Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Konstig smak o luktsinne

EpicF skrev 2020-10-11 21:11:28 följande:
    Om du tror drt så har du missförstått rejält.
    Ja, du måste verkligen reda ut begreppen åt mig. Skriv långsamt så att jag hänger med. Gärna väldigt utförligt!
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-11 21:51:43 följande:
    Eftersom du inte år vårdpersonal så tänker jag inte lägga mer energi på dig.
    Vilken udda anledning till att inte vilja informera brett om något du uppenbarligen har god kännedom om. Du vet ju tydligen saker som många andra, däribland professorn jag länkade till, inte vet ett skvatt om.
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-12 10:39:42 följande:
    Eftersom informationen inte går in för dig och du inte är vårdpersonal (finns säkert en sammankopling där...)så orkar jag inte lägga mer energi på dig. Ingen udda anledningen alls.
    Tyckte du sade att vårdpersonal redan vet vad du på din arbetsplats fått veta direkt från WHO och FHM? Det var väl allmänheten respektive organisationens och myndighetens hemsidor som ännu inte blivit uppdaterade? Och heller inte 1177.s sida?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-12 12:51:34 följande:
    Jag sa vad vi fått för info på min arbetsplats.
    Ja, nu går det ju att välja "visa endast" så alla kan förstås själva se vad det är du skrivit och inte. Men visst, det är naturligtvis inte enkelt att veta vad du menar.
    EpicF skrev 2020-10-07 22:03:29 följande:
    Vi får våra uppgifter och info från who och fhm. Vem skulle vi annars få de ifrån?

Nej, ingen du inte jobbar inom berörda enheter i vården varför skulle du då får uppdateringarna för allmänheten?
    Vad betyder egentligen: Nej, ingen du inte jobbar inom berörda enheter i vården varför skulle du då får uppdateringarna för allmänheten?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-12 22:25:10 följande:
    Det är familjeliv...
    Vad menar du med det? Familjeliv är ju ett forum för diskussioner - om alla postar totalt obegripliga inlägg och sedan försvarar det med att "Det är familjeliv..." så finns det inte ens ett existensberättigande för forumet kvar. 

Du kanske ska läsa inlägget igen och se om du vill göra några ändringar i det? Jag kan inte ens med god vilja dechiffrera det du postade.
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-12 23:11:16 följande:
    Det är familjeliv, dvs inget vetenskapligt.
    Ingen tror något annat heller, men vi måste ju - om det alls ska vara intressant - vara förmögna att skriva så att vi kan förstå varandra.

Om jag skriver: "On yauba notaretue aha!" och sedan framhärdar i att det är du har problem med läsförståelsen, hur känns det för dig?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-08 23:03:50 följande:
    Vem pratar om "hemlig information"? Att du inte har fått ta del av senaste information får du ta med din chef. Senaste information är att det tar omkring 6 månader innan man eventuellt utvecklar antikroppar.
    Det går väl inte att förstå det här inlägget på så värst många olika sätt? 

"Senaste information är att det tar omkring 6 månader innan man eventuellt utvecklar antikroppar."
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-13 18:14:01 följande:
    Fortfarande ingen felinformation.
    Lyssnade du på presskonferensen idag?
  • Pope Joan II
    Themis skrev 2020-10-13 20:19:22 följande:
    Det kan jag dementera direkt.

Vi hade covid i mars/april och min man hade skyhöga antikroppar första veckan i juli (vilket var första chansen vi hade att göra antikroppstestet).

Samma sak för ett annat par vi känner, mannen hade antikroppar efter 4 månader.

Så den märkliga uppgiften ställer jag mig högst tveksam till.
    Ja, ännu så länge tycks det här på Familjeliv bara vara EpicF som känner till den nya informationen. Hennes arbetsplats fick enligt henne information om detta i tisdags förra veckan och hon själv i onsdags förra veckan.

Igår på presskonferensen gavs ingen ändrad information, så man undrar ju när resten av världen ska få kännedom om saken. Konstigt av WHO och FHM att lägga locket på nya rön. Verkligen märkligt!
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-14 19:41:37 följande:
    Nej. Och det hade du sätt om du hade läst ordentligt.
    Du skrev ju det här:

"Senaste information är att det tar omkring 6 månader innan man eventuellt utvecklar antikroppar."
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-14 19:42:15 följande:
    Kan bero på att det troligen inte är någon ändrad information.
    Du påstod det. Vill du ändra ditt påstående? 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-14 19:53:35 följande:
    Omkring 6 månader.
    Pope Joan II skrev 2020-10-14 19:43:05 följande:

Du påstod det. Vill du ändra ditt påstående? 

Jag sa att det är den informationen vi har fått på mitt jobb. Den senaste informationen.
    Ja, du sade det. Du sade att informationen kommer direkt från WHO och FHM och att 1177:s, WHO:s och FHM:s hemsidor ännu inte uppdaterats med den senaste informationen (forskningen). Nu, en vecka senare har det fortfarande inte gjorts och ingen annan vårdpersonal vare sig här eller i verkligheten utanför internet känner till det du och din arbetsplats blivit direktinformerade om. Tycker du inte det är en smula märkligt?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-14 20:13:08 följande:
    Ja, vi får våran information direkt från fhm och who. Nei, jag sa att 1177 oftast har felaktig information (förmodligen för att de inte är uppdaterade sidor).

Nej, det är inte märkligt att folk inte vill diskuterade med okända människor om vad de har fått för information på jobbet. På min arbetsplats får jag en mängd information kopplad till Covid-19 som aldrig når allmänheten. Det är inge information som jag delar med mig till andra eftersom jag har tystnadsplikt. Endel information kan man dela med sig av men inte all information. Så är det i de flesta yrken.
    Det här handlar inte om att vårdpersonal inte vill (eller inte kan på grund av sekretess) berätta om den nya informationen (senaste forskningen enligt dig) - det här handlar om att ingen utom du och din arbetsplats tycks ha nåtts av den. 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-14 20:31:08 följande:
    Hemlig information? Den informationen jag har delat är inte på något sätt hemlig så min chef anser att det är helt ok.
    Så varför i hela fridens namn tror du då att inte också andra fått den nya informationen? Den är inte hemlig, ändå känner ingen annan till den? Ingen kan vittna om att de fått ta del av den och vare sig nämnda organisation eller myndighet har gjort några ändringar i sina uttalanden rörande den aktuella saken. 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-14 22:17:23 följande:
    Att det inte duger till källa för dig får stå för dig. För mig duger den källan eftersom det är därifrån mitt jobb får all information. Och jo, de syrker den informationen.
    Vad bra att de styrker den informationen! Var gör de det?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-14 22:24:04 följande:
    Jobbar du inom vården? Invoverad i coronavården?
    Nej, inte alls. Men många mig närstående gör och är, bland dem överläkare inom discipliner som hanterar covid-19-vården. Jag har också tre professorer i virologi i mina absoluta närhet som jag samtalar med flera gånger per vecka. 
  • Pope Joan II

Fortfarande inget som stärker EpicFs utsago. Jag lyssnar just nu på Jan Albert som svarar på frågor angående Covid-19 och han säger samma sak som alla utom EpicF hävdat när det gäller antikroppstestning. 

Svar på tråden Konstig smak o luktsinne