• Jullan1

Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn

Stickling skrev 2020-09-13 17:50:17 följande:

Ja det är jättesvårt att inte känna efter och leta efter symptom. Och att veta vad de symptom man ev känner är för något... Haha skönt ändå att höra att jag inte är ensam om att bli irriterad på sambon :) Ja, tänkte nog testa imorgon!

Ja man blir ju knäpp till slut av att ?leta? symtom. Åh jag håller tummarna! Uppdatera gärna imorgon :)
  • Jullan1
    Stickling skrev 2020-09-14 07:05:11 följande:

Negativt test imorse, så besviken :( Är på bim -2 eller 3. Vet ju att det inte är kört förrän mensen kommer, men försöker ställa in mig på att inte hoppas mer den här månaden.

Åh tråkigt! Men än är det inte försent för att plussa, men förstår att du inte vill hoppas. Jag tror att jag kommer få mens i slutet av veckan, (BIM fredag eller söndag), känner lite smått mensvärk och har inga gravsymtom alls:(
  • Jullan1
    Anonym (Leo) skrev 2020-09-14 09:06:43 följande:

Halloj! Jag hoppar in här. Jag är 30 år och min sambo är 32. Slutade med ppiller för två veckor sedan och har börjat försöka. Har dock iiingen aning om när jag har äl eller ska ha mens. Har haft ppiller i cirka 15 år men hade ett uppehåll när jag var 29-30 sedan började jag några månader igen och sen slutade nu för bebisverkstad. När jag hade uppehåll förut så hade jag 21-22 dagar mellan mens, känns som kort tid för alla andra verkar ha typ 28 dagar. Men det kanske inte spelar så stor roll. ????

Hej!:)

Vad kul! Ska du testa med ägglossningstest? Så du får kolla på när du har ÄL. Jag har aldrig ätit p-piller, (hade kopparspiral), så jag har ingen aning hur det funkar när man slutar med det. Det kanske tar ett tag innan cykeln återgår till det ?normala?? Själv har jag ganska lång cykel, mellan 30-34 dagar.
  • Jullan1
    Stickling skrev 2020-09-14 10:24:11 följande:

Ja precis, blir på nåt vis nästan jobbigare för mig att fortsätta hoppas efter ett negativt test, även om det är svårt att låta bli förstås... Åh, hoppas du får ett plus ändå!

Ja precis, det känns ju tungt när man får ett negativt test. Jag hoppas att det bara va för tidigt för att visa ett plus. Tack!:) Ställer in mig på att mensen kommer så man inte blir alltför besviken om det blir så.
  • Jullan1
    Anonym (Leo) skrev 2020-09-14 10:24:02 följande:

Om det inte tar sig på ett tag så kommer jag nog börja med ägglossningtest, men nu kör vi bara på så har inte sett någon mening med det ännu haha

Jag förstår, jag håller tummarna för er:) Man blir ju lätt stressad också av de där ÄL-testen..!
  • Jullan1

Kunde självklart inte hålla mig tills fredag. Tog ett test nu imorse som va negativt:( BIM på fredag eller söndag. Även om jag va inställd på det så blir man ju ledsen..Får ta nya tag sen.

• Jullan1
    Anonym (Mint) skrev 2020-09-15 09:10:32 följande:

Åh, förstår, det är ju så svårt. Men inte kört än! Särskilt inte om bim skulle vara på söndag. 

Tack!<3 Nej än har jag lite lite hopp. Ska testa på fredag igen om inte mensen kommit då.
  • Jullan1
    Stickling skrev 2020-09-15 10:02:53 följande:

Håller tummarna för dig!

Tack snälla du!<3
  • Jullan1
    Soff skrev 2020-09-15 11:35:06 följande:

Nä det är ju så svårt det där, man vill ju veta nu!!! Negativt test nu betyder ju dock ingenting, det kan ändra sig <3 

Ja tiden går ju så sakta! Kunde inte hålla mig längre. Nej det är ju sant, får testa igen om några dagar :)
  • Jullan1
    Enell83 skrev 2020-09-15 15:00:18 följande:

Håller tummarna att det var förtidigt. Vilken cykeldag är du på? Kan vara att ägget fäste sent?

Tack! Jag är på cykeldag 28 nu och har haft en cykel mellan 31-34 dagar senaste månaderna. Har dock haft lite mensvärk senaste dagarna så tror den är på gång tyvärr:( Men jag testar på fredag igen om den inte kommit då :)
  • Jullan1
    Enell83 skrev 2020-09-16 15:34:50 följande:

Har också en cykel på ca 32 dagar. Bara att hålla ut. Inte så lätt när man väntar och väntar.

Nej den här väntan är ju inte rolig alltså, man vill ju vara veta! Tack!:)

Hur går det för dig?
  • Jullan1
    Anonym (Mint) skrev 2020-09-16 20:54:25 följande:

Hej hörrni. 

Testade imorse på sparad morgonkiss, supernegativt. Bim-3. Waaaah. Väntar till fredag med nästa test nu. 

Åh vad synd! Men det kan ju vara för tidigt, än finns det hopp! :) Jag ska också testa på fredag, hoppas på ett plus för dig!
  • Jullan1
    Anonym (Mint) skrev 2020-09-18 09:21:20 följande:

Jullan1, hur går det för dig idag?

Jag fuskade och testade så negativt det bara går igår, så idag skiter jag i att testa. Bim imorgon. Om den inte kommer testar jag på söndag. :)

Åh synd! Jag håller tummarna för att mensen inte kommer.:) Jag testade nu imorse, det blev negativt men det kändes ganska väntat. Har fått ont i brösten och lite mensvärk så jag tror nog mensen kommer i helgen.
  • Jullan1
    Anonym (Mint) skrev 2020-09-18 10:01:03 följande:

Typiskt!! Men man vet aldrig, jag håller tummarna för dig också och annars tar vi nya tag och ses i oktober-tråden! <3

Tack!:) Ja det gör vi, hoppas att oktober är vår månad om det inte skulle bli något nu <3
  • Jullan1
    Enell83 skrev 2020-09-18 11:10:42 följande:

Vad tråkigt! Du får skäma bort dig under mensen och ta nya tag med oss andra i oktober. Önskar att vi alla hade plussat denna månad!

Ja man blir ju besviken även fast man det va väntat. Tack, det ska jag göra!:) Ja förhoppningsvis så går det bättre i oktober, jag har en bra känsla :)
  • Jullan1

Ingen mens här än. Hade BIM i fredags eller igår. Jag tror dock inte att jag är gravid, gjorde test i fredags och lördags som va negativa. Jag tänker att rosenrot kanske har försenat min mens. Jag åt det mellan 19-28/8. Är det någon annan som varit med om att rosenrot har förlängt cykeln? Detta va första gången jag provade rosenrot, kommer inte äta det igen.

• Jullan1
    Anonym (Mint) skrev 2020-09-19 09:54:12 följande:

Hej på er! Mensen kom idag på BIM. 

Alla symptom jag hade som var likadana som när jag faktiskt blev gravid tidigare, stämde alltså inte! Jag kommer INTE lita på några som helst symptom igen.  Men är iaf glad att kroppen går som ett urverk även efter MA. Lycka till alla, jag tar nog en liten paus och återkommer efter nästa ÄL. 

Ja man vet ju aldrig om det är symtom på mens eller graviditet..! Lycka till nästa månad! Vi hörs framöver :)
  • Jullan1
    Anonym (S) skrev 2020-09-21 16:11:15 följande:

Hej igen,

Jag tog ett tidigt test idag och verkar som att det blivit ett plus på andra försöket. Bim är inte förrän i helgen. Vågar dock inte bli för glad med tanke på risk för missfall och så. Har känt som mensvärk igår och idag, vet inte om det är normalt....fortsatt lycka till till alla!

Men åh grattis!! Förstår att du inte vågar va glad än, men stort grattis till plusset! :) Håller tummarna att det går hela vägen!
  • Jullan1

Är på BIM+3 eller 5 idag. Tog negativa gravtest i fredags och i lördags och har inte vågat testa sen dess eftersom att jag inte tror att jag är gravid. Har inga symtom alls förutom lite ont i brösten (som jag även för vid mens).

Är det någon som har erfarenhet av rosenrot? Jag tänker att det kan va det som försenat min mens. Åt det i ca 10 dagar i slutet av förra månaden.

Hoppas det går bra för er andra :)

• Jullan1
    Cawr skrev 2020-09-23 09:20:35 följande:

Håller tummarna för dig Jullan1! Och ni andra som kämpar!

Jag har testat negativt idag på BIM, så nu kommer kanske mensen då... Men usch jag upplever verkligen symptom nu senaste veckan eller så, det drar i ljumskarna, behöver sova en stund mitt på dagen och efter middagen för att orka med dagarna, känner typ mensvärk (som jag aldrig har haft annars) sedan nästan två veckor tillbaka... Det är så mycket, men jag inser ju själv också att det mycket väl kan vara skensymptom och att jag lyssnar mer på kroppen för att jag så gärna VILL. Men det är ju jobbigt ändå. Jag känner det verkligen som att jag är gravid. Nu törs jag inte testa mer förrns om ett par dagar när jag vet om mensen kommer som förväntat eller inte..

Tack detsamma!

Ja det är jobbigt när man tycker sig känna symtom. Jag försöker att inte känna efter så mycket längre men det är ju lättare sagt än gjort.. Det kan ju varit för tidigt att testa så ge inte upp än! Vänta några dagar och se om mensen kommer. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn