Inlägg från: complicit |Visa alla inlägg
  • complicit

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-21 16:45:24 följande:

Om jag är otrevlig så är det för att jag blir otrevligt bemött och inget annat.

.

Din rubrik är: det är jag som ligger med din man.

Tycker du det är konstigt att det ger upprörda känslor? Jag tror inte du tänkte att du skulle bli trevligt bemött med en sådan rubrik, men jag kan förstås ha fel.
  • complicit
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-21 18:31:21 följande:

Man kan vara saklig och kritisk utan att vara otrevlig.

Absolut kan man det.

Man kan också välja älskare som inte är upptagna med någon annan. Dock är det ju de upptagna männen som gör mest fel här.

Du skriver att du väljer upptagna män för att det blir kravlöst då, samtidigt har ett flertal av dessa män velat ha mer/ett förhållande. När du började upptäcka att upptagna män inte innebär att det alltid är kravlöst, att det inte är någon garanti, varför väljer du fortfarande upptagna män framför singelmän?
  • complicit
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-21 20:13:29 följande:

För att risken är oerhört mycket mindre.

Jag orkar inte med några kärlekskranka karlar.

Hur många upptagna män har du varit med och ungefär hur många har velat lämna eller har lämnat sin partner för dig? Och hur många singelmän har du varit med som velat ha mer?

Jag råkade vara med en man som var upptagen en gång, jag visste inte om det och fick dåligt samvete. Har du aldrig haft en känsla av att det känns fel? Har det aldrig skapat tvivel i dig, att du kunde göra bättre val?
  • complicit
    complicit skrev 2020-09-21 20:19:03 följande:

Hur många upptagna män har du varit med och ungefär hur många har velat lämna eller har lämnat sin partner för dig? Och hur många singelmän har du varit med som velat ha mer?

Jag råkade vara med en man som var upptagen en gång, jag visste inte om det och fick dåligt samvete. Har du aldrig haft en känsla av att det känns fel? Har det aldrig skapat tvivel i dig, att du kunde göra bättre val?

Citerar mitt inlägg igen om du missade det, skulle vara intressant om du ville svara.
  • complicit
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-27 17:40:13 följande:

Nu var detta inte ställt till mig men jag svara ändå.

Det kanske inte är kvinnornas fel, men något saknas uppenbarligen då männen väljer mig före frun.

Det är inte korkat, det är verkligheten.

Eller så saknas det ingenting och han är bara ett svin. Det är ju det vanligaste. Hade det saknats något på riktigt hade de lämnat istället.

Sedan väljer han ju egentligen inte dig FÖRST om du får ca 1% av hans tid. Det finns ju heller inget som säger att de män du är med inte har andra älskarinnor före, under tiden eller efter dig heller. Dock förstår jag att du inte bryr dig om detta, men det är nog oftast så att de inte väljer just dig, utan någon. När du avslutar tar de någon annan och tvärtom.
  • complicit
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-27 17:40:13 följande:

Nu var detta inte ställt till mig men jag svara ändå.

Det kanske inte är kvinnornas fel, men något saknas uppenbarligen då männen väljer mig före frun.

Det är inte korkat, det är verkligheten.

Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-27 18:32:43 följande:

Självklart väljer han inte mig först, det vill jag ju inte heller!

Även om det har hänt.

Jag skiter fullständigt i hur många älskarinnor han haft. Jag gör detta för MIN skull.

Vad får du ut av det du skriver, tror du att jag tar illa vid mig? Jag vet att det fungerar så. Både jag om mannen jag för tillfället roar mig med är het medvetna om det!

Precis som jag vill ha det. Kravlöst. Löfteslöst. Lekfullt.

Du skrev ju själv att han väljer dig före frun?

Nej jag tror inte att du tar illa vid dig.
  • complicit
    Anonym (!) skrev 2020-09-27 16:51:40 följande:

Jag tänker helt annorlunda. 

Jag provoceras inte av såna som ts. Det är inte hon som är problemet utan mannen. Om enda anledningen till att min man är trogen är för att det inte finns någon annan kvinna (som ts) som vill ha honom så sjunker hans värde till 0 direkt. Jag vill inte ha en man som är med mig bara pga andra kvinnors lojalitet mot mig. Jag skulle aldrig lägga minsta lilla skuld på kvinnan vid en ev otrohetsaffär. Det är inte hon som ska stå till svars. 

Vem vill leva med en man som vill vara otrogen men bara inte ges tillfälle? 

Fast hur skulle världen se ut om ingen tog något ansvar för sina medmänniskor?

Jag håller med om att mannen är till 100% den skyldige till otroheten, men att den andra kvinnan har ett ansvar både mot sig själv och andra att bete sig på ett sätt som inte orsakar skada.

Jag vet att en del tycker att det man inte vet har man inget ont av. Själv skulle jag dock ha svårt för att utföra en handling som någon eller många kan fara illa av. Det är ju inte bara den bedragna kvinnan som kan skadas, det kan finnas barn med i bilden. Och JA det är mannens ansvar först och främst, givetvis. Men som sagt, alla andra väljer vilken slags människa man vill vara, vad man vill hjälpa till att bidra med, vilken slags värld man vill leva i. Vad som får en att sova gott om natten.

Ts gör sina val. Det är ju också uppenbart att det inte går att påverka henne.
  • complicit
    Anonym (!) skrev 2020-09-28 12:40:11 följande:

När det kommer till otrohet så tänker jag inte som du. Jag bryr mig inte om varenda kvinna i världen skulle vilja få min man i säng. Allt hänger på honom. Vill han vara trogen mot mig så ska det vara för att han vill det och inget annat. Jag vill inte att andra kvinnor ska värna om min lycka i mitt förhållande. För en sån lycka betyder absolut noll och inget alls för mig. 

Jag håller med dig i sak. Det är givetvis mannen som ska vilja vara trogen. Men jag pratar om den andra kvinnans synvinkel nu och inte den bedragnas.

Är det inte allas ansvar att se till att världen är en så bra plats som möjligt? Om alla bara ryckte på axlarna och tänkte jag, jag, jag, så skulle det enligt mig kännas väldigt tragiskt. Att inte tänka på sina medmänniskor, att totalt strunta i vad man bidrar med att söndra är för mig oförståeligt.

Sedan tänker jag att väldigt många bedragna aldrig ens får reda på det. De får alltså inte ens chansen att göra slut med ett otroget svin. Känner du att det du inte vet spelar ingen roll? Att leva i en falsk lycka?
  • complicit

Vad jag inte kan förstå är

1, om du nu inte bryr dig om frun, varför är du så nedlåtande mot henne? ?Lilla frun?, hon har inte vattnat, hon lyckas inte behaga honom... om du inte brytt dig alls hade du väl varit neutral och inte talat så negativt om henne? Att inte bry sig alls hade ju varit varken positivt eller negativt om henne.

2, du låtsas inte bry dig om vad vi skriver heller, och i nästa sekund kallar du oss bitterfi..or.

Och egentligen undrar jag en sak till 3, även om DU inte bryr dig (eller säger att du inte gör det), kan du förstå att andra tycker att man ska bry sig om sina medmänniskor? Eller är du helt oförstående att andra kan tycka att dina handlingar är fel?

Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!