Inlägg från: Anonym (k) |Visa alla inlägg
  • Anonym (k)

Livrädd för tv-reklamen!

Jag gillar den inte för den är jobbig att se (infertil) men oftast har jag ju ljudet av. Hade jag inte klarat av den så är det bara att hålla till på streamingsidor (betalda) eller SVTPlay.

• Anonym (k)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-18 20:08:47 följande:

Kanske något att anmäla till reklamombudsmannen. Det är ju inte bara små barn som kan få trauma av sådana filmer.

Har du ens sett dom? Finns på youtube. Man ser knappt något.

Jag tror knappast att alla barnets problem härstammar från dessa klipp.

• Anonym (k)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-18 20:23:22 följande:
    Vad spelar det för roll?? Om ts tycker att det är ett problem har hon all rätt att anmäla reklamen. Håll dig till ämnet istället för att sväva ut i spekulationer om ett barn, otroligt lågt att börja racka ner på ett BARN som inte ens kan försvara sig!

Hahahahahahahah. Rackar ner på ett barn för att det faktiskt kan ha andra problem...

Varför ska hon anmäla en reklam för att barnet tycker den är läskig? Det är inga detaljer eller är ens färg i dessa reklamfilmer. Ev ljud är kort och lågt.

• Anonym (k)

Kan du hitta klagomål på reklamerna så kan du hitta kontaktuppgifterna.

Men föder detta antar jag, så trist forummiljö. Klarar man inte av att se en svartvitt klipp där man knappt ser något med helt normal musik utan att bli traumatiserad som barn OCH vuxen... Nej. Det köper jag inte är friskt.

Svar på tråden Livrädd för tv-reklamen!