• Anonym (Älskarinnan)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Jag vet, rubriken är provocerande. Det är för att den ska uppmärksammas, istället för att skriva något i stil med "Jag är älskarinna till en gift man" eller liknande.

Hur som helst, jag är älskarinnan som har ljuvliga stunder med upptagna män. En del är gifta, andra är sambos, förlovade, särbos... de har iallafall en partner som de bedrar.

Varför väljer jag då att göra detta?
    Jo, för det första är jag inte intressead av någon seriös relation. Något som ofta kommer på tal med lediga män. Jag vill inte ha det. Jag är livsnjutare och går dit jag behagar för stunden. Och jag har inte lovat någon någonting.

Har jag dåligt samvete för den bedragna? Nej, det har jag inte. Det är inte jag som inte är kvinna nog att behaga min man. Det är inte jag som orsakar att han hoppar över till det grönare gräset. Se till att vattna din egen gräsmatta tänker jag.

Visst händer det att mannen i fråga kommer på tanken att lämna frugan för min skull, men jag tackar nej.
    Det har också hänt att mannen lämnat frun och sedan försökt få mig, utan resultat.

Den dagen jag vill (om det någonsin sker) stadga mig, då kommer jag inte överta en upptagen, otrogen man. Då väljer jag en som är fri och som vet att behaga mig liksom jag vet hur man behagar en man!

Frågor på det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-15 17:03

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande.
    Inte heller besvarar jag tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person.

Ni har ingen aning om vem jag är, jag kanske tar hand om dina småttingar på förskolan medans du jobbar?
    Jag kanske är frisören som klipper ditt hår, eller kanske är jag din kollega, eller den som lagat din mat på restaurangen där du äter.

Jag kan vara precis vem som helst!

Detta blir (troligtvis inlägg #283 om ingen hinner skriva innan detta publiceras.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-31 11:33
    De som tror sig veta mer om mig än jag själv gör, personer som förminskar mig genom diverse tillmälen eller diagnoser (som sagt, från amatörpsykologer) samt annat löst folk får inga andra svar än en påminnelse om vilket inlägg de bör gå tillbaka till.

Ett avslut är ett avslut, en hashtag är en hänvisning i detta fall med inläggets nummer som referens.

• Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!
  • Anonym (Älskarinnan)
    molly50 skrev 2020-10-11 19:43:30 följande:
    Det var inte svar på frågan.
    Frågan var vad du menade om du inte menade att skuldbelägga de bedragna fruarna.
    Svara på det.
    Jag vet inte om jag skuldbelägger dem när jag funderar kring orsaker till att deras män hellre ligger med mig än med dem.
    Eftersom jag inte diskuterar männens fruar/äktenskap/avkommor med dem så vet jag inte hur de har det där hemma.

Hade det varit rosaskimrande eller rosenrött så inser nog både du och jag att han inte riskerat att mista det för att få vara med mig.
    Eller vad tror du?
  • Anonym (Llf)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-12 05:04:58 följande:

Jag vet inte om jag skuldbelägger dem när jag funderar kring orsaker till att deras män hellre ligger med mig än med dem.

Eftersom jag inte diskuterar männens fruar/äktenskap/avkommor med dem så vet jag inte hur de har det där hemma.

Hade det varit rosaskimrande eller rosenrött så inser nog både du och jag att han inte riskerat att mista det för att få vara med mig.

Eller vad tror du?

Kan nog handla mer om dom själva. Om dom är sådana killar som gillar spänning bara. Eller inte kan bestämma sig, impulsiva kanske.
  • Anonym (Llf)

Eller vad tror du?

Det behlver inte vara tjejen det är fel på. Då hade de väl inte varit med henne. Får man hoppas. Och du kan väl skaffa dig en kille istället.
  • Kråkungen
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-12 04:58:25 följande:
    Bra skrivet, instämmer. 
    Och så "tycker" jag att det är måndag morgon... vilket det är.
    Det är fakta, inte åsikt.

Undrar, vad betyder "populär" för ungarna nu för tiden? Det är nog något jag missat!
    "Populär" för mig - och alla andra över ca 16 år som jag pratat med - betyder ju "populär" nåt i stil med 'allmänt omtyckt'. När jag så pratade med min 14-åring häromdan, använde han ordet i betydelsen 'berömd', om någon som inte är speciellt omtyckt. Jag förklarade för honom att det inte är så ordet används, men han var väldigt bestämd: det var inte bara han som missuppfattat, utan folk i hans ålder använder *populär" i betydelsen 'känd' - oavsett om personen ifråga är omtyckt eller inte. Så vi frågade 15-åringen (som inte hade hört vårt samtal) vad han ansåg att "berömd" betydde, och fick - till min stora förvåning - samma svar som det 14-åringen hade gett. Sen frågade 14-åringen lite olika kompisar på Discord (när jag hörde), och de sa alla samma sak! När vi däremot frågade min 17-åring och min 19-åring så höll de med mig :) Så det verkar ha skett en betydelseförskjutning, med brytpunkt någonstans runt dem som idag är 16 år. Superintressant tycker jag!
  • molly50

Eller vad tror du?
    Fast är det inte att skuldbelägga när du skriver att något måste vara fel i förhållandet?
    Och i trådstarten skrev du att fruarna inte klarar av att behaga sina män och att de inte vattnar sin gräsmatta.
    Det är ju att skuldbelägga fruarna.

Jag vet att det finns de som bara söker spänning vid sidan av,utan att det behöver vara problem i förhållandet.
    Om de har problem och hellre väljer otrohet som utväg än att prata om det eller göra slut så är de ju inget annat än riktiga skitstövlar.
  • Kråkungen
    Kråkungen skrev 2020-10-12 08:12:16 följande:
    "Populär" för mig - och alla andra över ca 16 år som jag pratat med - betyder ju "populär" nåt i stil med 'allmänt omtyckt'. När jag så pratade med min 14-åring häromdan, använde han ordet i betydelsen 'berömd', om någon som inte är speciellt omtyckt. Jag förklarade för honom att det inte är så ordet används, men han var väldigt bestämd: det var inte bara han som missuppfattat, utan folk i hans ålder använder *populär" i betydelsen 'känd' - oavsett om personen ifråga är omtyckt eller inte. Så vi frågade 15-åringen (som inte hade hört vårt samtal) vad han ansåg att "berömd" betydde, och fick - till min stora förvåning - samma svar som det 14-åringen hade gett. Sen frågade 14-åringen lite olika kompisar på Discord (när jag hörde), och de sa alla samma sak! När vi däremot frågade min 17-åring och min 19-åring så höll de med mig :) Så det verkar ha skett en betydelseförskjutning, med brytpunkt någonstans runt dem som idag är 16 år. Superintressant tycker jag!
    Skulle förstås stå: För mig - och alla andra...; inte "Populär" för mig - och alla andra...
  • Miss Skywalker
    molly50 skrev 2020-10-12 08:34:25 följande:
    Fast är det inte att skuldbelägga när du skriver att något måste vara fel i förhållandet?
    Och i trådstarten skrev du att fruarna inte klarar av att behaga sina män och att de inte vattnar sin gräsmatta.
    Det är ju att skuldbelägga fruarna.

Jag vet att det finns de som bara söker spänning vid sidan av,utan att det behöver vara problem i förhållandet.
    Om de har problem och hellre väljer otrohet som utväg än att prata om det eller göra slut så är de ju inget annat än riktiga skitstövlar.
    Ts har inte förstått att skitstövlar gärna vill både äta kakan och ha den kvar.
  • molly50
    Miss Skywalker skrev 2020-10-12 10:47:32 följande:
    Jo,absolut! Det var det jag menade. Även om jag kanske inte uttryckte mig så tydligt.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Har jag inte?
  • molly50
    Sorry! Läste fel. Trodde du menade att jag inte hade förstått. 
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!