-
Tack för peppningen.Anonym (Anonym) skrev 2020-09-18 20:23:22 följande:Vad spelar det för roll?? Om ts tycker att det är ett problem har hon all rätt att anmäla reklamen. Håll dig till ämnet istället för att sväva ut i spekulationer om ett barn, otroligt lågt att börja racka ner på ett BARN som inte ens kan försvara sig!
-
Det som är jobbigt är att reklamen är svartvit och att det spelas dyster musik i samband med barnets gråt. Min son grät ingenting när han föddes för att han föddes för tidigt men opererades sen och fick en liten röst, och därför har vi haft svårt för barnskrik, både han och jag. Dessutom ser barnet konstigt ut.Anonym (Mamma 42) skrev 2020-09-19 11:06:47 följande:
Jag va tvungen att kika på vilken reklam du menade först. Och jag känner bara massa kärlek när jag ser ser den, men alla känner ju olika om allt så får det ju vara:)
Men får jag fråga vad det som är obehagligt, har du haft en jobbig förlossning?
Han din son känt av / hört/ märkt att du tycker den är obehaglig?
Jag tror absolut inte han är traumatiserade av den. Men han skulle nog må bra av att få veta mer om när kanske han själv föddes, att det är så för alla.. Att man har legat i magen länge, kan se lite ihoptryckt, har inga muskler att sitta eller hålla uppe huvudet med osv..
Sedan behöver ju inte alla detaljer vara med utan på en 5-årings nivå.
- Såg du förresten de båda två versionerna, eller bara en utav dem? Vilken var bättre i så fall? -
Reklamen kan vara vacker för dig men du måste respektera också att alla har olika åsikter och man kan inte tvinga någon att tycka om någonting bara för att man själv tycker om detta. Såna här svar kommer jag inte svara på. visst kan man väl få skriva att man gillar den etc men att komma med frågor som "är det här på riktigt?" eller "om det nu verkligen är ett problem" gör så att låter som om du inte litar på dig och sådana svar hör inte hemma här. Tack och hej då, Sandra.Anonym (Sandra) skrev 2020-09-19 11:17:11 följande:
Är tråden på riktigt känner jag när jag läser den? Reklamfilmen är för mig vacker. Läskig musik?!
Om det nu är ett verkligt problem så är den enda lösningen att inte se på kanalerna som visar filmen. Anmäla känns absurt.
-
Litar på MIG.......inte på dig...Anonym (Maria) skrev 2020-09-19 16:59:44 följande:Reklamen kan vara vacker för dig men du måste respektera också att alla har olika åsikter och man kan inte tvinga någon att tycka om någonting bara för att man själv tycker om detta. Såna här svar kommer jag inte svara på. visst kan man väl få skriva att man gillar den etc men att komma med frågor som "är det här på riktigt?" eller "om det nu verkligen är ett problem" gör så att låter som om du inte litar på dig och sådana svar hör inte hemma här. Tack och hej då, Sandra.
-
Anonym (Fattar inte) skrev 2020-09-19 11:27:45 följande:
Nu har jag sett 3 versioner på youtube, och jag fattar verkligen inte. Det är ju "fin" musik, inte alls ledsam? Han sjunger ju typ "you're the reason" eller nåt liknande.
Nä alltså, nåt annat är fel här. Ditt barn reagerar väldigt konstigt om han gallskriker av att se andra barn, pga den här filmen. Skriker han när han ser sig själv i spegeln också?
Finns det tre versioner? Beskriv dem, jag har bara sett två. men skicka ingen länk, okej?
haha (ler), nej, han skriker inte om han ser andra barn heller som han känner men om han ser ett okänt barn så börjar han skrika.
Att musiken är läskig kan bero på att vi förknippar den med reklamen som är läskig också. Jag förstår om du inte fattar, men vänligen respektera detta tack.
-
viseversa skrev 2020-09-19 12:42:03 följande:
Okej så din unge har problem så då måste allt din unge har problem med sluta visas GENAST. Omg känns mer som du kanske ska göra en utredning på sonen i detta fall. För det är itne normalt att reagera som han gör. dessutom är det inte minsta obehaglig reklam.
Sluta med dom här nonchalanta kommentarerna!
"ALLT DIN UNGE HAR PROBLEM MED" gud det är en reklam!!!!! Och om vi tycker att den är läskig så får ni respektera oss
antingen så svarar ni trevligt eller inte alls. -
Anonym (A) skrev 2020-09-19 14:29:42 följande:Hur många klagomål har du sett? Och vad är de som klagar tycker är obehagligt och äckligt? Vad är det DU tycker är obehagligt och äckligt? Det är ju bara en nyfödd bebis. Tycker du att nyfödda barn i allmänhet är obehagliga och äckliga? Eller är det förlossningar du tycker är obehagliga och att du påminns om det när du ser filmen?
Ca. fem stycken klagomål.
De tycker att samma sak som jag är obehagligt, alltså den kladdiga nyfödda b**isen. Tycker att nyfödda barn är obehagliga faktiskt, både detta och förlossningar, men jag älskar så klart mitt eget barn. ??
-
Hjärta, inte frågetecken...Anonym (Maria) skrev 2020-09-19 17:05:44 följande:
Ca. fem stycken klagomål.
De tycker att samma sak som jag är obehagligt, alltså den kladdiga nyfödda b**isen. Tycker att nyfödda barn är obehagliga faktiskt, både detta och förlossningar, men jag älskar så klart mitt eget barn. ??
-
Anonym (A) skrev 2020-09-19 07:45:33 följande:
Å andra sidan är det väldigt lätt att undvika filmen: låt inte din son se på TV eller YouTube så länge filmen visas. Som andra redan har tipsat om: låt honom istället bara titta på SVT Play och betalda streamingtjänster.
Vem vet hur länge den skall visas? Den kanske går för evigt, så som Ica-reklamerna gör...
Om man bara kunde kontakta dem på ngt sätt... hur kan man kontakta det aktuella företaget ? förslag ?
- och tack till er som har hjälpt oss så här långt i alla fall.
-
Nej, inte jag heller. Men man kan ju alltid hoppas.Anonym (A) skrev 2020-09-19 17:56:44 följande:Ok, det var ju inte särskilt många klagomål. Tror inte att de kommer att ta bort filmen för att ni inte gillar den.
Jag tycker inte bebisen ser kladdig ut, jag tycker den ser ren ut.
Varför har du censurerat ordet "bebisen"? Tycker du att själva ordet är obehagligt också?
Jag skrev det med stjärnor för att slippa tänka på den. Dessutom så tycker jag att "spädbarn" är ett mycket bättre ord. Efterledet -is använder man till nåt som är litet och gulligt, och eftersom att spädbarn är små men inte gulliga (ENLIGT MIG!!) så använder jag ordet spädbarn hellre än -is-ordet. *ler*