Namnet Linus-Ida
Linus är namnet på hennes pappa, tidigare make eller gården hon bor eller föddes på. De lägger till Linus för att förklara vilken Ida de menar. Dvs inte Anders-Ida, Hultås-Ida eller Ida i backen tex.
Linus är namnet på hennes pappa, tidigare make eller gården hon bor eller föddes på. De lägger till Linus för att förklara vilken Ida de menar. Dvs inte Anders-Ida, Hultås-Ida eller Ida i backen tex.
Jag tycker jättemycket om det! Blir faktiskt chockad över alla kommentarer. Det är ett fint namn, ovanligt och med Astrid Lindgren-koppling.
Alltså jag gillar Linus-Ida och gick faktiskt själv i de tankarna. Linus-Ida på papper men Ida i folkmun
Kan tillägga till debatten att elva kvinnor i Sverige redan heter Linus. Därmed är det fritt fram för vem som helst att döpa sin dotter till Linus. Kan ni släppa den delen nu?
Spelar ingen roll. Finns det juridiska kvinnor som heter Linus, så är det tillåtet att döpa flickor till det. Skatteverket söker inte upp personerna och frågar vilket kön de definierar sig som.
Kom att tänka på sången om Klockar-Brittas Viktor, appropå den typen av benämningar på folk. Jag gillar när det är fler än ett led. Hittade en pjäs om Nämndemansmoras Ida!
Alltså, vi borde fortsätta kalla folk sånt där. David Batra skulle kallas Moderat-Annesa-David. Bianca Ingrosso blev Christina-Nillas Blanka.
Det här kan man ju spinna vidare på...
Nej.