Inlägg från: Anonym (Va..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va..)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Det är helt otroligt hur något så vanligt förekommande som otrohet, kan provocera. Det måste både vara tröttsamt och själsdödande att lägga ner sin tid på att ondgöra sig över andra människors kärlekskiv.

Det fins för lite kärlek här i världen, Make Lowe Not War, mm

När en människa hittat sitt sätt att fylla sitt liv med kärlek utan krav så finns det alltid de som breder ut sina moralkakor. Av missunnsamhet kanske men mest troligt ligger det någon sorts känsla av att vara moraliskt rättrådig och därmed bättre än alla andra syndare bakom.

Sådan tur att ni hittade den här tråden. Ni får verkligen ert lystmäte mättat.

Berätta gärna hur ni gör för att uppbringa all denna indignation.  Har ni själva någonsinn gett er hän kärleken?

För ni vet väl att det finns kärlek i sex? 

• Anonym (Va..)
    Anonym (Struten) skrev 2024-08-25 15:29:42 följande:

Ts känner sig stolt, och tror sig kunna förföra den ena gifta mannen efter den andra. Men tiderna förändras, så även åldern och utseendet. Den ungdomliga charmen, och glimten i ögat, försvinner. Det är inte längre lika lätt att få den man vill, och kanske till och med blir ratad?

Det är inte bra att stirra sig blind på sin egen "förträfflighet". Och kanske att dagen kommer då Karma dyker upp som en tjuv om natten? Nu är det omvända roller, och den tidigare älskarinnan är nu den vars man har hittat en yngre förmåga. Det kan man kalla att få smaka på sin egen medicin. 

Dessutom så visar det sig att mannen, i det nyinflyttade huset, tillhör en av dem som har bedragit sin hustru med denna älskarinna. Men nu är det hon själv som sitter ensam efter att ha utnyttjat andras män.

Så vem vet? Karma gör nog sitt. Älskarinnans glansdagar är nu över, och hon sitter ensam och äter kakor som tröst. Glansdagarna är över. 

Dessutom så kan ett dåligt rykte förfölja i många år. "Akta er för henne, hon är med gifta män". Man tror att ingen vet - men ALLA VET. Djungeltelegrafen är snabbare än vad man tror. Jag har sett detta så många gånger, så det är ingen påhittad historia. Det brukar bli så här. 

Nu tror jag inte att TS någonsin kommer att binda sig i ett förhållande. Troligen är det just därför hon gör som hon gör. Hon vill inte hamna i situationer där partnern vill binda sig vid henne.

Hon kommer säkert inte att drabbas av karma utan lever sitt liv efter sina premisser i godan ro. TS kommer inte att sakna vänner och bekanta på sin ålders höst och troligen ingår där en man som hon delar med hans hustru. 

Du tycks tro att allt ont kommer att drabba henne, varför då? Du anser henne vara ond, men vari ligger hennes ondska. Männen som hon har relationer med skulle med all säkerhet ha det med andra damer om hon inte fanns. 
  • Anonym (Va..)

En stilla undran.  Varför är det så viktigt att tro att TS liv i framtiden kommer att bli skit?

Hemska tanke, hon kanske får ut mer av sitt liv än ni som kritiserar henne. 

• Anonym (Va..)

Kanske är det för att provocera och lyfta upp problem/möjligheter till ytan. TS visar på ett bra sätt hur fördömande kvinnor kan vara mot varandra, 

Uttryck som "låt bli upptagna män"  visar på att man ser "sina män" som näst intill infantila känslolösa individer som lockas av andra kvinnor.

Män som upplever sig som bortglömda och känslomässigt svältfödda i sina relationer/äktenskap kommer att söka bekräftelse på annat håll. 

Kvinnor som äntligen kommit ut från jobbiga relationer kommer alltid att söka efter tillfälliga partners utan krav på fortsatt relation. 

Det är bara så det är.  

Är man rädd om sin partner eller make måste man se till att hålla relationen levande.

• Anonym (Va..)
    Anonym (h) skrev 2024-09-01 12:52:34 följande:
    Här talar logiken sitt tydliga språk.

Som du säger, de som är argast här i tråden är rätt uppenbart de som haft män som lekt på annat håll.

Varför är det så svårt att anstränga sig lite?
    Dessa fruar vill nog inte ha en man som sitter med magen jäsande över bältet med en öl i näven heller.
    Då kanske det är de som letar på ett mer attraktivt byte för stunden.
    Man kanske kan tillägga att det även finns fruar som tacksamt låter mannen förlusta sig på annat håll bara det sker diskret och absolut inte får komma ut. 

<för då skulle de stå där med skammen att ha en otrogen man
  • Anonym (Va..)

Det handlar nog inte så mycket om att frun har sunkat ner sig utan om att känslorna, lusten och spänningen förlorats i äktenskapet. Man lever ihop men det är allt.  Att man fortfarande är gifta handlar bara om juridik. Men att skija sig är ett alltför stort steg att ta. 

Det kan lika gärna vara frun som är otrogen, eller varför inte båda två på var sitt håll.

Det är ingens fel ofta är det bådas.  Det fåtal män /kvinnor som är lyckliga i sina äktenskap men ändå vänstrar ska jag inte uttala mig om, kanske är de spänningssökare eller sexmissbrukare. 

Vi lever i ett samhälle där ytan spelar större roll än det inre. Inte undra på att människor söker bekräftelse.

Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!