Inlägg från: MinaBernt |Visa alla inlägg
  • MinaBernt

Varför tror du att du har en hjärntumör? Har du några tecken på det? Förändrad syn? Förändrad hörsel? Känselbortfall? Försämrad motorik? Ansiktsförlamning?

• MinaBernt
    Malin1299 skrev 2020-09-20 12:07:10 följande:

Jo jag har ensidigt huvudvärk fast inte riktig värk så att jag måste ta Alvedon det käns bara konstigt sen har jag förändrad hörsel vänster öra och som ont inne i örat men vet inte om det kan bero på vax i örat det konstiga är att nästan alla symtom är på vänster sida av kroppen jag känner inte igen mig själv lixom och den konstiga smak o luktsinne som jag har och Google varje dag o tror jag har hjärntumör

Men jag ammar mäst på vänster sida så jag vet inte om det kan vara musker elr nerver i kläm är OROLIG O RÄDD

Gå till vc om du är orolig. Jag tror inte att det är någon fara.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-06 23:13:50 följande:

Hur tänker du att ett antikroppstest ska hjälpa ts?

För att veta om hon haft coronavirus .Då förändrad smak/lukt kan bero på corona och även hänga kvar efter ett tillfrisknande.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-07 17:14:40 följande:

Det är är dock inte intressant för ts. Och dessutom så visas eventuella antikroppar först tidigast efter 6 månader om man öht får antikroppar.

Nej, det är inte intressant eftersom ts, efter att jag frågat, skriver att hon haft förmodad corona och inte tror att det är orsaken.

Har du källa på ditt påstående om antikroppar?
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-07 18:10:34 följande:

Det är bla fhm och who som menar att det tar ca 6 månader för antikroppar att bildas. Det är också sen informationen vi fått på jobbet.

Kan du länka?
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-07 20:06:25 följande:

Ja, har sagt det. Och ja att jag litar mer på den informationen vi har fått på jobbet. End of diskussion.

Tror att du missar att även du är en random person på FL. Du kan inte styrka ditt påstående på något vis, varför ska vi då tro på dig?
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-08 23:04:27 följande:

Antagligen så blev den andra tråden borttagen.

Desinformation blir ofta det.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-12 13:48:47 följande:

Precis vad det står.

Meningen är faktiskt helt obegriplig.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-12 21:13:48 följande:

Jaha. Att du inte har läsförståelse är inte mitt problem.

Nej, förvisso inte. Däremot kan det underlätta för din egen del om du använder korrekt ordföljd och svensk grammatik när du skriver. Åtminstone om du har ett budskap som du vill ska nå fram till en svensktalande mottagare.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-12 23:11:16 följande:

Det är familjeliv, dvs inget vetenskapligt.

Nu var inte frågan, i det här fallet, om huruvida din text var vetenskaplig eller inte, utan vi andra i tråden förstår inte vad du menar då din mening bara är ord travade på varandra.

När det gäller vetenskaplig grund, så har du faktiskt inte rätt att sprida desinformation om coronaviruset, ens på Familjeliv.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-13 10:41:06 följande:

Vilket jag inte gör heller.

Så du har inte hävdat att antikroppar mot covid-19 utvecklas först efter sex månader, tvärt emot vad all forskning visar på? Då har jag helt misstolkat dig. Du har nog rätt i att jag har problem med min läsförståelse.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-14 20:13:08 följande:

Ja, vi får våran information direkt från fhm och who. Nei, jag sa att 1177 oftast har felaktig information (förmodligen för att de inte är uppdaterade sidor).

Nej, det är inte märkligt att folk inte vill diskuterade med okända människor om vad de har fått för information på jobbet. På min arbetsplats får jag en mängd information kopplad till Covid-19 som aldrig når allmänheten. Det är inge information som jag delar med mig till andra eftersom jag har tystnadsplikt. Endel information kan man dela med sig av men inte all information. Så är det i de flesta yrken.

Så det är hemlig information som du väljer att dela med dig av på familjeliv? Vad anser din chef om det?
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-14 20:31:08 följande:

Hemlig information? Den informationen jag har delat är inte på något sätt hemlig så min chef anser att det är helt ok.

Du får bara inte uppge källa?
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-14 20:52:16 följande:

Varför skulle jag inte få det?

Och om jag inte hade fått det så hade jag heller inte uppgett några källor.

Att hävda att informationen kommer från WHO och FHM är inte samma sak som att ange källa. Du skriver tidigare att det handlar om ny forskning.Vem står bakom den forskningen?
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-14 21:10:47 följande:

Allt om Covid-19 är ny forskning/ny information. Jag antar att det är forskare som står bakom all forskning och all information om Covid-19. Min källa är den källa vi får information från på jobbet, dvs who och fhm.

Det duger inte som källa. Ingen annan här har ju kunnat utröna något från varken WHO eller FHM som styrker ditt uttalande. Om de nu skulle sitta på sådan information så behöver de i sin tur kunna visa på studier som den informationen bygger på.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-14 22:24:04 följande:

Jobbar du inom vården? Invoverad i coronavården?

Svara bara på frågan, tack.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-14 22:54:47 följande:

Du har redan fått ett svar. Något mer svar får du inte av mig.

Nej, uppenbarligen inte, eftersom det inte är sant.
Svar på tråden Konstig smak o luktsinne