• SF123

Gravid i v.6 vad har/hade ni för gravid symptom?

Hej!

Detta är min första graviditet och jag är i v.6 nu, jag hade typ inga symptom innan jag plussade.

De började med att jag hade molande värk samma dag som min mens skulle kommit och höll i sig några dagar och det är väl egentligen inte förens nu jag har fått ömma bröst och framförallt ömma bröstvårtor men känner inget illamående eller nått annat mer än brösten.

Jag är blir dock trött på kvällarna och vaknar sjukt tidigt.

Hur har det varit för er andra?

• Svar på tråden Gravid i v.6 vad har/hade ni för gravid symptom?
  • SF123

Spännande och läsa om andra vi alla är ju olika, känns tryggare att det inte bara är jag som känner av lite :)

• SF123
    Anonym (F) skrev 2020-09-19 11:09:27 följande:

Jag frös på kvällar och nätter. Alltså extremt. Sov med dubbla täcken, tossor, mjukisbyxor, munktröja. Hela jag var som en isbit.

Intressant att du säger de, har faktiskt kallsvettats ibland på nätterna
  • SF123
    Grustradgarden skrev 2020-09-19 11:51:06 följande:

Är i 5+4. Har bara lite ömma bröstvårtor och ?hårda? körtlar i brösten. Lite ?mensvärk? då och då. Kanske lite mer trött och lättrörd, annars inget. Tyvärr tror jag att min graviditet inte kommer att fortskrida eftersom att cb digital inte slagit om till 3+ ännu och det gör mig så ledsen och orolig. Vi har haft svårt att få barn och genomgått två ivf för att få det här plusset.

Åh nej hoppas inte det är så det behöver ju inte vara så, jag lider med dig! Är det eran första?

Jag var jätte orolig att det inte skulle gå har ätit p piller i 13 år innan och man vet ju tyvärr inte förens man försöker om det går.

Jag är i v 5+2 och vi har typ samma symptom nu man blir ju orolig!
  • SF123
    Grustradgarden skrev 2020-09-19 14:21:48 följande:

Japp. Vi blev gravida för 10 år sedan, då en oönskad graviditet och gjorde därför abort. Med tanke på det trodde vi att det skulle gå enkelt när man väl ville...

Bli inte det! Men ta heller inga clearblue med veckoindikator... man blir knäpp av det! :)

Ahh okej, då förstår jag men tur det finns ivf för dem som behöver :)

Jag skall försöka lugna mig, så får vi se :)
  • SF123
    Widdy skrev 2020-09-21 07:54:29 följande:

Illamående, så detta blir min frukost efter en natt av pina. Citronisvatten, saltgurka och äpplen ????. Oxå ömmq bröst och galet trött ????. Kommer intw ihåg att det började såhär tidigt i förra graviditeten. Är i v 5 nu.

Vad jobbigt med illamående, jag har ju inte känt nått ännu men jag vill nästa att jag ska bli det för det känns som det är så de skall vara.

Mer onormalt att inte vara de antar jag.

Hjälper citronvatten mot de? :)
  • SF123
    Levnudösen skrev 2020-09-24 16:54:06 följande:

Mitt enda symtom efter att jag plussade var trötthet och frusenhet som höll i sig i ca tre dygn (plussade BIM-5). Nu är jag i vecka 5 (4+5) och mår väldigt bra, inte alls lika trött längre och inte lika frusen heller. Det enda jag tycker mig ha just nu är lite ömma bröstvårtor. 

Ska göra ett tidigt vul i v.7, ska bli skönt att få se ett bevis på att det faktiskt växer något inne i mig, förutom utebliven mens och plusset på stickan då ;) 

Vad kul grattis till er också, det är skönt att läsa att fler har som mig med symptom, fick du be om tidigt ultraljud själv? :) :)
  • SF123
    Levnudösen skrev 2020-09-25 08:33:42 följande:

Visst är det skönt. Men jag tänker att allt är normalt. Mycket eller knappt några symtom alls. Kroppen är nog olika bra på att hantera hormonförändringarna.

Exempelvis så har jag tagit Ovitrelle sprutor (Innehåller HCG), för att framkalla ägglossning. Första gången jag tog den fick jag jättemycket biverkningar/symtom, som spända bröst x10, yrsel, dålig aptit och mådde allmänt dåligt och kände av ägglossningen så väl, hade extrema smärtor över den äggstocken där ägget släppte. Detta har minskat efter varje cykel och spruta, och senaste gången (4de sprutan), kände jag absolut inga biverkningar alls, nada. Märkte inte ens av ägglossningen! Började tveka på om jag ens hade ägglossat till och med, men de gjorde jag ju tydligen då jag plussade 9 dygn efter ÄL :D Och HCG har ökat på väldigt bra, fick 3+ på digitalt redan 4v+4d. Men tycker mig ändå må bättre idag än vad jag gjorde dagarna precis efter jag plussade. Och då har jag ju ändå mer hormoner i kroppen som härjar nu än i början. 

Så jag tor att det är högst individuellt det där med symtom, och inget är mer rätt än det andra. 

Jag har ett privat ultraljud inbokat på min privata klinik, har PCOS, så behöver hjälp med att få ägglossning. Därav bokar de alltid in tidiga ultraljud för att se så behandlingen funkat så de kan släppa en vidare till MHC ^^.

Ahh okej då förstår jag :)

Spännande, håller tummarna att ultraljudet går bra :) hade varit spännande att göra ett tidigt ultraljud!
  • SF123
    Anonym1891 skrev 2020-09-25 09:35:49 följande:

Fram till typ vecka 8 så frös jag som tusan dygnet runt och var väldigt trött.

Jag är likadan fryser hela tiden har alltid en varm vetekudde hemma sen är jag jätte trött på kvällarna.
Svar på tråden Gravid i v.6 vad har/hade ni för gravid symptom?