Påskägg till vuxna barn?
Hej.
Jag vet inte var jag ska vända mig, då jag mår väldigt dåligt över detta och inte har någon direkt att prata med (förutom mitt syskon som jämt säger "men vi är vuxna nu och får acceptera att det är så här").
Jag och mina syskon är som sagt vuxna och vi får inte längre något påskägg av vår mamma med anledningen "ni är för gamla, ni kan köpa egna påskägg". På min tidigare arbetsplats hörde jag om hur alla ger och får påskägg av sina familjer och känner att dom verkar väldigt kärleksfulla och har förstått det här med att ett påskägg handlar mer om att visa uppskattning till någon än att "du har råd att ett köpa själv".
Jag köpte ett påskägg till mina föräldrar ca 2 veckor innan påsk. Detta gjorde jag i förhoppning om att de skulle fatta min pik och ha GOD tid på sig att fixa ett påskägg till mig till påsk. Fick jag något? NEJ.
De köpte istället till mitt syskonbarn. Och då ska jag förtydliga att jag dessutom (som så många andra) blev uppsagd lagom till påsk. Inte ens då kunde hon köpa ett påskägg till mig. När jag var i kris. Att bli uppsagd och inte veta hur man ska klara sig ekonomiskt är väldigt hemskt, men det förstår ju inte min familj då det inte drabbar dom.
För mig handlar inte ålder om hurvida man visar uppskattning till sin familj. Jag vill att man gör det även när man är vuxen. Jag vill liksom ha en god relation till min familj hela livet, inte bara när man är barn.
Och helt ärligt, att köpa ett påskägg till sig själv är ungefär lika förnedrande som att köpa rosor till sig själv.............................................
(För att förtydliga så har jag inga egna barn)
Hur gör era föräldrar och framförallt ni runt påsk och vad har ni för åsikter kring min situation?
Tack för att ni orkade läsa