.)

Hon tillhör en generation som aldrig varit aktuell för Gardasil. Och döden är inte vacker alls. Inte på något sätt.

Antivaxxers borde vara omyndigförklarade för de vet inte vad de utsätter sina egna barn för!
Svar på tråden Barnets åsikt gällande vaccin?