Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn
Kände du några symptom de två gångerna du blev gravid, och i så fall ungefär hur tidigt? Har läst någonstans att ägget inte fäster förrän omkring ÄL +8 och att det är efter det man eventuellt kan börja märka några symptom?
Åh, kaffe! Jag kör med koffeinfritt för jag älskar verkligen morgonkoppen. :)
Den känslan är jag bekant med, haha! Så många gånger jag varit skengravid, innan vi ens börjat försöka. Dom gångerna jag blev gravid kände jag det tydligt, så det var ändå stor skillnad från skenisarna.
Jag skulle säga att ÄL+9 var när det första halvtydliga symptomet kom, jag började frysa och vaknade 05 och hade svårt att somna om. ÄL+10 blev det tydligare, jag frös och var varm om vartannat, vaknade ungefär samma tid och kroppen liksom kliade. ÄL+11 (BIM-3) slog det till, jag var så fruktansvärt varm! Vaknade och visste inte vart jag skulle ta vägen för jag liksom glödde inifrån. Är annars en frusen person så det där var extremt.
Nästa gång blev jag också varm, men inte lika illa och inte lika tidigt utan runt BIM. Vaknade på samma sätt på nätterna.
Tyvärr, haha, så vet jag inte om man vågar gå på såna symptom ändå. För mellan dom där två gångerna blev jag också väldigt varm, en vecka innan mens och iofs bara nån dag, men det hade inte tagit sig den gången. :'D