• EpicF

Konstig smak o luktsinne

MinaBernt skrev 2020-09-19 19:57:29 följande:

Har du tagit ett antikroppstest?

Hur tänker du att ett antikroppstest ska hjälpa ts?
  • EpicF
    MinaBernt skrev 2020-10-07 18:46:04 följande:

Kan du länka?

Till informationen vi fått från jobbet? Självklart inte.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-07 19:26:39 följande:

Men sluta. Du har antingen förstått saken fel eller så hittar du bara på, i vilket fall så blir det bara pinsamt och dumt om du framhärdar i något som är totalt felaktigt.

Jag litar på den informationen vi har fått av fhm och who. Inte på vad en random person säger på fl (trots skrift från 1177, de har övrigt endel fel och är inte alltid uppdaterade)
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-07 19:36:51 följande:

Här är vad FHM skriver på sin hemsida:

"Det kan ta tid för kroppen att bilda antikroppar och provet bör inte tas för tidigt, utan tidigast efter 10 dagar."

www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/testning-och-smittsparning/om-antikroppstest/

Ja, har sagt det. Och ja att jag litar mer på den informationen vi har fått på jobbet. End of diskussion.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-07 20:22:21 följande:

Du borde verkligen sluta att utge dig för att kunna något över huvud taget, du har ju alltid fel. 

Knappast. Men vi har en info som inte har nått ut till allmänheten ännu eftersom vi får uppdateringarna fortfarande. Du måste komma ihåg att detta är ett förhållandevis nytt virus och att "vi" lär oss nya ting hela tiden om viruset.

Så nej, jag har inte fel.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-07 20:22:21 följande:

Du borde verkligen sluta att utge dig för att kunna något över huvud taget, du har ju alltid fel. 

Och nej, jag utger mig inte för att kunna något jag inte kan. Kan jag inte svaret låter jag bli att svara. Så enkelt är det. Kanske du borde tänka på?
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-07 20:34:13 följande:

Haha! Så just du på just din arbetsplats (vilken påstår du att det är den här gången? Hemtjänsten? ASIH?) får specialrapporter som ingen annan ännu tagit del av? 

Du har fel och det hade varit betydligt bättre för dig om du bara erkänt det i stället för att igen ge dig in i en evighetslång "debatt" som leder till att du avregistrerar dig. Haha! Jag länkar i alla fall till den expertmyndighet som Sveriges regering vilar sitt beslutsfattande emot i den här frågan. 

Det är varken hemtjänsten eller ASIH (var nu det kom ifrån...) Specialrapporter? Nej, vanliga uppdateringar från den sk ekspertmyndigheten. Och jo, är många slmtagit och tar del av dem. Och nej, jag har inte fel. Du har däremot det.

Avregistrerat mig? Varför skulle jag göra det? Finns ingen anledningen för det.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-07 21:28:02 följande:

Så var är det nu då?

Den "så kallade ekspertmyndigheten" (norsk stavning)? Menar du att FHM och WHO inte är expertmyndigheter?

Ingen annan har fått de påstådda uppdateringarna. Hur förklarar du det?

Haha, ja - det är ju vad du brukar göra när du målat in dig i ett hörn. 

Vi får våra uppgifter och info från who och fhm. Vem skulle vi annars få de ifrån?

Nej, ingen du inte jobbar inom berörda enheter i vården varför skulle du då får uppdateringarna för allmänheten?
  • EpicF
    Mascaraklumpar skrev 2020-10-08 22:17:55 följande:

Vad hände med den andra tråden? Det tar INTE 6 månader att utveckla antikroppar, och vi som jobbar inom (covid)vården får tyvärr ingen hemlig information om sådant här varken från WHO eller FHM. Däremot finns det ett publikt dokument på FHMs hemsida om antikroppstester som faktiskt är ganska välskrivet.

TS: På din beskrivning låter det som att det skulle kunna vara en bihåleinflammation, men du bör kontakta sjukvården så att de kan ställa frågor för att utesluta annat och avgöra om en undersökning behövs. Hör av dig till din vårdcentral om du inte gjort det.

Antagligen så blev den andra tråden borttagen.
Svar på tråden Konstig smak o luktsinne