Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Anonym (Uppenbart) skrev 2024-02-14 13:28:25 följande:

Förmodligen ingen riktig kvinna som startat denna tråd utan snarare en sexuellt frustrerad man som vill reta upp kvinnor för att han inte får ligga.

Älskarinnor har förövrigt knappast något av högre värde att erbjuda i sin roll. De blir utnyttjade av gifta män för sex och oftast betraktade som sexuella leksaker endast som kastas bort när mannen tröttnat på sitt lilla äventyr.

Finns ingen prestige i detta heller. Vilken kvinna som helst kan lägga upp sitt sköte för män då någon tillslut kommer att nappa.

Lösaktighet är att göra sig billig. Kärlek är något man gör sig värdig.

Ja, detta är så helt utanför mina referensramar. Jag anser att det är fult och fel att förföra andras män bara för sitt höga nöjes skull, och i förlängningen kanske vara med och förstöra uppväxten för männens barn. Om inga barn finns, är skadan mindre - men det borde ändå finnas en tanke för frun. 

...men jag har ändå förståelse för att en man och en kvinna som redan lever i relationer med andra, kan bli tokkära i varandra utan att ha valt det. T.ex. medan de arbetar tillsammans... och så smyger sig känslorna på. Och att de inte kan låta bli varandra - samtidigt som de försöker dölja sin relation, för att inte förstöra sina familjer. Detta är inte heller bra men... mänskligt. Och något som kan hända vem som helst helt oberoende av /tidigare/ moraluppfattning, religiös övertygelse o.s.v.. Det finns det många exempel på ifrån historien. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (O ja!) skrev 2024-02-22 15:52:51 följande:

Nu ligger denna tråd under "Sandlådan" och jag har inte orkat tuggat igenom den men jag håller med dig, ts, det är underbart att plocka russinen ur kakan och gifta män har nästan inga gränser på hur generösa de kan vara 🤭

Fast - känner man sig inte som en prostituerad om man tar emot pengar, gåvor, blir bjuden på lyxiga hotell-weekender o.s.v. av någon man inte är gift med, och som är gift med någon annan? Till syvende och sidst är det ju frun som mannen älskar och respekterar, och kommer att göra till döddagar, även om hon av någon anleding tappat lusten för sex (eller kanske förmågan p.g.a. t.ex. förlossningsskador eller att hon genomlidit en överfallsvåldtäkt). När mannen blir pensionär är det henne han kommer att sitta med på balkongen till våningen i Spanien ändå, och prata om deras gemensamma minnen... älskarinnorna är sedan länge glömda.

Jag skulle aldrig kunna leva så. Jag skulle känna mig så billig. Enda gången jag skulle ligga med en gift man, är om jag är tokkär i honom och vet att han är det i mig också, men att han inte vill göra sina barn till skilsmässobarn. Jag respekterar honom i så fall för att han sätter sina barn först. Att man sedan inte kan låta bli varandra för att man är så kära, är liksom något som ingår i livets villkor även om det moraliskt sett är fel. Men inte ens tillnärmelsevis så fel som att vara något slags lyxhora.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-02-22 16:14:28 följande:
    Jag tror att det mer hamnar i samma gråzon som sockerflickor. Glad
    Menar du "kaffeflickor"? Men kungen hade väl inte sex med dom, det var väl bara någon lek? Eller så hade han det...
  • Anonym (XXX)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-02-22 16:23:44 följande:
    Sorry, nu vet jag inte vad du syfter på.. Drömmer

Googla på "sugar girl dating" så förstår du vad jag åsyftar. Flört
    Ja då fattar jag. Kopplade inte till "sugar daddy" på grund av att du skrev "socker" på svenska! :) Jo det stämmer - sugar dating är väl också en form av prostitution?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (.asdf) skrev 2024-02-22 16:46:28 följande:
    Han respekterar inte alls henne, han bedrar henne ju. Älskar kan väl också ifrågasättas, som han behandlar henne.
    Fast män kan ofta dela på kärlek och sex, det kan mindre sällan kvinnor. Män verkar anse att sex liksom är något som de måste ha, som de har rätt till. Att det är underförstått att de kommer att skaffa det ute, om de inte får det hemma. Men de kvinnor de har det med ute är inte värdefulla för dem, och de är helt utbytbara.

SÅVIDA det inte handlar om kärlek förstås... Men även här måste man som tokförälskad kvinna vara medveten om, att kärleken från den smickrade mannen som lagt märke till ens dyrkan - kan vara spelad. Och att det i slutändan kommer att vara han och frun som sitter där på balkongen i Spanien under "livets gyllene höst" ändå, när drifterna inte pockar på så mycket längre. Och själv är man glömd sedan länge. 
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!