• EpicF

Konstig smak o luktsinne

Mascaraklumpar skrev 2020-10-09 00:14:20 följande:

Det var du som skrev att du inte kunde dela med dig av informationen du fått. Nej, det tar absolut inte 6 månader. Fundera lite.

För 6 månader sedan var det april. 6 månader innan juli var det januari. Ändå är det ungefär lika många som är antikroppspositiva nu som det var i juli.

Hade det som vi mätt till stor del varit andelen sjuka för 6 månader sedan, så hade vi sett en enorm skillnad mellan januari och april. Nu ser vi istället skillnaden mellan september och juni, och eftersom vi inte haft så många fall under sommaren har andelen positiva inte ökat. Är du med?

Nej, självklart kan jag inte dela med mig av information jag fått via jobbet.

Jag vet inte om du helt har missat att viruset är nytt, "vi" lär hos hela tiden nya upptäckter hos viruset och mycket av informationen man gick ut med från början ändras. Om du inte förstår det kanske du borde ifrågasätta ditt yrkesval.

Har du inte fått ta del av senaste uppdateringarna så är det något du får ta upp med din närmaste chef.
  • EpicF
    bouncer skrev 2020-10-10 12:52:36 följande:

Du har missuppfattat det hela.

Antikropparna verkar försvinna efter 6 månader, så det är ingen idé att testa sig efter ett halvår.

Nej, det gör dem inte. Däremot är det mer troligt att man kan se antikroppar med test efter 6 månader.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-11 18:06:52 följande:

Här är en okunnig professor som hävdar något helt annat:Enligt Tomas Bergström, professor i klinisk mikrobiologi, är de labratorietester som finns i dag mycket tillförlitliga. Den som får ett positivt resultat för så kallade IgG-antikroppar har all anledning att lita på resultatet.

? Nu är de i det närmaste perfekta och kan inte bli mycket bättre, säger han.

IgG uppträder någon vecka till en dryg månad efter att infektionen debuterat. Ett positivt resultat visar att du haft covid-19.

Okunnig?
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-11 18:13:44 följande:

Eller om han bara inte blivit informerad av sin närmaste chef, vad vet jag. Vad tror du? Varför säger han som han gör i citatet?

Har du läst vad han skriver?
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-11 18:26:40 följande:

Ja, det har jag. Men jag har kanske inte förstått det? Du kan väl vara bussig och förtydliga det åt mig?

Står rätt klar och tydligt. Är väl sista meningen som inte är helt korrekt efter den nya forskningen.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-11 20:20:07 följande:

Så förut under utbrottet av den här nya sjukdomen så kunde man påvisa antikroppar tidigare än vad man kan göra nu? Nu måste man vänta i sex månader innan man kan få positiva resultat? Men det känner professorn inte till för den nya forskningen har ännu inte nått honom? Förstår jag dig rätt då?

Om du tror drt så har du missförstått rejält.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-11 21:18:02 följande:

Ja, du måste verkligen reda ut begreppen åt mig. Skriv långsamt så att jag hänger med. Gärna väldigt utförligt!

Eftersom du inte år vårdpersonal så tänker jag inte lägga mer energi på dig.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-11 22:10:34 följande:

Vilken udda anledning till att inte vilja informera brett om något du uppenbarligen har god kännedom om. Du vet ju tydligen saker som många andra, däribland professorn jag länkade till, inte vet ett skvatt om.

Eftersom informationen inte går in för dig och du inte är vårdpersonal (finns säkert en sammankopling där...)så orkar jag inte lägga mer energi på dig. Ingen udda anledningen alls.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-12 12:22:26 följande:

Tyckte du sade att vårdpersonal redan vet vad du på din arbetsplats fått veta direkt från WHO och FHM? Det var väl allmänheten respektive organisationens och myndighetens hemsidor som ännu inte blivit uppdaterade? Och heller inte 1177.s sida?

Jag sa vad vi fått för info på min arbetsplats.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-12 13:02:17 följande:

Ja, nu går det ju att välja "visa endast" så alla kan förstås själva se vad det är du skrivit och inte. Men visst, det är naturligtvis inte enkelt att veta vad du menar.Vad betyder egentligen: Nej, ingen du inte jobbar inom berörda enheter i vården varför skulle du då får uppdateringarna för allmänheten?

Precis vad det står.
Svar på tråden Konstig smak o luktsinne