Inlägg från: Kråkungen |Visa alla inlägg
  • Kråkungen

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Anonym (Hahahaha) skrev 2020-10-10 11:19:23 följande:
    Hahaha, alltså ja, sorry att säga det uppenbara men om du hunnit med att gifta dig, skilja dig, och har vuxna barn så är du 50-60 år så länge du inte är lågutbildad och skaffade barn i tonåren, då kanske du är 40 plus
    Jag säger inte att du har fel i allt du skriver, "Hahahaha" - tvärtom kan jag instämma i mycket, även om jag kanske inte hade valt att sparka på den som redan ligger - men detta? Hur kommer du fram till detta?

För det första: gifta och skilja sig kan man ju göra under vilket tidsspann som helst, så det säger ju ingenting öht om ts ålder, eller hur? Alltså är det fullständigt irrelevant. För det andra: vad gäller vuxna barn - vuxen är man ju från 18 års ålder, så ts kan mycket väl vara närmare 40 än 50, utan att ha fått  barn som tonåring. För det tredje: på vad baserar du att ts är lågutbildad? Med ditt resonemang verkar det nästan som att du tror att man inte kan utbilda sig under tiden man har barn..?

Dessutom: bortsett från att grunden för dina antaganden här liksom inte håller, så verkar det även som att du inte har läst ts inlägg... du skriver nånstans som svar till henne, där hon påpekar detta, att nä - varför skulle du ha läst hennes inlägg; de är ju inte intressanta... alltså, fattar du inte att du gör bort dig själv när du skriver detta? 
  • Kråkungen
    Anonym (h) skrev 2020-10-10 17:07:17 följande:
    Givetvis ska du nu påstå att jag är ts, vilket jag definitivt inte är.
    Du kan ju klicka på "visa endast" om du vill, så inser du det.

Du är sjuk, på riktigt. 

Obehagliga människa.
    Kan inte svara för om du är ts (vilket jag iofs inte tror); däremot kan jag ju svara för att du inte är jag, fast "Hahahaha" uppenbarligen tror det - du, jag, ts och nån annan som jag inte vet vem det är är tydligen samma person enligt "Hahahaha" XD  

I början höll jag faktiskt med om en hel del av det "Hahahaha" skrev; ts är faktiskt ganska patetisk - det kommer man inte ifrån. Allteftersom hon (Hahahaha alltså) skriver nya inlägg skämmer hon ju dock ut sig mer och mer... Det nästan allra roligaste är ju hur hon upprepade ggr skrattar åt folk som engagerar sig i "denna trolltråd" - trots att den som skriker högst och mest är hon själv XD 

Och även om jag inte ställer mig bakom ts inlägg, så har hon helt rätt i att Hahahahas läsförståelse verkligen lyser med sin frånvaro... Det är intressant, för hon kan ju ändå själv skriva hyfsat sammanhängande, så jag undrar vad det är som gör att hon inte förstår skriven text?

En sak, dock, "h": Att säga att Hahaha är obehaglig är väl en sak, men att säga att hon verkar sjuk; att hon verkar psykiskt instabil; att hon inte har nån insikt om sin sjukdomsbild... det känns inte helt ok. Psykisk ohälsa är inget man väljer, eller kan hjälpa, och att ta till det som nån form av skällsord, som nån slags bevis för att någon är en dålig människa... inte ok.
  • Kråkungen
    Anonym (Llf) skrev 2020-10-11 13:34:24 följande:
    Du måste ha väldigt tråkigt. Tycker med det är en Trolltråd. Och nej, det är inte för jag är en sur kränkt person. Självklart tycker jag det är fel. Men inget förvånar mig direkt längre. Det finns många sådana, som springer med andra. Berir kanske på dåligt självförtroende i botten, att man gillar uppmärksamheten man tar från någon annan. Eller nåt.
    Fast alltså, allvarligt: man kan inte tycka att en tråd är en trolltråd!! Man kan tro att det är det, men man kan inte tycka det! Haha, hur mycket jag än inte ställer mig bakom ts inlägg så är detta faktiskt en sak till som hon har rätt i.
  • Kråkungen
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-11 14:00:46 följande:
    Eller hur?
    Jag förvånas över kunskapsbristen i det svenska språket.
    Ja... fast egentligen borde man väl inte förvånas; det är ju ingen nyhet direkt. Och i sista änden är vi ju alla bra på olika saker. Men i ett skriftligt diskussionsforum kan det ju bli lite frustrerande när vissa saknar grundläggande läsförmåga och/eller förmåga att uttrycka sig... Man kan ju ha olika åsikter om saker och ting - det är ju bara intressant - men när diskussioner ballar ur enbart pga ren och skär språkförbistring... det är ju lite trist. Nåväl - i det här fallet var det ju inte frågan om språkförbistring, utan bara  jag som hängde upp mig på en fånig detalj, så... mea culpa.
  • Kråkungen
    Anonym (Llf) skrev 2020-10-11 15:18:08 följande:
    Du själv hade lite fel där på din svenska, men men. Inget jag direkt stöt mig på.
    Åh ? var? Do tell! Och jag undrar alltså seriöst :) Jag kan vara onödigt dömande när det gäller andras språkmissar, men det är ingenting - alltså verkligen ingenting - mot hur hård jag är mot mig själv! För visst händer det att jag gör missar också... men i just det inlägg du svarar på här kan jag faktiskt inte hitta nåt, så det hade varit jättesnällt om du hade kunnat peka ut vad det är som är fel (ja - bortsett från att jag använder bindestreck istället för tankstreck då, men det är ju för att Fl av nån anledning inte kan hantera tankstreck...)
  • Kråkungen
    Anonym (Llf) skrev 2020-10-11 15:19:44 följande:
    Det är lugnt. Nog blev jag lite sur men det är ju ingen grej. Är sur på mycket idag faktiskt.
    Åh - jag vet hur det känns! Du har mina djupaste sympatier! Fast ibland kan det vara rätt skönt att vara sur också :)
  • Kråkungen
    nénuphar skrev 2020-10-11 15:28:42 följande:
    Hur tänker du då? Det går väl alldeles utmärkt om tyckandet grundar sig på en tro?
    Njae, alltså - du kan inte tycka nånting som har ett objektivt sanningsvärde. Exempelvis kan du inte tycka att nån är läkare, eller att Kalle bor i England, eller att min dator just gått sönder, eller att Löfven är Sveriges statsminister - helt enkelt för att alla dessa saker är objektivt sanna eller falska. Däremot kan du tycka att en viss läkare är duktig, eller att det är trevligt för Kalle att han bor i England, eller att det är rätt åt mig att min dator gått sönder, eller att det är beklagligt att Löfven är Sveriges statsminister, eftersom alla dessa saker saknar objektivt sanningsvärde. Är du med på hur jag menar? Man kan alltså inte tycka att en tråd är en trolltråd - antingen är den det, eller också är den det inte. Såvida man inte använder ordet "trolltråd" i nån annan betydelse än dess ursprungliga betydelse förstås, som t ex 'tråd som skapar onödig debatt' eller liknande. Då kan man förstås tycka att det är en trolltråd. Hoppas jag var tydligare nu :)
  • Kråkungen
    nénuphar skrev 2020-10-11 18:14:09 följande:
    Jag tror mig ha förstått hur du menade redan innan men jag håller inte med om att tycker alltid används så rent språkligt. Jag kan ju tycka att en klänning är ful men det behöver inte vara en objektiv sanning. När någon skriver att hen tycker det är en trolltråd så är det ju just bara en åsikt bland andra. Ungefär som jag kan tycka att det är dåligt väder. Objektiviteten har inget värde för hur jag kan använda ordet menar jag. :)
    Öh... va? Haha, nu fattar jag ingenting :) Alltså... ja - du kan så klart tycka att en klänning är ful, och det är ju precis på grund av att det inte är en objektiv sanning! Det är ju det som är min poäng... Skönhet/fulhet kan man ha åsikter om. Samma sak med dåligt väder: ja - du kan tycka att det är dåligt väder, återigen för att huruvida ett visst väder är bra eller dåligt är en åsiktsfråga. Huruvida Stefan Löfven är Sveriges statsminister; huruvida Kalle bor i England - eller huruvida en viss tråd är en trolltråd - kan man däremot inte ha en åsikt om; man kan inte tycka att det är på det ena eller det andra sättet, just för att de sakerna har ett objektivt sanningsvärde: antingen är SL Sveriges statsminister eller så är han det inte; antingen bor Kalle i England eller så gör han det inte; antingen är en tråd en trolltråd eller så är den det inte...

Jag vet inte om vi pratar förbi varandra här..? När du säger att du inte håller med om att "tycker" alltid används så rent språkligt, menar du då att du skulle kunna säga "Jag tycker att Stefan Löfven är Sveriges statsminister", och inte se nåt konstigt med det? För i så fall håller jag med dig - då kan man precis lika bra säga att man tycker att en viss tråd är en trolltråd. Jag har dock inte hittills stött på någon annan som använder "tycker" på det viset... men nån gång ska ju vara den första, och man lär sig nya saker varje dag. Häromdan insåg jag t ex till min enorma förvåning att ordet "populär" inte betyder samma sak för barn och unga tonåringar som det gör för min generation... det var en enorm aha-upplevelse :)
  • Kråkungen
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-12 04:58:25 följande:
    Bra skrivet, instämmer. 
    Och så "tycker" jag att det är måndag morgon... vilket det är.
    Det är fakta, inte åsikt.

Undrar, vad betyder "populär" för ungarna nu för tiden? Det är nog något jag missat!
    "Populär" för mig - och alla andra över ca 16 år som jag pratat med - betyder ju "populär" nåt i stil med 'allmänt omtyckt'. När jag så pratade med min 14-åring häromdan, använde han ordet i betydelsen 'berömd', om någon som inte är speciellt omtyckt. Jag förklarade för honom att det inte är så ordet används, men han var väldigt bestämd: det var inte bara han som missuppfattat, utan folk i hans ålder använder *populär" i betydelsen 'känd' - oavsett om personen ifråga är omtyckt eller inte. Så vi frågade 15-åringen (som inte hade hört vårt samtal) vad han ansåg att "berömd" betydde, och fick - till min stora förvåning - samma svar som det 14-åringen hade gett. Sen frågade 14-åringen lite olika kompisar på Discord (när jag hörde), och de sa alla samma sak! När vi däremot frågade min 17-åring och min 19-åring så höll de med mig :) Så det verkar ha skett en betydelseförskjutning, med brytpunkt någonstans runt dem som idag är 16 år. Superintressant tycker jag!
  • Kråkungen
    Kråkungen skrev 2020-10-12 08:12:16 följande:
    "Populär" för mig - och alla andra över ca 16 år som jag pratat med - betyder ju "populär" nåt i stil med 'allmänt omtyckt'. När jag så pratade med min 14-åring häromdan, använde han ordet i betydelsen 'berömd', om någon som inte är speciellt omtyckt. Jag förklarade för honom att det inte är så ordet används, men han var väldigt bestämd: det var inte bara han som missuppfattat, utan folk i hans ålder använder *populär" i betydelsen 'känd' - oavsett om personen ifråga är omtyckt eller inte. Så vi frågade 15-åringen (som inte hade hört vårt samtal) vad han ansåg att "berömd" betydde, och fick - till min stora förvåning - samma svar som det 14-åringen hade gett. Sen frågade 14-åringen lite olika kompisar på Discord (när jag hörde), och de sa alla samma sak! När vi däremot frågade min 17-åring och min 19-åring så höll de med mig :) Så det verkar ha skett en betydelseförskjutning, med brytpunkt någonstans runt dem som idag är 16 år. Superintressant tycker jag!
    Skulle förstås stå: För mig - och alla andra...; inte "Populär" för mig - och alla andra...
  • Kråkungen
    Cavill skrev 2020-10-13 12:13:58 följande:
    Men vad skönt att du kan tänka så. Så sover du gott om natten också. Kyss

Men när den biter dig i röven (för det kommer den att göra, lita på en "svag individ") kom då ihåg att du blev varnad. 
    Blir bara lite nyfiken på vad du baserar detta på? Jag önskar förstås att du hade rätt - att var och en skulle få det den förtjänar - men tyvärr har jag (och, förutsätter jag: de flesta andra) sett alldeles för många exempel på svin som kommer undan med vad som helst och lever lyckliga till dagen de dör, och, omvänt: fantastiska människor som bara får mer och mer skit att skyffla genom livet. Eller menar du det i nån form av andlig/religiös betydelse? Att du tänker att man får sitt straff (eller sin belöning) efter döden?
  • Kråkungen
    Cavill skrev 2020-10-13 12:13:58 följande:
    Men vad skönt att du kan tänka så. Så sover du gott om natten också. Kyss

Men när den biter dig i röven (för det kommer den att göra, lita på en "svag individ") kom då ihåg att du blev varnad. 
    Kråkungen skrev 2020-10-13 12:20:52 följande:
    Blir bara lite nyfiken på vad du baserar detta på? Jag önskar förstås att du hade rätt - att var och en skulle få det den förtjänar - men tyvärr har jag (och, förutsätter jag: de flesta andra) sett alldeles för många exempel på svin som kommer undan med vad som helst och lever lyckliga till dagen de dör, och, omvänt: fantastiska människor som bara får mer och mer skit att skyffla genom livet. Eller menar du det i nån form av andlig/religiös betydelse? Att du tänker att man får sitt straff (eller sin belöning) efter döden?
    Eller du kanske har räknat ut vem ts är, och just nu sitter och smider svarta planer för hennes framtid?? Haha, vilken plot twist det hade varit i så fall :D
  • Kråkungen
    Cavill skrev 2020-10-13 12:57:11 följande:
    Haha, nej skulle jag smida svarta planer så skulle det vara åt någon närmare än ett svart hål med storhetsvansinne på fl. Tungan ute
    Haha, ok. Men håll med om att det hade varit en kul vändning... :)
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!