• Swarls

Barnen känner sig oönskade!

Kvittning skrev 2020-09-18 08:15:05 följande:

Det kanske är så att du ska ta barnen och flytta tillbaka de där 30 milen till där din familj bor. Under förutsättning att de har möjlighet att hjälpa dig istället. Om de ändå inte känner sig välkomna hos pappan så kan det ju vara så att det är positivt för dem att flytta. Att det är de som åker iväg någon annanstans och inte pappan som väljer bort dem. 

I normala fall brukar jag förorda att man får stå sitt kast och inte ska slita upp barnen. 

Vilken sjuk inställning, pappan har ju inte uttryckt att han inte vill ha barnen. Om TS försöker med denna manöver hoppas jag hon förlorar hela vårdnaden. 

Rycka barnen från sin pappa, det var det dummaste jag hört..

• Swarls
    Anonym (A) skrev 2020-09-19 22:28:53 följande:

Det finns alltså människor som tycker att man inte alls har något ansvar för sina barn för att det är den "andra förälderns vecka"....det är fan synd om (många) barn. Att de har föräldrar som inte fattar att ansvaret för barnen går före deras egna önskningar och intressen.

Fast nu är det ju TS som inte tycker att hon ansvarar för sina barn genom att inte ta dom till skolan när dom ska, om pappan ställer upp och gör det så är det en snäll gest emot mamman, barnen ska kunna ta för givet att mamman kan ta dom till skolan.
  • Swarls
    jeanette02 skrev 2020-09-20 07:01:11 följande:
    Att flytta går ju inte kanske, det är väl lite överilat. Pappan uttrycker enligt TS att allt är bra. Men som barn känner man mycket väl av när man inte är välkommen. Så vad han säger spelar INGEN roll.

Utan det är hur han och hans obegåvade nya kvinna med också barn beter sig när barnen är där, negativt prat om mamman osv. Är det som TS beskriver är det inget kul kan jag säga.

Tja, det är väl egentligen inte konstigt att dom känner sig oönskade. Det är väldigt få "bonusföräldrar" som vill ha bonusarna, man står ut med dom för att man älskar partnern helt enkelt. Sen kan man sköta det olika snyggt såklart.

Svar på tråden Barnen känner sig oönskade!