Levnudösen skrev 2020-09-25 08:33:42 följande:
Visst är det skönt. Men jag tänker att allt är normalt. Mycket eller knappt några symtom alls. Kroppen är nog olika bra på att hantera hormonförändringarna.
Exempelvis så har jag tagit Ovitrelle sprutor (Innehåller HCG), för att framkalla ägglossning. Första gången jag tog den fick jag jättemycket biverkningar/symtom, som spända bröst x10, yrsel, dålig aptit och mådde allmänt dåligt och kände av ägglossningen så väl, hade extrema smärtor över den äggstocken där ägget släppte. Detta har minskat efter varje cykel och spruta, och senaste gången (4de sprutan), kände jag absolut inga biverkningar alls, nada. Märkte inte ens av ägglossningen! Började tveka på om jag ens hade ägglossat till och med, men de gjorde jag ju tydligen då jag plussade 9 dygn efter ÄL :D Och HCG har ökat på väldigt bra, fick 3+ på digitalt redan 4v+4d. Men tycker mig ändå må bättre idag än vad jag gjorde dagarna precis efter jag plussade. Och då har jag ju ändå mer hormoner i kroppen som härjar nu än i början.
Så jag tor att det är högst individuellt det där med symtom, och inget är mer rätt än det andra.
Jag har ett privat ultraljud inbokat på min privata klinik, har PCOS, så behöver hjälp med att få ägglossning. Därav bokar de alltid in tidiga ultraljud för att se så behandlingen funkat så de kan släppa en vidare till MHC ^^.
Ahh okej då förstår jag :)
Spännande, håller tummarna att ultraljudet går bra :) hade varit spännande att göra ett tidigt ultraljud!