Inlägg från: Panduro |Visa alla inlägg
  • Panduro

Namnet Linus-Ida

Anonym (My) skrev 2020-09-21 06:29:14 följande:

Förr, ja. Nu pratar vi inte om förr utan om idag. Det finns till exempel väldigt många Johansson i Sverige som heter så utan att de faktiskt har en pappa som heter Johan. Mitt efternamn kommer från min morfars farfars soldattorp. Jag har ingen aning om det torpet ännu finns, men namnet lever kvar.

Även förnamn förändras. Många klassiska mansnamn ses som könsneutrala idag, så som Nikita, Charlie, Robin osv. Många barn har unika namn utan att bli mobbade för det.

Ja, vi pratar om idag. Och idag heter väldigt få människor Linus-Ida eller Valter-My.

Ts, jag förstår att du (ni?) försöker väcka reaktion. Men dessa namntrådar är inte roliga.
  • Panduro
    Anonym (My) skrev 2020-09-21 09:12:01 följande:

Jag arbetar i lågstadiet och stöter på unika namn hela tiden. Humla, Bubblan, Lillen, Arwen, Lima, Madicken, Skrollan, Pebbles osv osv

Att väldigt få barn heter Linus-Ida är inte en anledning till att ingen SKA heta så.

För mig personligen är det absolut en anledning. Jag tycker det är dumt att försvåra för barnen mer än nödvändigt genom att ge dem namn som Linus-Ida eller Bubblan.
Svar på tråden Namnet Linus-Ida