Namnet Linus-Ida
Men som jag sa, alla namn är könsneutral så det kommer att godkännas oavsett vad familjelivarna tycker.
Men som jag sa, alla namn är könsneutral så det kommer att godkännas oavsett vad familjelivarna tycker.
Alla namn är könsneutrala.
Bara att kolla upp så inser kanske du att jag har rätt.
Sen att du TYCKER en annan sak hör inte hit. Enligt svensk namnlag är alla förnamn könsneutrala. Såp det är fritt fram för dig att döpa din flicka till Linus, Johan eller Markus om du vill.
Finsk lag?
Finsk?
Vad sjutton har FINSK lag med det här att göra???
I Sverige råder svensklag, inte finsk. Det är grundläggande.
Och jag struntar faktiskt i finsk, dansk, swahilisk och alla andra länders namnlag.
Skatteverket gör bedömningen men efter senaste ändringen av namnlagen så är SVs ställningstagande att det är okej med så kallade Könskonträra förnamn.
Alla namn är könsneutrala enligt svensk namnlag.
Vad har du för svårigheter att förstå detta?
Skatteverket håller sig till svensk lag och hittar inte på egna regler efter vad de personligen tycker och tänker.
Skatteverket går efter svensk lagstiftning. De hittar alltså inte på egna regler egfter vad de personligen tycker och tänker.
Det är så alla myndigheter fungerar i Sverige, de har svensk lagstiftning som beslutsunderlag.
Trodde du på fullt allvar att skatteverket gör lite som de vill? Du tror säkert att försäkringskassan gör samma sak?
Nu är det så, om du orkar googla, att det finns domar om det här från 2008, precis som jag redan skrivit.
Efter det förstod tóm skatteverket att även de måste hålla sig till svensk lag.
Därför är alla namn könsneutrala i Sverige.
Att folk inte läser tidningar eller tror att deras egna åsikter är fakta för de vet inte skillnaden på fakta och åsikter är en heeeeelt annan sak. Det komplicerar diskussionerna men inte mer än så.
Nu finns det domar på att alla namn är könsneutrala. Sedan 2009 rättare sagt såp din kunskap ligger långt bakåt i tiden.
Dags att uppdatera den kanske? Annars får du kontakta regeringsrätten och förklara din ståndpunkt och se till att de river upp beslutet om könsneutrala namn.
För jag antar att du inte vågar kolla upp det jag tipsade om förut, mannen som fick rätt att heta Madeleine? Då skulle tom du inse att jag har rätt och du fel och det går verkligen inte för sig?
Tja, kontakta regeringsrätten med din ÅSIKT. För som det är nu är namn, både för- och efternamn könsNEUTRALA hur mycket du än vill annat.
Jag pratar hela tiden om den lagändring som gjorts och inte något förarbete.
Herregud. Är ditt enda intresse att tjafsa om rätten att få ha rätt även då du har fel?
Har du inga andra fritidsintressen?
Jaha. Du menar att när det blev skriverier om detta när det var aktuellt så ljög alltså skatteverket?
Grattis till dig.
Du vet att du bara gör bort dig när du kopierar lagtext och tolkar det efter dina egna önskemål?
Det som räknas är de vägledande domar som finns. Det är det som berättar hur lagtexten ska tolkas. Alltså saknar din personliga tolkning av lagtexten all betydelse i sammanhanget. Du gör bara bort dig i dina försök att få rätt även när du har fel.