• Skogssport

Ulf - vad tycker ni om namnet?

Vad säger ni? Ulf? Är det inte lite rivigt ändå?

Funderar på en Ulf nämligen.

• Svar på tråden Ulf - vad tycker ni om namnet?
  • Skogssport

Haha, nej! Är det så?

Fan, jag som gillar namnet.

Men Otto då?

Långbenopluto skrev 2020-09-11 11:10:23 följande:

Stackars barn.....

• TheDucky

Nä gillar det inte alls. Fundera på om du kommer gilla att kalla din 15-åring med moppemusch Ulf eller Otto. Kommer det låta bra sen i arbetslivet? Revisorn Ulf, datateknikern Otto? För mig är båda namnen väldigt speciella och ger mig vibbarna av en lite konstig person. Men det är ni som föräldrar som ska gilla det.

• 10oktober

Jag gillar ju gubbnamnen, men just Ulf gillar jag inte. Otto tycker jag är helt okej däremot!

Olof tycker jag är fint och lite likt Ulf :)

Men det viktiga är att ni gillar namnet!

• Skogssport

Namnet säger väl inget om hur personen är!? Det var nog det dummaste jag läst den här veckan.

TheDucky skrev 2020-09-11 11:27:15 följande:

Nä gillar det inte alls. Fundera på om du kommer gilla att kalla din 15-åring med moppemusch Ulf eller Otto. Kommer det låta bra sen i arbetslivet? Revisorn Ulf, datateknikern Otto? För mig är båda namnen väldigt speciella och ger mig vibbarna av en lite konstig person. Men det är ni som föräldrar som ska gilla det.

• Xenia

Personligen skulle jag inte valt varken Ulf el Otto. Inte min stil.

Men Ulf är ett riktigt fornnordiskt namn och betyder varg. (Torulf är ännu häftigare, guden Tors varg.) En del tycker väl att Ulf låter som ett farfarsnamn men det betyder bara att ni är tidigare än andra.

Otto är det heller inget fel på förutom att jag aldrig träffat någon så jag vet inte om O ska uttalas som O eller Å.

• XLinaX

Gillar du Uffe? Alla Ulf jag känner (typ 4 st) kallas för Uffe. Aldrig någon som säger Ulf.

Otto är ju typ redan ett smeknamn.

Svar på tråden Ulf - vad tycker ni om namnet?