Inlägg från: Bitten |Visa alla inlägg
  • Bitten

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Jag önskar jag hade det som du.

Fasen vad lyxigt. Ha sex lite här och var och slippa hålla på att försaka en massa. Bara sköta sig själv. På ett sätt har jag det så men dessvärre är det andra saker som gör att det inte går att leva ut. Det är som att gå runt och inte leva sitt eget liv. Bara för att tvåsamheten är en så stark norm. Hoppas du har det gött i livet.

• Bitten

?Glad hustru?

Skall jag orka förklara vad en norm är? Suck. Om du inte vet det så tänker jag att du inte borde ge dig in i att debattera om det.

Vill du verkligen veta varför jag inte kan eller är det för att du tänkt ut något svar redan på förhand?

Angående senare kommentarer om frågan att bli bedragen så tänker jag att det borde alla veta att de kan bli. Det är inte farligt. Ingen äger en annan människa.

• Bitten

Jag fattar verkligen inte varför folk håller på och moraliserar över detta.

Många här på familjeliv verkar tycka att otrohet är värre än mord och barnmisshandel. Det är inte farligt att bli bedragen och det är heller inte olagligt att bedra. Gå vidare bara.

• Bitten

Tråden handlar väl knappast om medkänsla. Den handlar om att det kan kännas skönt att vara med en person som redan är upptagen för att en då vet att det inte kommer bli något seriöst vilket är precis det som en vill vara säker på att det inte blir.

Det är inte olagligt att inte ha medkänsla för någon som blir bedragen. Det är heller inte olagligt att vara den som bedrar.

Jag är också på ts sida.

• Bitten

Men denna person önskar ju precis det, INGET liv tillsammans. Varför är detta så svårt att förstå? Alla önskar inte ett gemensamt liv med någon.

vara fri att göra som man vill och sedan ett gött knull eller en tantraweekend och sedan tillbaka till sin egen vardag med allt sitt.

• Bitten
    Pinotage skrev 2021-01-09 11:20:49 följande:

Måste hälla lite bensin på den ursprungliga debatten som verkar ha stannat av.

Jag fastnar på att du skriver att han kan smita iväg i stort sett när som helst. Om du väljer någon som inte är gift eller tillsammans med någon annan så behöver du ju inte fundera på när han kan smita iväg. Jag till exempel är singel  och bor själv och har inget större intresse av att flytta ihop med någon. Med mig skulle du få ett eget paket med bara russin i - verkar ju mycket enklare att ha någon som alltid är tillgänglig.

Det är väl just någon som inte alltid är tillgänglig som är grejen. Ingen risk att någon dröjer sig kvar för länge eller kärar ned sig. Dig kanske hon måste be att gå, med en upptagen man så är det en eller flera yttre faktorer som gör att han måste gå. En del har svårt att ta en hint.
  • Bitten
    Pinotage skrev 2021-01-09 11:49:51 följande:

Förvisso - fast de flesta kvinnor jag har haft har alltid av en eller annan orsak sett till att vi hamnat hemma hos mig. Då kan man gå när som helst .... 

Good point

Skrivtrubbelpåsidanfler?
  • Bitten
    Pinotage skrev 2021-01-09 16:00:18 följande:

Jag kan i viss mån förstå spänningsmomentet - men samtidigt vill ju jag ta med henne ut på en fin restaurang eller en SPA-weekend utan att behöva vara orolig att någon ska känna igen henne.

Kommer man i läget att den ena vill mer finns alltid möjligheten att avsluta - jag har själv varit där flera gånger där det inte är balans och den ena har starkare känslor än den andra, men det har löst sig då den ena parten helt enkelt avslutat.

Jag är i ett läge att det ska vara jäkligt starka känslor för att jag skulle ge mig in i ett nytt förhållande, jag har alldeles för mycket trassliga relationer bakom mig - och jag är helt säker på att många män tänker som mig. Så för dig att hitta en singelman  som inte är intresserad av en relation kan inte vara svårt - jag skulle säga att det är nog snarare så att det är jäkligt svårt hitta någon som vill ha mer ....

Hade lite problem att skriva förut. Ville svara på ditt inlägg.

Jag tänker att skillnaden mellan en man som är singel och en man som är upptagen är att det finns i alla fall ytterligare en person som kan verifiera att det inte handlar om en fullständig idiot. Det är ju iofs inte idiotsäkert men en person i en relation signalerar trots allt att denne är en person som ändå är såpass ?normal? att denne kan leva i och ha ett förhållande med en annan person. En singelman som uttrycker att ?jag vill inte ha en relation, jag vill bara knulla? skulle ju mycket väl kunna vara en man som är fullständigt okapabel till samvaro och dessutom som en bonus, kass i sängen. ;)

Detsamma gäller ju givetvis kvinnor.

Kanske finns det ytterligare en faktor, att en kåt singelman utan önskan om relation också kan vara en person som utgör ett potentiellt hot.
  • Bitten
    Pinotage skrev 2021-01-09 18:15:53 följande:

Jag kan nog inte riktigt hålla med om din teori, möjligen sållar det bort dom allra värsta, men tror det finns minst lika många gifta idioter. När den gifta mannen dessutom har för avsikt att vara otrogen, så har man ju redan där bevis på att moraliska kompassen är något skev. Jag tror heller inte att frun kommer att skriva ut ett intyg att hennes man är en snäll och trevlig.

I mitt fall så skulle jag alltså dagen efter ett 20-årigt fridfullt äktenskap ses som ett potentiellt hot. Nää - tror inte det. Här får man nog bedöma varje individ.

Detta intresserar mig. Moralisk kompass. Jag hatar moraliserande runt otrohet. Folk blir som tokiga när detta kommer upp, som att det skulle vara brottsligt och att det borde vara dödsstraff som följd. (Kanske inte du.) :)

DET ÄR INTE OLAGLIGT. Det är inte farligt att bli bedragen. Gå vidare eller stanna kvar.

Jag är inte rädd för män som gillar att vara otrogna. Jag är rädd för män som är sociopater och potentiella våldtäktsmän eller andra våldsbejakande personer.

Dock kanske jag har fel angående att de flesta sociopater, psykopater och våldsamma män inte är i långvariga relationer.

Mina erfarenheter är dock att ensamma individer ofta inte besitter social kompetens och förmåga att shitchatta och då det för mig är det viktigaste för att ens komma i närheten av att starta en kk-relation så blir det lätt stopp där.

Om jag nu skriver här att jag söker en kk så har jag strax fem meddelanden med frågan om jag gillar analsex eller om jag har kik och vill dela bilder på mina stora bröst. Ingen skriver om något som skulle kunna öppna upp för en potentiell relation, kk eller vad som.

Kan den gemensamma faktorn här vara ?män på familjeliv? snarare än något annat.

Motsatsen är fri att bevisa!
  • Bitten
    Pinotage skrev 2021-01-09 19:46:43 följande:

Jag tror inte att våra åsikter skiljer sig mycket egentligen.

Att ensamma individer ofta inte besitter social kompetens är jag helt med på.

Tyvärr är det nog så att sociopater och psykopater ofta lyckas fånga en partner i en relation - jag var själv ytterst nära att fastna med en kvinna med tydliga psykopat-drag, men med en stor portion tur klarade jag mig undan med förståndet i behåll. Hade vi fått barn ihop hade jag fastnat med henne under väldigt lång tid.

Däremot moraliserar jag gärna om otrohet - Jag tycker inte om att såra andra och  jag har varit den bedragna med två olika kvinnor, så jag vet hur det känns att vara på den sidan om otroheten. Den smärta som jag kände, och fortfarande känner, när jag insåg att den jag älskade av hela mitt hjärta , hade som bästa vän och trodde att jag kunde lita på i alla väder gick bakom min rygg och var med andra män är obeskrivlig. Det har tagit lång tid att reparera mig från det och att lita fullt på en annan kvinna kommer jag nog aldrig att göra  - det har gjort mig kall och synisk, från att ha varit den som sett gott i alla människor. Har man en relation som inte fungerar eller är tillräcklig - avsluta och gå vidare före det leder till otrohet istället.

En kommentar om män på FL - jag har tänkt på det några gånger, och männen här är nog inte ens i närheten av representativa för den genomsnittliga mannen - här samlas nog enbart en brokig samling av diverse trasiga själar - men det är förstås bara en gissning.

Har du Kik förresten ? .....skojar bara , kunde inte låta bli

Ja, kanske är det så. Det kan också vara så att jag är en av de sociopater/psykopater som är i en långvarig relation och helt sonika helt utan självinsikt tycker att det är skitsamma på grund av att jag är fullständigt känslokall. Dock är det kanske inte så vanligt att reflektera över dylika saker om så vore fallet. :)

När du skriver trasiga själar så blir jag nyfiken på vad du lägger in i det. Är det sårade genom otrohet eller sårade genom att hela sina liv blivit förnekade sex i den utsträckning de anser sig ha rätt till. Är det trasiga som i att ha haft en uppväxt som inte liknar något annat och därför har en helt världsfrånvänd uppfattning om relationer och hur en som vuxen kan ha en sund relation.

Angående otrohet; jag menar att det borde vara en faktor som en alltid bär med sig. Du har ju inte rätt till den andra personen. Den har ju rätt att i varje givet tillfälle göra ett val för sig själv och att utesluta de möjliga scenarier du inte vill skall hända är ju att bedra sig själv. Om en är öppen för att det kan hända och att det är ett samtal man har kontinuerligt med sin partner så är det kanske mer troligt att när det finns en attraktion för en annan att det är något som man kan samtala om. Då kan du besluta om du vill lämna, tvinga din partner till trohet eller tillåta din närmaste att få leva ut hela sitt känsloliv.

Kanske har vi i och med detta inlägg övertrampat och kapat tråden.

Jag har inte kik igång så vi kan inte fortsätta där. ;)
  • Bitten
    Anonym (Kim) skrev 2021-01-09 22:27:39 följande:

Bitten och Pinotage!

Det ligger (pun intended) en hel del i vad ni säger. Kärlekstjuvfiske är en bra term. TS har deklarerat att hon vill ha trasselfria relationer. För henne passar det att dejta gifta män. De har ju skills att ta hand om familj och barn. De är dugliga och godkända. Det praktiska är att de är bundna och TS slipper fundera på långvarig relation. Ingen vardag utan alltid lördag när de ses. Säkert goda middagar och en jädra massa bra sex. Dessutom tror jag att bekräftelsen är större för TS eftersom hon 1 fällde en olovlig man 2 hon är värd att vara otrogen med.

I hennes värld är det Win-Win. Det funkar jättebra och hon har valt att leva så.

Moral ska vi inte diskutera för det finns inga statiska gränser. Inget rättesnöre att hålla sig till som enkelt avgör vad som är moraliskt eller omoraliskt. Grundprincip finns men sedan formar varje individ sin kompass som det är så populärt att säga. Vem har rätt att döma? Ingen! Det enda du ska ansvara för är hur du själv behandlar och vill bli behandlad. Det är trots allt inte en kriminell handling att vara otrogen. Sedan finns det en hel kader som älskar att vända och vrida det till sin rätt och alla som inte följer är uslingar, svin mm.

FL män (och kvinnor) är av en särskild sort. Det kan man klart konstatera. Men ändå precis som överallt annars. En blandning mellan svinpälsar och många (hoppas jag) fina människor som genuint är intresserade av en långvarig kärleksrelation.

Du framhåller en hel del saker som vi skrivit om än något mer välformulerat. :)

Men jag invänder mot det sista du skriver och jag tänker/känner att det är här visar den mest vanliga moraliska kärnans centrum, men jag tycker att det intressant att det så tydligt kommer fram. Kanske kommer du nu att hävda att det inte var det som var din poäng och må så vara.

Så analysen; ?En blandning av svinpälsar och många (hoppas jag) fina människor som genuint är intresserade av en långvarig kärleksrelation.?

Här insinuerar du att det skulle vara finare att vara genuint intresserad av en långvarig relation och möjligen då per automatik och med en eventuell klumpig logiskt felslut, att annars är man en svinpäls. Vad det nu betyder det kan man ju bara ana. Men det är antagligen moraliskt sett sämre än att vara en fin människa som är genuint intresserad av en långvarig kärleksrelation.

Intressant också att du så bestämt uttrycker att moral inte skall diskuteras för vem skall döma? Ja vem skall döma?

Som sagt, tråden börjar kanske likna ett kapat och urspårat tåg.

Sorry TS.
  • Bitten
    Pinotage skrev 2021-01-10 15:56:32 följande:

Jag tror att TS kan finna i sitt hjärta att låna ut tråden en liten stund till ett relaterat stickspår.   ...och jag har inte Kik heller

Min övertygelse är att sociopater och psykopater inte har för vana att avhandla sådana här spörsmål på ett diskussionsforum  - så jag är tillfreds med att du inte är ett undantag

Att det mest hänger trasig själar här baserar jag kanske helt på min egen bakgrund och att jag ofta felaktigt antar att många tänker som jag. Jag tänker att jag hade inte varit här om jag var en lycklig far i en kärnfamilj vars största problem är att bestämma vart man ska köpa en fjällstuga. Helt enkelt tror jag att dom flesta som är här på FL har någon form av trassel i sitt liv. Själv har jag både en uppväxt som inte liknar någon annan och en radda med trassliga relationer bakom mig som de flesta skulle häpna över - och ja, dom har inkluderat otrohet och svek.

För mig ör det kanske inte själva akten med otrohet som gör mig upprörd utan snarare det brutna löftet och förorätten. Har man lovat varandra trohet , oavsett om det bara är sinsemellan, med en förlovningsring eller  inför en församling i kyrkan , så håller man löftet. För mig är löften heliga - men jag förstår att det inte är så för alla.

Nu tror ju jag iofs att den största andelen här på familjeliv är här för att dela erfarenheter runt graviditet och föräldraskap och det är ju ibland kopplat till exempelvis val barnvagn och hur en bäst bakar en flicka och hur tidigt efter ägglossningen det är möjligt att stilla nyfikenheten om liggandet för några dagar sedan var meningslöst eller inte. ;)

Angående otrohet så uttryckte jag mig då kanske otydligt då jag inte heller syftade specifikt på det köttsliga eller allmänt smusslande runt det i sig utan mer att om jag vet att min partner är öppen för att jag kan få känslor för andra så kan vi samtala om att ?åh den där personen berör mig på det eller det sättet?, eller ?den personen gör mig kåt? eller ?den personen gör mig svag? eller ?den personen gör mig ledsen?. Kanske till och med kunna säga att; ?jag är nyfiken på den där personen och skulle vilja knulla med den.? Detta kan ju sedan mynna ut i förtroliga samtal alternativt en fördjupad förståelse för varann och därmed kanske den som senare skulle ha svikit redan i samtal fått utlopp för sina känslor. Det kan ju vara så att detta gör att sidor en inte är så förtjust i kommer upp men då har de i alla fall inte legat och grott under ytan. Alla känslor måste vara tillåtna och det är ju som partner en får se till att detta är saker som ens älskade då känner en trygghet i att berätta/prata om.

Hur reagerar man/tar emot det som ens partner säger? Underlättar man ärlighet eller gör man det onödigt svårt för denne att vara rak och ärlig?

Kanske borde skapa en egen tråd på temat ?öppenhetens eventuella effekter i relationer?
  • Bitten
    Anonym (Kim) skrev 2021-01-10 16:51:54 följande:

Självklart ska det misstolkas. Den gängse uppfattningen är att de som är otrogna eller är älskare/älskarinnor är svinpälsar. I uttrycket en fin människa finns så många lager. Självklart önskar jag träffa en sådan som har ungefär samma uppfattning om moral. Jag anser inte att jag skulle bra bättre på något vis. Håller en ickedömande hållning. Fråga TS får du höra.

Btw jag har KiK. Har sexchattat med gifta män från FL.

Kärlekstjuvfiske är från mate poaching.

Anade att du skulle vika undan ungefär på det sättet. :) Att anta det hela som gängse uppfattning och därmed lyfta din egen åsikt bort från det du skrev men jag tänker att eftersom du la till (inom parentes ) att du hoppades eller dyl så indikerade du ju att detta var ett ställningstagande och utgångspunkt som du själv antog. Ikke sant?

Skall ditt tillägg om kik och sexchatt med andra svinpälsar göra att din status som talare i frågan ökar? ;)
  • Bitten
    Anonym (Kim) skrev 2021-01-10 18:54:59 följande:

Nej varför det? Jag hoppas att träffa en man som är toppen för mig. Är förhållande värt att satsa på så är jag monogam och förutsätter att han tycker lika. Det är mitt ställningstagande. Svinpälsar i mina ögon har inte med otrohet eller inte att göra. Läst otaliga otrohetstrådar där man utgår ifrån att de är svin. Saker och ting kan hända. Inte tu tal om det. Varför skulle jag söka status? Har aldrig hävdat att jag skulle vara mer moralisk eller annat. Varit något talesperson? Nej absolut inte. Är inte ens en smula prudentlig. Kik var en rolig grej, ett experiment. Följer TS med spänning för det är ett intressant fenomen. Synd hon får så satans mycket pisk. Hennes ansvar räcker fram till den man hon väljer att ligga med. Punkt. Då kommer belackarna att säga att hon möjliggör otrohet och sedan är cirkusen igång. Har två saker gemensamt med TS - vi är troligen jämngamla och änkor båda två.

Nu känns det som att vi kanske går förbi varandra i vad vi menar. :)

Du klev in i tråden och riktade ditt svar till mig och pinotage och liksom la ditt svärd på våra axlar och godkände våra uttalanden. ?Det ligger något i vad ni säger!?

-Oh du allsmäktige! Då fortsätter vi orera efter en sådan fin recension av våra åsikter. (Ja det var alltså min mus-stämma om nu inte alla hörde det. :) )

Sedan skrev du något om moral och att det inte går att diskutera men sedan avslutade du med att just moralisera genom att hoppas på fler fina människor än svinpälsar där ute.

Vad är en fin människa? Är det en otrogen man som ligger med en vacker kvinna då och då för att han inte kan låta bli eller är det en kvinna som tar och söker upp gifta män för sexuella möten utan risk för krångliga relationer eller är en fin människa en annan typ.

Jag framhärdar att du i din text trots allt gjorde en distinktion mellan de fina och svinpälsarna och att de fina är de som genuint önskar en långvarig kärleksrelation.

Jag tror vi skrivit förbi varandra någonstans helt enkelt.

Jag orerar gärna vidare på temat i tråden jag startat.
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!