• linnean21

Inte fått tillbaka mensen efter förlossning, vill bli gravid igen.

CitronTulo skrev 2020-09-15 12:55:05 följande:

Men jösses, låt bebisen du nyss ha fått få amma och få det hen behöver först och främst! Varför är det så brått att bli gravid direkt igen?

Men alltså herregud. Jag är så otroligt trött på sånna här åsikter. Varför ha en attityd mot henne som om hon borde skämmas för att hon vill bli gravid igen och få ett syskon? En bebis mår minst lika bra av att äta ersättning som bröstmjölk, vi är i 2020 nu och inte 100 år bak. Vakna och låt henne känna som hon vill utan att bli piskad på som om hon känner något fel!

Och till dig TS, jag slutade amma för exakt samma anledning som dig när min bebis var 3 månader i somras, han är ju 9 månader och vi inväntar ett + nu efter 5:e försöket (och han mår givetvis helt underbart bra utan att bli ammad och växer) jag tror i alla fall att nyckeln till att det gick så bra för mig att byta var att jag hade haft amningsnapp från då han var 4 dagar och gav han flaska med bröstmjölk varvat med amningen från 3 veckor tror jag, de var inga problem tack vare amningsnappen vad jag tror då! Kanske är lite sent påtänkt för din del att göra så men kan ju vara värt ett försök, de kostar väl under 100kr på apoteket. Håller tummarna för er!
Svar på tråden Inte fått tillbaka mensen efter förlossning, vill bli gravid igen.