Inlägg från: Anonym (Flugan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flugan)

Livrädd för tv-reklamen!

Har läst igenom tråden nu.

TS, detta är inte menat illa, så hoppas jag lyckas formulera mig så det framgår

Du nämner att "vi" är rädda för reklamen, "vi" drömmer mardrömmar som är exakt lika (bara detta är ett smått otroligt sammanträffande!), "vi" tycker spädbarn ser läskiga ut och "vi" har svårt för barnskrik.

Fundera lite över hur mycket av detta som är kopplat till dina egna känslor, som du överfört på sonen (så mycket att han till och med är rädd för andra barn, inte bara bebisar). Kan dina känslor vara kopplade till det som hände med din son vid födseln? Han minns ju knappast sin egen operation t.ex., så det känns väldigt underligt att han har svårt för barnskrik av den anledningen. Han kan mycket väl ha blivit panikslagen av detta för att du har "lärt" honom att bebisar är "farliga" (han ser det på din reaktion).

Det som för det allra flesta är en rörande/oförarglig film är ett problem för dig. Tycker du inte det är ett stort problem för dig så gör som andra föreslagit och titta på andra kanaler - men om du vill försöka förstå eller komma över det så kan jag varmt rekommendera att söka hjälp av en KBT-terapeut, jag tror du hade fått god hjälp av KBT.

Svar på tråden Livrädd för tv-reklamen!