Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Anonym (Frun) skrev 2020-09-14 10:03:19 följande:
    Skuldbelägg inte mig för att min man var otrogen. Jag har mina skäl att stanna i relationen och jag förstår varför han var otrogen. Jag har varit otrogen själv också, men jag har aldrig varit älskarinnan som inbillar sig att hon är värdefullare eller bättre än frun.
    Ja, hans otrohet var hans beslut och därmed hans ansvar, att vara kvar med honom var ditt beslut och därmed ditt ansvar.

Om ni båda varit otrogna så är ju ni båda inte mycket bättre (moraliskt sett) än älskarinnan. Alla är eller har varit egoister som enbart tänkte på sin egen njutning.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-09-14 15:36:29 följande:
    De som blir så arga blir det för att de är osäkra i sina förhållanden.
    Om de nu hade det så rosenskimrande, varför svara ens i en tråd om otrohet?

Låt de hållas, jag tycker de är underhållande i sina försök att svartmåla mig och ge mig en massa egenskaper som jag inte besitter. 
    Är inte det lika korkat som att säga att den som blir arg på att svarta människor i världen behandlas illa är rädd för att själva bli det?

Jag tror snarare såhär... du har ju uppenbarligen ingen moral utan agerar helt och hållet efter vad som passar dig bäst och skiter i vem det drabbar bara du får ditt. I det följer ganska ofta ett stort behov av att rättfärdiga det för sig själv eftersom ingen vill gärna se sig själv så. Så därför är det viktigt för dig att tro att alla som tycker sånt egoistiskt beteende är fel bara är "rädda" för det betyder ju att det inte är dig det är fel på utan andra. Det är inte du som är oempatisk och egoistiskt det är bara alla andra som är rädda.

Det handlar inte om svartmålning, dina handlingar talar för sig själva. Man behöver inte veta allt om en person för att veta att personen är ett asshole när personen beter sig som ett asshole mot andra. Det är ju trotts allt så att vad som definierar oss är vad vi GÖR inte vad vi tror om oss själva.
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!