Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Hjälp!

Varför kan inte två av barnen dela rum då? T ex äldsta som ändå ska flytta snart, det kan ju bli en morot att söka eget boende den dag det är aktuellt.

Jag skulle verkligen akta mig för att köpa lgh tillsammans med någon som du bara känt ett halvår!

• Mortiscia80
    Busan skrev 2020-09-09 11:14:33 följande:
    Men nej jag ska inte köpa med honom. I sådana fall ska jag köpa själv. Det var det frågan var.
    Ja, det var tyvärr inte tydligt i sammanhanget, särskilt som du tar upp att du träffat en ny kille. Då låter det ju som att han också finns med i planerna. Oavsett, hyreslägenheter är ofta lättsammare på många sätt, enda nackdelen är att du har lite högre hyra. Men om du ska köpa ska du ha handpenning och lån, och den dag du behöver sälja är det inte lika smidigt som att säga upp en hyreslägenhet. Personligen skulle jag aldrig köpa en lägenhet, om jag inte tänkt bo där väldigt många år. En köpt lägenhet stiger nästan alltid i värde, särskilt om man bor där några decennier, men en fyra kanske inte är lika lätt att bli av med.

Men fortfarande, varför kan inte barnen dela rum?
  • Mortiscia80
    Mortiscia80 skrev 2020-09-09 11:19:10 följande:
    Men fortfarande, varför kan inte barnen dela rum?
    Nu såg jag ditt ovanstående svar förresten och visst kan det vara konstigt att barn i de åldrarna delar men är det enda möjligheten? De två yngsta kanske kan dela istället?
Svar på tråden Hjälp!