Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Det finns säkert kretsar där ditt och männens beteende är ok.

Däremot vet jag med all säkerhet att min sambo är trogen.

Nej, han är inte ute på konferenser eller tjänsteresor. Arbetar inte över, till träningslokalen är jag alltid välkommen,är en man en som trivs bäst hemma.

Visst förekommer otrohet och älskarinnor men i de allra flesta etablerade relation så är det ovanligt.

• sextiotalist
    Anonym (Tragiskt) skrev 2020-09-14 13:03:53 följande:

Oj, jag antar att du inte har några väninnor i ditt liv? Du är verkligen ingen jag eller någon i min umgängeskrets skulle vilja ha som vän. Men om du nu är så ensam och med så låg självkänsla så kanske du borde försöka sluta att jaga gifta män och söka bekräftelse på andra sätt. Kanske gå med i någon förening eller skaffa nån hobby. Kan aldrig tänka mig att en kvinna som springer efter gifta män för att få 10 minuters bekräftelse av att sära på benen.

De du tror lämnar sin fru för din skull var redan mentalt över sina fruar, de bara väntade på ett enkelt knu*ll som blev språngbräda.

Lycka till nu!

Det tror jag också. De var redan på väg att lämna.

Jag misstänker att för ts är det en kick att få bekräftelse av en upptagen man. Vill inte gå så långt som att säga att ts har ett sexmissbruk, men en gissning är att hon är i riskzonen.

Jag ser framför mig en ganska tragisk kvinna. De flesta kvinnor som vill ha ett sexliv, men ingen relation kan ju skaffa sig en kk. Det finns garanterat många män som inte har något emot kravlöst sex.

Men jag skulle tippa på att dessa män inte är intressanta, utan det ska vara upptagna män så ts får en kick av att bräda en annan kvinna, att sedan som ts, i en tråd även upplysa om hennes lek.

Misstänker också att hon tidigt också kan enkelt välja ut en man som hon upplever är lätt att förföra. De andra männen ser hon inte, inte heller möter hon dessa. Vi andra har säkert också mött dessa män. Men eftersom vi inte är intresserade av att vara leksak åt en upptagen man så slipper vi dessa ofrivilliga uppvaktningar.

Men maka söker kaka säger man ju.

Vi andra, som har män som troligen inte ens skulle bevärdiga ts med en blick, får på avstånd följa denna PH-lek.
  • sextiotalist
    Anonym (Beata) skrev 2020-09-14 14:54:33 följande:

Att läsa mellan raderna gör man ju hela tiden och inte bara på FL, att bara höra vad någon säger gör att man missar allt annat. Ord/tal är bara en väldigt liten del av kommunikationen, det finns ju även kroppsspråk, ansiktsmimik, tonläge, beteende osv.

Det är inte så svårt att se att det ts skriver inte speglar verkligheten.

Hon talar illa om kvinnorna vars män hon ligger med, det är deras fel att männen är otrogna och har sex med ts.

Nästan alla män vill ha henne och många vill lämna sina familjer för henne, men då är de idioter för hon vill ju inte ha dem.

Är det en lycklig människa som håller på så? Som gör dessa handlingar, som säger dessa ord?

Om ts ÄR lycklig av det är hon alltså en människa vars lycka bygger på andras olycka, hennes njutning ligger i att göra andra illa.

OM hon bara var en kvinna som älskade sex och ville ha mycket sex, så hade det varit så lätt att hitta män bland singlar. Män som vill samma som hon, som bara vill ha kravlöst, hett sex.

Men det är ju inte det hon vill ha. Hon vill ha andra kvinnors män. Det mår hon bra av. Säger hon. Och det säger mycket om en människa, det är ju ens knappt så att man måste anstränga sig för att läsa mellan raderna, det nästan skriks ju ut att hon inte är särskilt lycklig egentligen. Och har jag fel i det så innebär det som sagt att hon njuter av andras olycka. Är det något som gör att man känner sig bra som människa? De flesta andra vill ju sina medmänniskor väl, och tur är väl det.

Som jag skrev innan. Hon möter ju endast en begränsad mängd män.

Hon möter ju inte männen som trivs med att umgås med sin fru/sambo.

Hon skulle troligen inte ens bli noterad under de konferenser jag varit på, som ofta har varit på en anläggning ute på landsbygden, för det är inte där hennes jaktmarker är.

Inte heller dök hon upp på våra arbetsmiddagar då vi gick igenom dagens övningar.
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-14 15:36:29 följande:

De som blir så arga blir det för att de är osäkra i sina förhållanden.

Om de nu hade det så rosenskimrande, varför svara ens i en tråd om otrohet?

Låt de hållas, jag tycker de är underhållande i sina försök att svartmåla mig och ge mig en massa egenskaper som jag inte besitter. 

Jag är inte arg, mest fascinerad av att man inte inser att du endast möter och får napp hos minoriteten och inser inte att den största mängden män möter du inte ens.

Men varför är det upptagna män som gäller? Varför duger inte singelmän? Det måste ändå vara något som triggar dig.
  • sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2020-09-14 16:41:45 följande:

Vem tar hand om dina skrikande ungar och skitiga disk?

Det är ju liksom ingen skillnad, sånt kommer ingen ifrån oavsett hur många upptagna män du ligger med.

Däremot ser jag mysiga semestrar, jul, midsommar, födelsedagar, lugna hemmakvällar med gos i soffan, göra upp gemensamma planer, renovera den nyinköpta sommarstugan tillsammans, alltid ha trygghet och sin bästa vän hos sig som "russinen i kakan", inget av detta får du. Du får enbart ett okänsligt knull som inte betyder någonting utan den djupa äkta kärleken. 2 sek efter mannen tömt är du helt glömd.

Lider med dig!

Exakt. Nu är det inte min sambo som hon skulle ge sig på. Han skulle inte erbjuda det hon vill ha, hotellrum och restaurangbesök. Inte sexet heller.

Men russinen i vår relation är exakt det du beskrev.

Allt det där som blir vi.

När han håller om mig när jag är magsjuk. Kommer med en stor kopp te när jag är frusen.

Hans blick när han säger att han älskar mig.

När vi skrattar ihop när vi säger något galet.

Så vi som lever i lyckliga relationer, vi har så många russin i våra kakor som inte ens har med sex att göra.

Skulle nog inte stanna i en relation där sexet var det enda russinet i kakan.
  • sextiotalist
    Anonym (Dostojevskij) skrev 2020-09-15 18:58:54 följande:

Det här är verkligen en märklig tråd, utan någon meningsfull diskussion. Det som överraskar mig något (utöver TS attityd) är hur starkt de flesta övriga betonar 100% trohet som norm för en god relation och dömer dem (män i det här fallet) som är otrogna gentemot sin partner. För mig framstår den attityden som någon Luthersk relik eller något.

Har inte människor lite större öppenhet idag? Otrohet är vanligt. Det handlar mindre om partnern än om egen spänning och bekräftelse. Livet är kort.

Öppen relation? Tolerans för att vara människa? Bejaka liv, kärlek, sex och spännande ögonblick? Otrohet kan berika en relation, det behöver inte alltid skada den. Har alla avgett livslånga trohetslöften? My God.

Jag förundras över den hårda tonen inför lite otrohet som kan vara alltifrån meningslös till alldeles fantastisk och till värde för båda parter i en relation.

Otrohet har inget att göra med öppet förhållande.

De som trivs med det, har det, då är båda med på det.

Om man vill ha sex med andra så får man väl vara öppen om det. Vill inte den andra partnern leva på det sättet så får man väl avsluta relationen och ligga runt på egen hand.

Otrohet, då gör man det bakom den andra partnerns rygg och svek brukar inte berika förhållanden.

Att tillit är en grund för en relation är viktigt. Det är lika viktigt i ett öppet förhållanden.
  • sextiotalist
    Anonym (Jaha) skrev 2020-09-16 06:10:45 följande:

Är det möjligt att vara emot otrohet och älskarinnor utan att man själv är bitter eller bedragen?

Absolut. Skulle tro att de flesta är det.

Jag tjatar. Tillit är viktigt i en relation, oavsett om det är en monogam relation eller bland de som väljer att ha flera sexpartners.
  • sextiotalist
    Anonym (Per Plex) skrev 2020-09-17 09:06:58 följande:

Herregud, Messalina skulle ju ha bleknat  av avund om hon hade fått höra talas om dina kommande bedrifter.

Använder du skavsårsplåster?

Hoppas männen använder kondom, annars är nog ts en större smittohärd än det värsta covid19-klustret
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-17 15:34:56 följande:

Det har jag redan skrivit att jag kräver.

Och om jag nu inte hade gjort det så smittar inte könssjukdomar via luften, så du kan andas ut.

Du börjar tappa det fullständigt nu, du som annars brukar vara så saklig och klok. Blev du stött för att jag tycker att din sambo är ointressant pga hans ålder eller varför sjunker du ner till denna nivå?

Det är SÅ olikt dig.

Nej inte det minsta stött. Jag ser bara ett stort riskbeteende. Hade du varit min väninna så hade jag varit orolig (ja, jag hade reagerat likadant om du varit en man).

Jag vet hur covid19 sprids och det var en liknelse.

Vet du, jag tycker nästan lite synd om dig. Det jag inte förstår varför upptagna män. Varför inte kk?
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-19 09:26:02 följande:

Jag har förklarat i något inlägg varför jag startade tråden, du får leta om du är intresserad av anledningen.

Det du "förstår" stämmer inte så din slutledningsförmåga är inte den bästa, om man uttrycker sig milt.

Till sist, jag vet mycket väl hur det är att leva i ett långvarigt förhållande.

Man är väl olika. Personligen så är en kärleksfull relation en förutsättning för att jag ska ha bra sex.

Så jag hade inte velat byta med dig. Jodå jag var singel under flera år 30-35, och saknade inte uppvaktning. Så inte det minsta avundsjuk eller bitter. Hade inte velat byta bort någon dag under dessa 25 år mot att bli singel igen
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-19 09:44:58 följande:

Ja, men det är ju jättebra att du är nöjd.

Varför kan du inte acceptera att jag är nöjd med hur jag lever?

Som du själv skriver, man är väl olika.

Det är inte din man jag har mina små stunder med heller.

Det är snarare din syn på kvinnorna som lever med dessa män du roar dig med. Tänk ett steg till. När dessa män beter sig som svin, så tar kvinnorna hand om deras barn. Tvättar tvätten, tar hand om disken. Städar, arbetar. En man som är så illojal mot den han påstår sig älska för att tömma sig under kravlöst sex. Är han en riktig man?
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-19 10:13:33 följande:

Haha, han väljer inte mig som partner!

Jag vill som sagt inte ha honom mer än för stunden, och då intresserar hans privatliv mig lika lite som t ex ditt gör.

Jag bjuder på kicken! Jag får en själv på köpet. Har du inte förstått det?

Jag skiter fullkomligt i vad han gör när vi inte är tillsammans och med vem.

Är inte intresserad av hur hans förhållande är, hur gamla hans avkommor är eller var de bor. JAG BRYR MIG INTE, för snart tusende gången.

Tro inte att jag är godtrogen, det är jag inte. Möjligtvis egoist när det kommer till livsnjutningar, men godtrogen? Haha, absolut inte.

Och empatilös.

Kanske emotionellt stannat kvar i tidiga tonåren.

Hoppas du undviker bekantas och kollegans män.

Det är inte roligt att bli utfryst och förlora bekanta och trovärdighet på sin arbetsplats.

Konsekvenstänk har du det?
  • sextiotalist
    Anonym (G) skrev 2020-09-20 06:17:24 följande:

Nej TS, mannen ligger inte med dig för att deras fruar är överviktiga, inte tar hand om sig eller är tråkiga. Du försöker få dig att se bättre ut och vara bättre för att flera män vill vara otrogna med dig. Det löjliga är att nästan vem som helst kan göra det du gör. De män som ligger med dig gör det för att de kan.

Exakt. Det är ju exakt det den gruppen män vill ha som ts erbjuder.

Hoppas verkligen att ts står för sina kostnader annars luktar det eskort
  • sextiotalist
    Anonym (h) skrev 2020-09-20 09:07:22 följande:

Och ts ligger med dem för att hon kan, det är liksom winwin!

Och något saknas helt uppenbart hemma i den äktenskapliga sängen.Vad vet du om det?

Ts har sagt att männen bjuder på hotell, middagar och spa.

Det är väldigt lågt av dig att kalla henne för eskort, är alla kvinnor som blir bjudna på sådant horor i dina ögon?

Nej, det är omständigheterna som avgör. I en relation så är det inga problem. Enstaka middagar om man inte har en relation.
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-05 17:43:34 följande:

Visst!

1. Jag har nog kryddat på lite extra för att retas lite med er. Sanningen är att jag faktiskt inte bryr mig om frun för fem öre. 

Att hon kanske inte vattnat sin gräsmatta ligger det iofs en del i. Och hade hon behagat honom så hade han inte legat i min säng istället för hennes.

2. Jag bryr mig inte om vad ni skriver, faktiskt inte. Det innebär inte att jag inte har en åsikt. Och "ni" (kanske inte du) kallar mig diverse skit och ställer amatördiagnoser på mig... förmodligen av svartsjuka på kvinnan som "lurat" er man. Då tänker jag att man faktiskt får tåla att bli kallad bitte***tta. För det är ju det man beter sig som.

3. Det är helt ok att andra bryr sig. Det finns mycket och många som jag bryr mig om också. Det gäller dock inte fruarna till mina "äventyr". Innerst inne bryr jag mig inte så mycket om mannen heller. Han duger att behaga mig, mer vill jag inte ha.

Så, nu har du fått dina svar.

Nu har jag inte blivit bedragen.

Men om min sambo, mot förmodan, skulle hoppa över skacklarna, pga jag inte behagar honom. Då har han valt fel kvinna. Svartsjuk är jag inte

Men vet du vad mina russin är?

Det är när sambon gör en kopp te när jag är frusen.

Lägger en filt över mig när jag somnat i soffan.

Vardagen, promenaderna, samtalen. Om han skulle försvinna ur mitt liv så är det jag skulle sakna.
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-06 18:49:55 följande:

Det som du ser som russinen är jag inte intresserad av, har du verkligen inte förstått det?

Jo, men du säger i din trådstart att du plockar russinen ur kakan.

Det är inte sant, männens kvinnor behåller nog russinen ur kakan. Deras russin.

Vad är ett ligg mot allt det andra?
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-07 05:11:33 följande:

Herrgud ja, det är min högsta önskan att träffa en man som bedrar och knullar andra på hotell någonstans, och slösar både tid och pengar på henne medans jag är hemma och snyter ungar.

Ja gud ja, det är så jag vill bli behandlad!

Eller inte. Och det du kallar för bubblan, den spräcker jag själv för det mesta. För jag roar mig bara.

Jag måste fråga, har du lite sämre förmåga att förstå skriva texter? Det är inget att skämmas över, men då blir det lätt fel. Som här t ex.

Är det den bilden du har av en relation?

Här var den tiden väldigt kort, och absolut inte hela tiden och den snoriga näsan torkades av båda.
  • sextiotalist
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-07 16:06:37 följande:

Tja, till viss del.

En relation består mer av grå vardag än gyllene stunder. 

Sen skulle jag iofs inte ha snoriga ungar o jag skulle inleda en relation, mina ungar är vuxna och andras ungar är jag fullständigt ointresserad av. Inte heller ska jag har flera själv.

Den "grå" vardagen finns där ändå. Och vår vardag är rätt trevlig och ett guldskimmer hela tiden.

Dvs jag upplever inte vardagen speciellt grå, kanske någon gång.
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!