Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Barnen känner sig oönskade!

Anonym (Förtvivlad mamma) skrev 2021-02-04 13:10:46 följande:

Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till längre!

Jag sa precis det flera av er påpekat;

Hade det varit okej om jag som mamma skrikit åt barnen att hålla käften och att de bara förstör allt? De medgav att mammor döms hårdare, att det är så samhället ser ut.

För två dagar sedan vaknade jag klockan 01:30 av att någon bankar frenetiskt på ytterdörren. Blir livrädd och skyndar att öppna - där står min yngsta och skakar av gråt och kyla.

Jag får en chock, frågar var pappa är och vad som hänt?

Han har avvisat hennes försök till närhet och tröst och därför har hon gått hem till mig. Mitt i natten, i mörker och snö.

Jag ringer pappan. Flera gånger men han svarar inte. Klär på mig och följer henne tillbaka. Han öppnar, skäller på henne för att hon gått ut, men släpper in henne.

Jag är tom på ord och går hem helt skakig. Nu efteråt får jag panik över allt som kunde hänt henne. Konstant ont i magen över hur barnen har det. (Pappan vägrar kontakt med mig). Men ingen annan verkar se att det här är ett problem.

VAD SKA JAG TA MIG TILL??
    Du måste absolut orosanmäla detta. Det är inte normalt. Skriv ner alla incidenter och var noga med att dokumentera allt som sker - telefonsamtal med mera.

Något stämmer inte hemma hos din exman och dina barn får lida för det. Nu är det du som tar kommandot här och står upp för dina barn. 
Svar på tråden Barnen känner sig oönskade!