Inlägg från: Mint |Visa alla inlägg
  • Mint

120säng

Skulle inte säga fritt i rummet. Den är för smal, det kommer kännas som att en av er ramlar ut. Men ni får prova er fram.

• Mint
    Kodia skrev 2020-09-22 20:52:21 följande:

Har sovit två i en 120-säng. Visst är det trångt, men det går. På grund av rummets övriga möblering stod den mot en vägg, men om jag hade haft plats hade den stått fritt. Jag förstår inte riktigt kommentarerna om att det skulle kännas som om man skulle ramla ur - står den längs en vägg är det ju ändå en av personerna som sover ytterst, och den ramlar ju inte ut... Jag gillar _inte_ att sova vid väggen i en 120-säng, för det känns alldeles för trångt och instängt, man slår i väggen osv.

Jag tänker att det är lättare att ligga på kanten mot väggen än mot öppna luften. Med 1 cm till kanten ut i rummet känns det som att man ska ramla ur, men det går ok att luta sig lätt mot väggen och spara några cm på det sättet jämfört med om sängen stod fritt i rummet.

Men det är ju olika hur man upplever det; TS och tjejen får prova sig fram. Jag gillar inte heller att sova mot väggen i en 120-säng men tror tyvärr det skulle vara ännu värre om sängen stod ute i rummet.

Men visst är det inte optimalt! På lång sikt skulle jag välja en 140-säng men ännu hellre 160.
Svar på tråden 120säng