Pinotage skrev 2021-01-09 18:15:53 följande:
Jag kan nog inte riktigt hålla med om din teori, möjligen sållar det bort dom allra värsta, men tror det finns minst lika många gifta idioter. När den gifta mannen dessutom har för avsikt att vara otrogen, så har man ju redan där bevis på att moraliska kompassen är något skev. Jag tror heller inte att frun kommer att skriva ut ett intyg att hennes man är en snäll och trevlig.
I mitt fall så skulle jag alltså dagen efter ett 20-årigt fridfullt äktenskap ses som ett potentiellt hot. Nää - tror inte det. Här får man nog bedöma varje individ.
Detta intresserar mig. Moralisk kompass. Jag hatar moraliserande runt otrohet. Folk blir som tokiga när detta kommer upp, som att det skulle vara brottsligt och att det borde vara dödsstraff som följd. (Kanske inte du.) :)
DET ÄR INTE OLAGLIGT. Det är inte farligt att bli bedragen. Gå vidare eller stanna kvar.
Jag är inte rädd för män som gillar att vara otrogna. Jag är rädd för män som är sociopater och potentiella våldtäktsmän eller andra våldsbejakande personer.
Dock kanske jag har fel angående att de flesta sociopater, psykopater och våldsamma män inte är i långvariga relationer.
Mina erfarenheter är dock att ensamma individer ofta inte besitter social kompetens och förmåga att shitchatta och då det för mig är det viktigaste för att ens komma i närheten av att starta en kk-relation så blir det lätt stopp där.
Om jag nu skriver här att jag söker en kk så har jag strax fem meddelanden med frågan om jag gillar analsex eller om jag har kik och vill dela bilder på mina stora bröst. Ingen skriver om något som skulle kunna öppna upp för en potentiell relation, kk eller vad som.
Kan den gemensamma faktorn här vara ?män på familjeliv? snarare än något annat.
Motsatsen är fri att bevisa!